دیدار مشاور امنیت ملی آمریکا با سفیر فرانسه

جیک سالیوان و سفیر فرانسه در آمریکا درباره اقدامات اعتمادساز پس از پیمان آکوس با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری بیزینس استاندارد،کاخ سفید اعلام کرد جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا با فیلیپ اتین، سفیر فرانسه در آمریکا دیدار کرده و درباره اقدامات اعتمادسازی پس از نزاع دیپلماتیک بر سر قرارداد زیردریایی‌های آمریکا با استرالیا بحث کرده است.

این دیدار مطابق با تعهد مشترک بایدن و مکرون در تماس تلفنی ۲۲ سپتامبر برای آغاز روند مشورت‌های عمیق در مورد موضوعات استراتژیک و به منظور اعتمادسازی در روابط دو کشور بود.

امیلی هورن، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا گفت: «سالیوان از برنامه اتین برای تعامل با مقامات دولت آمریکا برای ادامه پیشبرد برنامه مشترک ما، قبل از دیدار بایدن و مکرون در اروپا در پایان اکتبر استقبال کرد.»

چندی پیش، همکاری امنیتی سه جانبه آکوس، توسط سه کشور آمریکا، انگلیس و استرالیا اعلام شد که بر اساس این پیمان جدید، استرالیا برای خرید زیردریایی‌های هسته ای با آمریکا و انگلیس به توافق رسید.

پس از این پیمان، فرانسه به لغو توافق نامه چند میلیارد دلاری با استرالیا برای ۱۲ زیردریایی واکنش نشان داد و سفرای خود از آمریکا و استرالیا را برای مشورت فراخواند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار