ترکیه: دور بعدی مذاکرات با یونان ۶ اکتبر برگزار می‌شود

وزرات امور خارجه ترکیه اعلام کرد دور بعدی مذاکرات با یونان برای حل اختلافات در دریای مدیترانه ۶ اکتبر انجام خواهد شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از جروزالم پست، وزارت امور خارجه ترکیه امروز ( جمعه) اعلام کرد آنکارا و آتن دور بعدی مذاکرات دو جانبه خود را با هدف حل  اختلافات در دریای مدیترانه ۶ اکتبر ( چهاردهم مهر) برگزار می‌کنند. 

پیشتر، ترکیه با متهم ساختن یونان به خودداری از اجرای تعهداتش درباره عاری سازی جزایر شرق مدیترانه و دریای اژه از تسلیحات متهم و از این کشور به سازمان ملل شکایت کرد.

فریدون سینیرلی اوغلو، نماینده دائم ترکیه در سازمان ملل در نامه‌ای به آنتونیو گوترش، دبیر کل این سازمان تاکید کرد: مایلم بار دیگر موضوع پایبند نبودن دولت یونان به تعهداتش در زمینه عاری سازی جزایر اژه و مدیترانه از تسلیحات را گوشزد کنم.

به گفته وزیر دفاع ترکیه، آنکارا تاکید دارد که ترکیه و یونان باید به صورت دوجانبه اختلافات خود را حل کنند، اما یونان تلاش می‌کند که اختلافات خود با ترکیه را به ایجاد اختلاف میان ترکیه با اتحادیه اروپا، آمریکا و ناتو تبدیل کند.

الکساندروس پاپایانو، سخنگوی وزارت امور خارجه یونان هم در بیانیه‌ای ترکیه را به بی‌ثبات کردن کشور‌های دیگر با استفاده از نیرو‌ها و مزدوران خود در این کشور‌ها متهم کرد.

وی گفت: اگر یونان از حقوق مشروع خود استفاده کند، ترکیه سریعاً یونان را به جنگ تهدید می‌کند، اما این کار حاکمیت ملی ما را تضعیف می‌کند.

سخنگوی وزارت خارجه یونان اضافه کرد: ترکیه تلاش می‌کند واقعیت را تحریف کرده و چهره‌ای تار از خود به نمایش بگذارد تا نقض مداوم قوانین بین‌المللی از سوی خود را پنهان کند.

یونان و ترکیه بر سر موضوعاتی مانند دعاوی مربوط به صلاحیت حضور در شرق مدیترانه ، فضای هوایی، انرژی، اقوام قبرس و وضعیت جزایر در دریای اژه اختلاف نظر دارند. دو کشور در ژانویه توافق کردند که مذاکرات خود را پس از یک وقفه پنج ساله از سر بگیرند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار