آزمایشگاه مرجع زاهدان قطب آزمایشگاهی کشور است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: آزمایشگاه مرجع زاهدان به عنوان قطب کشوری از دستاورد‌های بزرگ نظام سلامت در سیستان و بلوچستان است.

سیدمحمد هاشمی شهری رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  اظهار داشت: آزمایشگاه مرجع زاهدان به عنوان قطب کشوری از دستاورد‌های بزرگ نظام سلامت در سیستان و بلوچستان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با اشاره به پتانسیل و ظرفیت فنی بالای این دانشگاه در زمینه آزمایشگاه مرجع سلامت، گفت: آزمایشگاه مرجع دانشگاه علوم پزشکی زاهدان به عنوان یکی از قطب‌های کشوری در حال حاضر علاوه بر پذیرش نمونه‌های بیماران سرپایی، خدمات متنوعی را از طریق ارسال نمونه به آزمایشگاه‌های مرجع کشوری، چون مرکز طب کودکان برای انجام آزمایشات پانل تست‌های متابولیکی و آزمایشگاه جهاد دانشگاهی مشهد برای انجام پنل HLA و در سال اخیر جهت کاهش موارد ارسالی به خارج از دانشگاه تست‌هایی، چون CCHF و گالاکتومانان، کراس مچ WBC برای بیماران پیوندی و ... برنامه‌ریزی و راه‌اندازی شده است.

وی ادامه داد: علاوه بر این برنامه‌های قطب کشوری آنفولانزا، کشت و آنتی بیوگرام سل، HIV و ... در زیرمجموعه این آزمایشگاه فعالیت دارند. آزمایشگاه مرجع زاهدان به عنوان یکی از مجهزترین مراکز ارائه خدمات در کشور علاوه بر بیماران ساکن در منطقه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان به هم استانی‌های ساکن در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زابل و ایرانشهر و همچنین دانشگاه علوم پزشکی بیرجند را پشتیبانی و خدمات تخصصی و تشخیصی ارائه می‌دهد.

هاشمی شهری با اشاره به نقش تاثیرگذار بخش خصوصی در حوزه آزمایشگاهی، گفت: ۲۰ آزمایشگاه بخش خصوصی در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان فعال است که می‌توانند در ارائه خدمات آزمایشگاهی مطلوب نقش تاثیرگذاری داشته باشند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار