رودخانه‌های بوشهر پیش از فصل سیلاب پایش می‌شوند

مدیر رودخانه‌ها و سواحل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر گفت: رودخانه‌های استان به منظور ایجاد شرایط مناسب و افزایش ضریب آبگذری پیش از فصل سیلاب پایش می‌شوند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، حسین آذرپرا مدیر رودخانه‌ها و سواحل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر بیان کرد: در آغاز فصل پاییز و با افزایش احتمال بارندگی و وقوع سیلاب در رودخانه ها، آبراهه‌ها و مسیل‌های استان، اقدام‌های پیشگیرانه‌ای برای افزایش ایمنی و کاهش خسارات سیلاب به مرحله اجرا می‌رسد.

او افزود: به همین منظور آبراهه‌ها شهری و سازه‌های تقاطعی که مهم‌ترین نقاط حادثه خیز در ایام سیلاب هستند، پایش می‌شوند.

مدیر رودخانه‌ها و سواحل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر ادامه داد: لایروبی آبراهه‌ها و رفع انسداد و یا اصلاح وضعیت سازه‌های تقاطعی موجب عبور سیلاب به صورت ایمن از محدوده‌های خطرآفرین خواهد شد.

آذرپرا عنوان کرد: لایروبی در اطراف سازه‌های تقاطعی باید به گونه‌ای باشد که پایداری سازه به خطر نیفتد. در همین زمینه اداره‌های منابع آب شهرستان‌ها موظف شدند تا ضمن شناسایی تمامی نقاط در معرض خطر و نیازمند لایروبی، این مناطق را به ستاد مدیریت بحران شهرستان‌ها اعلام کنند.

او با اشاره به تفکیک وظایف در حوزه‌های اجرایی شهری و روستایی، گفت: لایروبی رودخانه‌ها و آبراهه‌ها در محدوده‌ شهری و روستایی از وظایف شهرداری و دهیاری‌ها است و در خارج از محدوده‌های یادشده، شرکت آب منطقه‌ای لایروبی در نقاط مستعد سیلاب را انجام خواهد داد.


بیشتر بخوانید


او با بیان اینکه ساخت و ساز در حریم و بستر رودخانه باعث کاهش ظرفیت آبگذری می‌شود، گفت: این اتفاق موجب آبگرفتگی و بالا آمدن آب در مناطقی که ساخت و ساز غیرمجاز صورت گرفته می‌شود و باعث افزایش خسارت سیلاب و زیان دیدن همه‌ شهروندان به ویژه در مناطق شهری و مراکز جمعیتی خواهد شد.

مدیر رودخانه‌ها و سواحل شرکت سهامی آب منطقه‌ای بوشهر بیان کرد: برهمین اساس، در نیمه نخست امسال، ۱۵ هزار مترمربع از اراضی حریم و بستر رودخانه‌های استان برای عبور ایمن سیلاب، افزایش ظرفیت آبگذری آن‌ها و همچنین کاهش خسارت سیلاب رفع تصرف شده است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.