آزاد سازی زندانیان به هر قیمتی موضوعیت ندارد

رئیس سازمان زندان گفت: اصلاح و تربیت و درمان مددجو و بازگرداندن او به زندگی شرافتمندانه ارجح بر آزادی پیش از موعد است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، حاج محمدی رئیس سازمان زندان در بازدید از زندان مرکزی قزوین با بیان اینکه آزاد سازی زندانیان به هر قیمتی موضوعیت ندارد گفت: اصلاح و تربیت و درمان مددجو و بازگرداندن او به زندگی شرافتمندانه ارجح بر آزادی پیش از موعد است و باید خیال جامعه نسبت به این موضوع راحت باشد.

وی با بیان اینکه باید زندانی را در مسیر اصلاح و تربیت قرار دهیم گفت: وقتی می‌بینید یک زندانی کار می‌کند و غیرتمندانه به فکر خانواده اش است و ارتباط عاطفی او با خانواده برقرار است و آلوده به مواد مخدر و حتی متادون نیست باید برای آزادی او تلاش کنید، این یک اصل است.

رئیس سازمان زندان‌ها در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: یکی از وظایف ما مراقبت از حیثیت نظام جمهوری اسلامی و دستگاه قضا است و مبادا طوری رفتار کنیم که موجب وهن و بدبینی نسبت به نظام شود.

وی در بازدید از کارگاه‌های اشتغال گفت: در انتخاب افراد برای اشتغال در کارگاه‌ها به ویژه مشاغل بهداشتی دقت شود که زندانیان از نظر جسمی و روحی در سلامت کامل باشند.

حاج محمدی به موضوع سربازان وظیفه نیز اشاره کرد و گفت: سربازان نیرو‌های حفاظتی زندان و در عین حال در معرض آسیب‌های مختلف هستند لذا باید طوری عمل شود خدمت در زندان و عبرت گرفتن از وضعیت زندانیان، منجر به انتخاب مسیر سعادت در زندگی آن‌ها شود.

همچنین رئیس سازمان زندان‌ها با حضور در زندان مرکزی قزوین با کارکنان این مرکز دیدار و گفتگو کرد.

محمد محمدی حاج محمدی در این دیدار گفت: بهبود شرایط اجتماعی، خانوادگی و معیشتی کارکنان از برنامه‌های اصلی ماست که بر پرسنل ما ثابت شده است، اما رفتار متعهدانه و مسئولانه همکاران هم، مورد انتظار ماست.

وی افزود: برای کار‌هایی که در خصوص بهبود وضعیت کارکنان زندان‌ها انجام شده هیچ منتی و توقعی نیست، اما اجازه ندهید و اجازه نمی‌دهیم برخی همکاران شأن و حرمت شغل زندانبانی را نزد دیگران مخدوش کنند.

او اضافه کرد: اگر در سال گذشته در کشور مسابقه‌ای بین سازمان‌ها و نهاد‌های دولتی درخصوص توجه و اهتمام به رفع دغدغه‌های نیروی انسانی برگزار می‌شد؛ سازمان زندان‌ها در رتبه نخست کشوری قرار می‌گرفت.

حاج محمدی اظهار داشت: تصمیماتی که در حوزه نیروی انسانی گرفته می‌شود با بررسی دقیق و انجام مشورت‌های گوناگون با افراد آگاه و خبره و آسیب شناسی صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.