خطرات متعدد کنترل از راه دور ماشین را بشناسید

شاید استفاده از فناوری کنترل از راه دور خودرو جالب به نظر برسد، اما خطراتی را نیز به دنبال دارد.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از العین، یک متخصص آلمانی در زمینه خودروها، خطرات متعددی را برای سیستم استارت از راه دور خودرو، کنترل از راه دور و به ویژه سیستم برد وسیع ماشین‌ها آشکار کرد.

به عنوان مثال ویژگی Keyless Go مخصوص زمانی است که هر دو دست بعد از خرید مشغول باشند و نخواهید کلید ماشین را از کیف یا جیب خود بیرون بیاورید. روش کار آن نیز اینگونه است که به محض اینکه از ماشین دور یا به آن نزدیک می‌شوید، در‌ها با سیگنال بی سیم، قفل یا باز می‌شوند، اما با این فناوری سارقان می‌توانند اشیای قیمتی موجود در خودرو یا کل خودرو را سرقت کنند.

کنستانتین هک کارشناس آلمانی خودرو توضیح داد که سرقت خودرو‌های مجهز به فناوری Keyless Go نیازی به نفوذ به داده‌ها یا استفاده از تکنیک‌های پیچیده رمزگشایی ندارد. معمولاً مشکل این است که صاحبان خودرو متوجه فرایند سرقت اطلاعات نمی‌شوند. کافی است شخصی از جلوی شما عبور کند تا داده‌های روی سوییچ را ضبط کند.

کنترل از راه دور ماشین

او توضیح داد که سارقان مدت‌ها است که برای نفوذ به سیستم Keyless Go آموزش دیده اند، زیرا از دانش فنی و همچنین فناوری باز کردن و سرقت خودرو برخوردارند.

اقدامات پیشگیرانه

با برخی اقدامات ساده می‌توان سطح خوبی از حفاظت و امنیت را فراهم آورد.

از آنجایی که این سیگنال به اندازه کافی قوی است و به در‌ها یا حتی دیوار‌ها نفوذ می‌کند، نباید کلید را در داخل ساختمان در نزدیکی در‌ها و پنجره‌های خارجی نگه داشت. هنگامی که سارق از پله‌های جلوی در‌های آپارتمان بالا می‌رود، می‌تواند سیگنال را دریافت کند.  البته کارشناسان اتفاق نظر دارند که هیچ حفاظت صد در صدی و کاملی وجود ندارد. کسانی که احتمال می‌دهند که ممکن است خودرو به سرقت برود، نباید به هیچ عنوان از این فناوری استفاده کنند و باید از سوییچ سنتی استفاده کنند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.