در گفت‌وگوی باشگاه خبرنگاران جوان پاسخ داده شد؛

اگر همسرمان تمایلی به بچه دار شدن ندارد چه کنیم؟

یک روانشناس گفت: زوج‌ها در طول زندگی چالش‌های متفاوتی را تجربه می‌کنند، گاهی زمان بچه دار شدن و قبول مسئولیت، تبدیل به مسئله‌ ای مهم می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه‌ ازدواج و خانواده باشگاه خبرنگاران جوان، مطالعات انجام شده نشان می‌دهد در اکثر خانواده‌های تک فرزند یا بدون فرزند، اینطور نیست که زن و شوهر هر دو با بچه‌دار شدن مخالف باشند بلکه معمولا تنها یكی از آنهاست كه بچه نمی‌خواهد كه گاهی ممكن است مرد باشد و گاهی زن.

در این میان، خانواده‌های ایرانی نیز از این امر مستثنی نیستند. با وجود آنکه برخی از آنها به دلایل مختلف تصمیم گرفته‌اند یا بچه نداشته باشند یا اینکه تنها یک فرزند داشته باشند اما در بسیاری از موارد، این عدم تمایل به بچه‌دار شدن "دوطرفه" نیست.

بنابراین، در شرایطی كه اكثر كارشناسان داخلی و همینطور خارجی نسبت به بحران جمعیتی ایران و تسریع روند پیرشدن جمعیت کشورمان هشدار می‌دهند، یافتن راهکاری برای حل این مشکل و دادن انگیزه فرزندآوری به همسرمان می‌تواند گامی کوچک اما مهم در جهت کاهش هرم سنی جامعه ایرانی باشد.

در همین خصوص، مژگان نیک نام، روانشناس و کارشناس خانواده در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان،بیان کرد: ازدواج تعهدی است که پشتوانه‌ی آن مسئولیت پذیری است. فرد باید قبول کند با ازدواج ابتدا مسئولیت همسرداری و پس از آن پدر یا مادر شدن را می‌پذیرد.

یک زوج جوان، وقتی از ابتدای زندگی مشترکشان آگاهی و برنامه ریزی برای زمان فرزند دار شدنشان داشته باشند، در زمانی که کیفیت زندگی. شرایط آن‌ها مناسب باشد می‌توانند مسئولیت والد شدن را انجام دهند.

نیک نام ادامه داد: این مسئله در زوج‌ها تفاوت دارد گاهی زوجین در ابتدای زندگی خود تصمیم به فرزند دار شدن می‌گیرند و بعضی بعد از سپری شدن مدتی در زندگی شان این اتفاق می‌افتد.

این کارشناس خانواده با اشاره به یکی از مشکلات مهم زوجین گفت: گاهی زوجین پس از ازدواج دچار چالش برای "زمان بچه دار شدن " یا "تعداد فرزندان" می‌شوند.در این موارد هم زوجی که فرزند می‌خواهد دچار تنش و فشار روحی شده و حتی همسرش هم دچار آسیب و زندگی مشترک درگیر اختلال می‌شود.

وی راهکاری برای این موضوع ارائه داد و افزود: برای حل این مسئله زوجی که فرزند می‌خواهد باید با همسرش صحبت کند، باید مسائلی از قبیل آمادگی روانی، تغییر سبک زندگی یا تعهد و مسائل اقتصادی را از جانب طرف مقابل را برسی کند تا مشکل با گذر زمان و کسب آمادگی برای پدر یا مادر شدن برطرف شود.

نیک نام گفت: زوج‌ها باید توجه کنند با اصرار و اختلاف این موضوع حل نمی‌شود، بلکه اگر در این صورت بچه دار شوند، فردی که بدون آمادگی مسئولیت پدری یا مادری بر عهده اش گذاشته شده، درمسیر پذیرش و تربیت فرزندش دچار مشکل شود.

وی گفت: با صبوری و بررسی دلایل طرف مقابل و ایجاد پذیرش ذهنی می‌توان موانع فرزندآوری را حل کرد. چرا که زوج برای فرزندآوری مسیری دوطرفه را طی می‌کنند و رضایت هر دو ملاک است.

این روانشناس در پایان اضافه کرد: برای پیش گیری از چنین مسائلی در زندگی مشترک، زوج‌های جوان باید قبل از ازدواج تعهد و مسئولیت پذیری طرف مقابل شان را با مشاوره‌های پیش از ازدواج بررسی کنند تا از ابتدا انتخاب خوبی داشته باشند.

شما هم اگر تجربه مشابهی دارید یا راهکاری در این خصوص به ذهنتان می‌رسد، آن را در قسمت نظرات این خبر با ما در میان بگذارید.


بیشتر بخوانید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۸۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
هاله
۲۲:۵۷ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
اگه یه مردی بعد 2 سال از زندگیه مشترکشون بخاطر شرایط اقتصادی بگه بچه نمیخام سن خودش 37و سن خانمش هم 35 سال باشه بعد چند سال بچه بخاد و زن نتونه بچه بیاره و بره زن دوم اختیار کنه حق و حقوق زن چی میشه این وسط راهنماییم کنین ممنون میشم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۵۳ ۲۰ اسفند ۱۴۰۰
بچه اوردن تو این وضعیت حماقته اگه بعد ۲۰ سال زد زیر گوشتون بدون مقصر خودتی نه اون
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۲۳:۲۹ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
سلام ...قسم خورده بودم نه زن بگیرم و نه بچه دار بشم ، اما چون دیدم یکی بکوب تبلیغ نه به ازدواج و نه به فرزند داره انجام میده ، قسمم رو میشکنم و به لطف خدا در اولین فرصت و تا قبل نیمه شعبان ازدواج میکنم و انشاالله بعد یه سال بجه هم میارم...حضرت عباسی راست میگم
Iran (Islamic Republic of)
مهرداد مهری
۲۳:۵۵ ۰۲ تير ۱۴۰۱
کسی که با قسم و شکستن قسم و حرف دیگران زن میگیرد یا نمیگیرد و بچه دار میشود و نمیشود ، همان بهتر است که اصولا تصمیمی نگیرد تا ببیند بالاخره دیگران چه راهی پیش پایش خواهند گذاشت!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۲ ۰۲ اسفند ۱۴۰۰
پول نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۰ ۱۰ مهر ۱۴۰۰
شماگرانی وبیکاری را حل کنید بقیه مشکلات درست خواهد شد مسکن برای قشر کم درآمد حتی به صورت رهن واجاره هم دست نیافتنی شده خودروهم دست نیافتنیست مسئولان حقوق کلان می گیرند وهیچ مشکلی حل نمی کنند فقط مشکلات بیشتری درست می کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۷ ۱۰ مهر ۱۴۰۰
طلاق
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۳ ۱۰ مهر ۱۴۰۰
اگر به فکر کردید که دولت به خانواده برای بچه دار شدن کمک میکنه باید بهتون بگم توهم زدید
گرونی باشه یا نباشه
دو راه دارید
یا بچه دار شید یا نسل تون منقرض شه
انتخاب حق شماست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۴ ۱۰ مهر ۱۴۰۰
بچه دار نمیشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۴ ۱۰ مهر ۱۴۰۰
بچه نمیاریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۲ ۱۰ مهر ۱۴۰۰
بله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۷ ۱۰ مهر ۱۴۰۰
دولت باید فکری به حال ازدواج و بچه دار شدن مردم کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۴ ۱۰ مهر ۱۴۰۰
بشین تا فکر کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۳ ۱۰ مهر ۱۴۰۰
باید از صاحب کارش بپرسه که امنیت شعلی داره یا نه!حق بیمه اهل و ایال واریز شدنیست یا نه ! سال دیکه هم زیر سقف این خانه ساکن شدنی هست یانه ! با حلوا حلوا گفتن دهن شیرین نمیشه!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۹ ۱۰ مهر ۱۴۰۰
ازدواج اشتباه وفرزتد آوری اشتباهی بزرگتر است شما زندگی یک انسان از تولدتا مرگ را بررسی کنید غیراز زجر استرس وجان کندن چه نکته مثبتی داردکه می خواهید فرزند متولدشده به آن برسد این چرخه زندگی حاصلی جز فشاربرانسان ندارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۹ ۱۰ مهر ۱۴۰۰
اونی که میاد زیر کامنت ها توهین و فحاشی میکنه نظراتش پخش نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۹ ۱۰ مهر ۱۴۰۰
نظر های شامل توهین و فحاشی پخش نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۹ ۱۰ مهر ۱۴۰۰
من خیلی دلم میخواد بچه دار بشیم ولی هر ماه کلی قسط داریم به غیر از اون ماهیانه حدود یک میلیون و هفتصد کرایه خونه داریم میدیم حقوق شوهرم رو چند ماه یه بار میدمجبوره دو جا کار کنه خرج خونه نمیرسه واقعا سخته هر دومون تحت فشاریم ... باید قبل از بارداری دندونام رو درست کنم لازمه پیش دکتر ارتوپد و متخصص تغذیه برم همه ی اینا هزینه داره ... خدا بزرگه ان شاءالله درست میشه خدا بچه میده روزیش رو هم میده ... دولت هم باید به فکر باشه توی روسیه بچه شون که به دنیا میاد بهشون پول میدن اما تو ایران همش پول می گیرن !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۵ ۱۰ مهر ۱۴۰۰
انشاالله خدا به شما یه بچه سالم و نیکو بده ، روزیشم بده .
خدا کریمه .
United States of America
ناشناس
۰۰:۰۷ ۱۰ مهر ۱۴۰۰
اگر همه از ابتدای آشنایی پیش از ازدواج هم کفو بودن رو در نظر بگیرن و اعتماد دوطرفه داشته باشن... این مشکلات پیش نمیاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۰ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
بچه دار شدن با این شرایط برای خیلی ها غیر ممکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۳ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
من یه مستاجرم امیر جعفری خخخ
من مستاجرم دو تا بچه با فاصله دو سال خدا بهمون داد از اول زندگی تا امروز هیچ لباسی برای خودم و زنم نتونستم بخرم لباسای بچه اولی شد واسه ی دومی به هزار بدبختی تا الان اینجام ضمنا به لحاظ شکم و خورد و خوراک واس بچه هام هیچی کم نذاشتم حتی شیرخشک بهشون دادم تا سر دو سال
ولی خدایا شکرت چون فکره بدون زن و بچه هام واسم مث مرگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۹ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
منو همسرم کاملا با تعداد فرزندمون توافق داریم
ولی هزینه ها واقعا بالاست
حاکمیت باید فکری اساسی بابت فرزنداوری جامعه بکند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۴ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
هشدار نسبت به نفوذ در فضای مجازی

با اینکه همه ما میدونیم از نظر اقتصادی مردم واقعا تو مضیقه هستند و خیلی ها توانایی ازدواج رو ندارن

اما عده ای از این وضعیت ما خیلی خوشحالن و دائما در حال تزریق بی اعتمادی به آینده ما هستن

نمونه اونو میتونین تو همین نظرات بینید بیشتر از پنجاه پیام فقط مربوط یک نفره
دوستان دشمن از ایران قدرتمند به شدت هراس داره ، واسه همین به دنبال از بین بردن روحیه و سرد کردن روحیه جوانان نسبت به زندگیه

بقای دشمن در کاهش جمعیت و نابودی ایرانه

حداقل ترین کاری که میتونیم انجام بدیم اینکه اجازه ندیم عده ای بر این موج سوار شن هوشیار باشیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۶ ۱۰ مهر ۱۴۰۰
فکری به حال اقصاد و معیشت کنین
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۲۲:۰۸ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
با این شیوه مدیریت منابع؛ حداکثر 15 میلیون نفر میتونن تو ایران زندگی کنن.
Iran (Islamic Republic of)
رهگذر دنیا
۲۲:۰۱ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
سخن ازازدواج وفرزند آوری نکنید بنده مدرک مهندسی برق دارم توبدترین جای ممکن سربازیم راانجام دادم (نقطه صفر مرزی سومار ) درحالیکه فرزندان مسولین پی خوشگذرانیشون بودن وماتوکمین نقطه صفر مرزی بودیم پس ازسربازی که 4سال ازخدمتم گذشته دنبال کار میگردم نیست یااگر هم باشد کارگری روزمزد هست باساعت شیفتی 12ساعت و2ساعت هم رفت وآمدنت میشد عملا 10ساعت درروز دراختیار خودت هستی که اون هم باید استراحت کنی تا خستگی روزت برد درضمن درآمد کار مربوطه 3میلیون درماه هست بااین مبلغ خود هم نمیتوانم اموراتم رااصلاح کنم بارها باخودم میگم ای کاش به دنیا نمی آمدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۰ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
زن دوم بگیرید
Germany
ناشناس
۲۱:۴۱ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
من واقعا موندم چی بگم. زن گرفتن و بچه دار شدن یک تصمیم کاملا شخصی هست . طرف اگر دلش بخواد ، زن میگیره و بچه دار میشه و اگه دلش نخواد سمتش هم نمیره . در عجبم که چرا تا ینفر میگه ما زن و بچه نمیخوایم ، بهش بد و بیراه میگید. خجالت بکشید . شماهایی که ادعای روشنفکری و ادب و نزاکت دارید و دم از فرهنگ ۲۵۰۰ ساله میزنید ، به سلایق شخصی افراد احترام بگذارید و در مسائل خصوصی مردم دخالت نفرمایید . هر کسی با عقل و اختیارش ، بهترین تصمیم را می‌گیرد و هیچ نیازی نیست که شما دربارش نظر بدید !
شما بچسبید به زندگی خودتون و در زندگی شخصی افراد سرک نکشید. ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۵ ۱۰ مهر ۱۴۰۰
احسنت ! بهترین نظر !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۶ ۱۰ مهر ۱۴۰۰
درود بر فهم و درکت !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۶ ۱۰ مهر ۱۴۰۰
درود بر شما !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۸ ۱۰ مهر ۱۴۰۰
برادر گلم حرفت قبول ولی ایشون که شما میگی نظر میده داره تبلیغ میکنه نه نظر متوجه نیستی! اینجا جای تبادل نظر هست نه موسسه تبلیغاتی ضد ازدواج و فرزندآوری در ضمن توهین میکنه و دروغ میگه
میگه شما دیوانه هستید
برنج کیلو صد تومان واقعا برنج صد تومان هست ؟؟؟
ما هم روشنفکر نیستیم اینجا تبادل نظر هست نه موسسه تبلیغات
Iran (Islamic Republic of)
ندا
۱۶:۵۹ ۱۰ مهر ۱۴۰۰
آره والا به بچه دار شدن و نشدن مردم هم کار دارن. هی میخوان واسمون تصمیم بگیرن. حالا به معیشت مردم که ندارن بخورن و تو فشار هستن اصلا کاری ندارنا، اصلا واسشون مهمم نیست ولی واسه چیزایی که نفع خودشون در میونه هی به مردم فشار میارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۰ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
طلاقش بدین خلاص
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۰ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
دوستان اگه مجردید اصلا تو ایران نمونید برید خارج از کشور و اونجا کار کنید و تشکیل زندگی بدید من پشیمونم موقعیتش رو تو مجردی داشتم که از ایران برم نشد الان حقوق من 4500 و 3000 میره جا وام و کرایه خونه به نظرتون با 1500 میشه زندگی کرد بچه به کنار
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۰۸:۰۹ ۱۰ مهر ۱۴۰۰
100000تا لایک داره صحبتت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۶ ۱۰ مهر ۱۴۰۰
کاخ اجاره کردی 3 تومن اجاره میدی؟؟؟؟؟ خب وقتی نمیتونی دخل و خرجت رو مدیریت کنی بایدم بنالی... کسی که دخلش 4500 هست باید تو خونه ی کوچیک بشینه تا پول برای بقیه اموراتشم بمونه...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۱ ۱۰ مهر ۱۴۰۰
ناشناس ۱۲:۴۶ داره میگه وام و کرایه. نگفت فقط کرایه. سواد که داری درست بخون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۸ ۱۰ مهر ۱۴۰۰
اونجا اول پینوکیو میشی دم درمیاری تا کامل الاغ میشی و مثل بقیه جمعیت خارج حیون میشی نمیدونم منظورت از خارج کجاست و مثل اینکه داری چرت میگی و خودتم تو ایرانی. کمتر لاف بده مردم ایران گول یکی مثل تورو نمیخورن با چهار تا دورغ مردم بکشونی تو قلب دشمن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۸ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
دشمن داخلی و خارجی
هدف
تحریم
بیکاری
نابود کردن تولید
از بین بردن خانواده
اختلاف طبقاتی
فقر
اعتیاد
و....
ما سالهاست عقب هستیم و ایران در حال نابودی با این مدیران بی لیاقت
رهبری جهاد بده هر چی مدیر و مسئول دزد و دشمن هست نابود کنیم
جوانان نفس بکشند
ازدواج کنند
صاحب خانه شوند
و تفریح کنند
و امید به آینده داشته باشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۷ ۱۰ مهر ۱۴۰۰
خواب دیدی خیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۷ ۱۰ مهر ۱۴۰۰
آفرین خواب خوبی بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۸ ۱۰ مهر ۱۴۰۰
از خواب بیدار شو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۸ ۱۰ مهر ۱۴۰۰
به همین خیال باش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۸ ۱۰ مهر ۱۴۰۰
دلخوش به این مقدار نباش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۰ ۱۰ مهر ۱۴۰۰
عجب چند پیام تو یک تا دو دقیقه حقوق میگیری اینقدر کامنت میذاری یا بیکاری
Iran (Islamic Republic of)
..
۰۰:۴۶ ۱۰ تير ۱۴۰۱
از بی کاریش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۵ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
بنظرم کالاهایی مثل گوشت برنج حبوبات و روغن اینها را یا کپنی کنید یا دولت مجانی بده ب مردم ک مردم بتونند بچه بیارن!!!!
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۰۸:۱۰ ۱۰ مهر ۱۴۰۰
مسکن
مسکن
مسکن
اجاره ها رو دیدی!!!!!!!!!!!!!
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۲۰:۲۲ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
هیچی،بایدبابت روشنفکریش از او تشکر کرد،این مملکت ورشکسته بچه توش میخواد چه کار کنه،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۶ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
ازدواج کردن و بچه دار شدن و بقای نسل مال آدم‌های باعرضه(؟!)ست. بی عرضه‌هایی مثل من و امثال من همون بهتر که نسلشون منقرض بشه...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۶ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
کاش از این روانشناستون میپرسیدید خودش بچه داره یا قصدشو داره؟ یه گوشی نمیتونیم بخریم خونه و ماشین پیشکش
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۰۸:۱۱ ۱۰ مهر ۱۴۰۰
تو اجاره خونمون موندیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۹ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
در هیچ کجای دنیا معنی پذیرفتن مسئولیت به تنهایی بر عهده مرد نیست .این قوانین قدیمی و اصلا دارای وجه قانونی و عقلانی در شرایط فعلی نیست .افرادی که ازدواج کردند که خوب دیگه هیچ ولی افرادی که هنوز ازدواج نکردند و یا در شرف ازدواج هستند مراقب باشند در تله نیوفتند و هر شرط و شروطی را نپذیرند و شروط خود را در عقد نامه لحاظ نمایند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۹ ۱۰ مهر ۱۴۰۰
دیوانه نیستیم ازدواج کنیم !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۰ ۱۰ مهر ۱۴۰۰
دیوانه نیستم ازدواج کنم !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۲ ۱۰ مهر ۱۴۰۰
مسئولیت دخل و خرج به عهده مرده
شروط ضمن عقد هم اگه آدم از جای خوب زن بگیره و توقع اش رو بیاره پایین خودبخود این چیزایی عجیب قریب نمیاد تو زندگیش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۲ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
من 45 سالمه هنوز مجردم برای هر دختری رفتم قبولمون نکردن دوس داشتم بچه زیادی داشته باشم ولی متاسفانه قسمت نشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۹ ۱۰ مهر ۱۴۰۰
برو خدا رو شکر کن زن و بچه نداری !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۹ ۱۰ مهر ۱۴۰۰
توقع ات رو بیار پایین بهت زن میدن
-
کرم
۱۷:۴۹ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
وقتی اجرای تک فرزندی در کشور جا افتاد خانم ها راحت طلب شدن به هیچ وجه تمایل به فرزند آوری ندارند نمونه اش خود بنده 4 تا فرزند میخواستم زنم قبول نکرد موقعیت زمانی فرزند دار شدن هم گذشت تنها راهکار بنظر من قانون باید تصویب شود اگر زنی تمایل به فرزند آوری ندارد مرد زن دوم اختیار کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۲ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
از بهزیستی بچه بیارید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۶ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
من که دیگه بچه به دنیا نمیارم تادوسالگی حداقل 150000ملیون تومن پوشک میخاد غیرازبقیه مخارجش هرزوجی شکم خودشونونمیتونند سیر کنند چه برسه به بچه دارشدن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۰ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
خدا گفته اگه به خاطر اینا باشه باید به ایمانتون شک کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۳ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
از عدد و ارقامت معلومه سواد نداری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۶ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
متاسفانه سطح توقعات رفته تا آسمان
هستند زوجی که بیش از ۱۵ ساله بچه دار نمیشن
نا شکر نباشید
آنکه دندان دهد نان دهد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۷ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
گرانی هست ولی این نمیشه که به خاطر گرانی بچه نیاریم خدا خودش روزی رو میرسونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۰ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
ماهی ۵۰۰ هزار تومن پوشک مصرف میشه دسته کم
Iran (Islamic Republic of)
دل پر درد
۱۶:۱۹ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
الان ۶ساله ازدواج کردیم سال اول ازدواج تویه منطقه خوب ۵۰میلیون دادیم به خونه ۱۰۰متری ذهن کردیم الان اومدیم یه منطقه خیییییلیییی پایین برای یه خونه۸۰متری طبقه چهارم بدون پارکینگ ‌کاملا دلگیر ۸۰میلیون دادیم ماهی ۱۸۰۰
هر ماه اجاره خونه رو که میدیم دوتومن میمونه برامون که با بدبختی تا آخر ماه رو میگذرونیم هر هفته ام برنج تو خونه رو وزن میکنم ببینم تا آخر ماه میرسه یا نه
ماهم دوستداریم زندگی خوب داشته باشیم ماشین داشته باشیم ولی هیچی نداریم که بخواییم بچه بیاریم دلم میسوزه ازاینکه نمیتونیم بچه داشته باشیم وبخوایم بغلمون کنیم مادری کنیم پدری کنیم لذت ببریم از این حس ما جوونهای این نسل چال کردن ارزوهامونو خوب بلدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۲ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
من که خیلی دوست دارم ازدواج کنم و بچه بیارم... اما وقتی قسمت نیست چه میشه کرد. سکوت می‌کنم و میسوزم و می سازم با این سرنوشت و قسمت
Iran (Islamic Republic of)
م
۲۱:۵۹ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
آخه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۱ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
از ما که گذشت به خاطر اینکه کارگر بودم و توان اداره زندگی رو نداشتم و نتونستیم پول آزمایشات قبل بارداری بدیم و به خاطر نداشتن پول ، فرزندآوری و انداختیم عقب تا کمی پولمون جمع بشه اما نشد تا اینکه سن ما به پنجاه سال رسید و دیگه اون شور و شوق از دست رفت ، حالا منتظر مرگ نشستم ،،، اما عیبی نداره آرزو میکنیم برای جوانان مملکتم تا خیلی زود ازدواج کنن و صاحب فرزندان بیشمار بشن و از لحظه لحظه زنوگیشون لذت ببرن و به پاس این نعمت که خدا بهشون عطا میکنه شکرگذار باشن ، انشاالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۵ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
تو پنجاه سالگی آرزوی مرگ؟!!!.به نظرم باید یه تغییر نگرش اساسی به زندگی و دنیا داشته باشین. احتمالا با این طرز فکر،اگه الان چندتا بچه هم داشتین،بخاطر داشتن اونا آرزوی مرگ میکردین.دوست گرامی دو روز دنیا و داشتن و نداشتناش واقعا ارزش اینو نداره که بخواین بخاطرش از زندگی سیر بشین و آرزوی مرگ کنین.ضمن اینکه مرگ سرنوشت همه ماست و تاریخ مشخصی هم نداره.پس بهتره تا روزی که به حکم خدا فرصت بودن در این دنیارو دارین از زندگی لذت ببرین.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۰ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
اصلش ان شاءالله است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۲ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
نه زن می گیریم نه بچه دار میشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۰ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
از خدا میخوام هدایت اگه نشدی لعنتت کنه ۵۵ پیام علیه ازدواج و فرزندآوری و توهین به دیگران در کامنت هات
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۴ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
نه ازدواج کنید نه بچه آوری کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۶ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
اگه هدایت نشدی ان شاالله عذاب این دنیا و اون دنیا داشته باشی
اون دنیایی هم هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۴ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
تو که داری علیه ازدواج تبلیغ میکنی خودت چند تا زن و بچه داری ؟

خیلی تابلویی همه تو رو میشناسن . تو با خودتم مشکل داری
Iran (Islamic Republic of)
یه خیرخواه
۱۹:۳۰ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
عزیز دل منم مثل خودت جوون ۵۵ پیام علیه ازدواج و فرزندآوری چرا اخه؟
شماره تلفنت رو بده باهات صحبت کنم شاید نظرت رو نسبت به خانواده عاشق و اسلامی عوض کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۴ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
نه زن بگیرید نه فرزندآوری کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۲ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
۵۵ کامنت علیه ازدواج و فرزندآوری
میگی حالم از زن و بچه بهم میخوره
مادر خودت هم زن هست خجالت بکش به زنان و فرزندان این مملکت توهین نکن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۳ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
من یه جوون دهه هفتادیم ژن خوب و پول هم کلا حدود سه میلیون دارم ولی عاشق ازدواج و بچه
۵۵ پیام علیه ازدواج و فرزندآوری دادی هدایت شدی شکر نشدی خدا ازت نگذره قیامت جواب خدا رو چی میخوای بدی؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۹ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
کو تا قیامت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۳ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
نه زن بگیرید نه بچه آوری کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۳ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
از آتیش جهنم بترس این همه تبلیغ علیه ازدواج و فرزندآوری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۱ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
برو بابا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۳ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
نه ازدواج کنید نه بچه دار بشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۴ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
خدا لعنتت کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۵ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
چند میلیارد بهت پول دادن واسه تبلیغات

خودم پیدات میکنم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۲ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
سلام من چهار تا پسر دارم راضیم از زندگیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۳ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
نه ازدواج کنید نه بچه بیارید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۸ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
انشالله هدایت بشی حدود ۵۵ پیام علیه ازدواج و فرزندآوری
اگه نشدی خدا ازت نگذره قیامتی هم هست اونجا چی میخوای بگی؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۱ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
ساکت شو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۸ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
ببین پسر خوب اگه حرفت رو حساب باشه همون یه پیام تاثیر خودشو می‌ذاره نیازی نداره صد تا نظر بدی

ما هم میدونیم وضعیت خرابه ولی شما ظاهراً یا مشکلی داری یا داری از جایی واسه تزریق بی اعتمادی به مردم ، حمایت میشی . ما امثال شما رو خوب میشناسیم

پس لطفاً این همه چرندیات نفرست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۲ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
نه زن بگیرید نه بچه دار بشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۱ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
ساکت شو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۲ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
نه زن بگیرید نه بچه بیارید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۷ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
تو کی هستی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۹ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
یه زخم خورده ازدواج
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۲ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
یه روانی
Iran (Islamic Republic of)
حسین عیدی
۱۵:۰۹ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
اینقدر نباید ناشکری کرد همه چیز هست. شهرستان سبزوار برنج 250 و تخم مرغ هم شانه 45 کارگر هم روزمزدی 200 و بنا 350 زمین ها هم متری 2 میلیون شرایط سخته ولی میشه کنار اومد ادم یبار به دنیا میاد هم زن بگیرید هم بچه بیارید ارزو به دل از دنیا نرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۲ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
نه زن بگیرید نه بچه بیارید !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۲ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
نه زن بگیرید نه بچه دار بشید !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۱ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
اشتباه منفی دادم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۲ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
مرگ خدا بر اونایی که میگن نه زن بیارید نه بچه دار شوید
Iran (Islamic Republic of)
صباکریمی
۱۵:۰۸ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
مشاورجونم قربون شکلت یکم ازتخیل قضاییت کم کن بیاتوجامعه فدات ببین هزینه اجاره اپارتمان کوچیک ۵۰متری وهزینه های خوردخوراک چقدره عزینه سالی دوتاکفش وسالی دوتامانتوخریدن واسه زن وشوهرچقددرمیادبعداابیابگونفری ۱۰تابچه بیارین زن هم آدمه ازدواج میکنه بهرامیدی نیامده ماشین تولیدمثل بشه حداقل هارابرای زن فراهم کنین تابیارن بچه یه دکترپوست یه کیلوگوشت یک کیلومرغ یه دست لباسم وقتی طرفم نمیگیره برای زن چجوری باچه دلخوشی زن بیس تابچه بیاره؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۲ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
خدا گفته جور میکنه و اگه به خاطر اینا ول کنی باید به اینانت شک کنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۶ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
گرونی نبودامنیت کار گرانی مسکن گرانی مواد غذایی نبود کارنداشتن اینده خودمان چ برسه ب بچه ونا امیدی از زندگی مردمو مصمم میکنه ک صاحب اولادنشند!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۲ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
چون ایمانشون ضعیفه و کنسرتی اند اغلب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۰ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
با هر زایمان 10 سال از عمر یک زن کم میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۳ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
با ای حساب پس مادر بزرگ ها که ده تا بچه می آوردن باید صد سال از عمرشون کم شده باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۷ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
مادر مادربزرگم چهارده تا بچه آورد تو سن صد پانزده فوت کرد . پس لطفا چرندیات نگویید . بهترین اتفاق یه زندگی می تواند بچه باشد ..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۸ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
واقعا زایمان و بچه دار شدن خیلی زن رو داقون میکنه سزارین از طبیعی بدتره عوارضش دائمیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۲ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
اونها چیزهای طبیعی میخوردن توغذاهای ما همش مواوشیمیایی ومواو بازنگهدارندس!!!!برا همین اونها عمرشون طولانی بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۴ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
هرکی توی این موقعیت بچه ای رو بدنیا بیاره خیانت کرده جنایت کرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۵ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
لعنت به تو و این عقایدت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۳ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
برعکس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۸ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
یک قوطی رب شده 35 هزار تومن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۳ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
خیلی ‌..
Iran (Islamic Republic of)
سیاوش
۰۰:۰۲ ۱۰ مهر ۱۴۰۰
اونایی که پول ندارن نیارن. وگرنه کسی که پول و موقعیت داره آینده بچه اش هم تضمین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۷ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
برنج ایرانی کیلویی 100 هزار تومن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۳ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
خیلی ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۶ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
ما تو تهرانیم کیلویی ۴۵ خریدیم هفته پیش شما کدوم کشور زندگی میکنید ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۶ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
مسولین شماها که دستتون به دهنتون میرسه بچه بیارین که جمعیت زیاد بشه دستتون درد نکنه از ماها که گذشت
33سالمه هنوز نتونستم زن بگیرم شغل پیدا کنم سرمایه هم ندارم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۷ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
ایول . دمت گرم . حرف حساب .

دقیقا یه نگا بندازین . یه مسئول نیست که سه تا چهار بچه داشته باشه .

در صورتی که زیر ۵۰ حقوق کمتر نمی گیرن .

از ما بدبدختا نیروی کار و سرباز می خوان
خب یکی نیست بگه پول نداریم کار نداریم می فهمین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۴ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
خدا گفته اگه به خاطر اینا زن نگیرید و یچه نیارید باید به ایمانتون شک کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۶ ۱۰ مهر ۱۴۰۰
موافقم می خواهند ما بچه بیاریم تا کارگر بی مزد شوند وبچه های کم خودشان به خارج بفرستند تا خوشگذرانی کنند به من به اندازه مسئول حقوق وامکانات وکارراحت بدهید تا بچه بیارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۳ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
الان ماها که به دنیا آمدیم خیلی شادیم خواهشاً بچه نیارین که عاقبتش مثل ما بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۶ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
احسنت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۲ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
نان سنگک دانه ای 5 هزار تومن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۴ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
ساکت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۱ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
یک کیسه برنج یک میلیون تومن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۶ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
من برنج فروشم. بهترین برنج ۵۵ تومنم نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۴ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
ساکت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۱ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
یک شانه تخم مرغ 60 هزار تومن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۴ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
دروغ نگو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۰ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
یک عدد تخم مرغ 2 هزار تومن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۹ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
نه به ازدواج کردن ! نه به بچه آوردن !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۶ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
خدا شر امثال تورو کم کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۴ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
ساکت
Romania
ناشناس
۲۲:۳۴ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
ببخشید شما خسته نشدی
چندبار این پیامت رو نوشتی؟
مثلا فکر کنیم افراد مختلف این پیام را گذاشتند
حداقل متنش رو عوض می کردی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۹ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
نه به زن گرفتن ! نه به بچه دار شدن !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۴ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
ساکت
Romania
ناشناس
۲۲:۳۳ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
خیلی خوب
زن نگیر
بسه
چقدر پیام گذاشتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۸ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
نه به زن گرفتن ! نه به بچه آوردن !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۴ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
قصد دارم زن دوم بگیرم تو کجایی به جای این مسخره بازیا برو زن بگیر بیچاره وقتی پیر شدی چه فایده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۴ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
دمت گرم مررررررررد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۸ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
نه به ازدواج ! نه به بچه آوری !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۷ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
خدا نابودت کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۷ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
من دو تا زن دارم هفت تا هم بچه خدا هم می‌رسونه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۴ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
همه تو خودشونم موندن چ برسه ب زنو بچه!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۸ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
جمعیت کمتر زندگی بهتر !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۰ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
من دو سال پیش ازدواج کردم
حالا که اینجوریه و میخوای علیه ازدواج و جمعیت ایران اقدام کنی
میخوام شش تا بچه بیارم . تا بسوزی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۴ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
ساکت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۷ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
من زن و بچه نمیخوام نمیخوام !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۷ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
به زمین گرم بخوری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۴ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
پس بمیر
Romania
ناشناس
۲۲:۳۳ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
خب نگیر
چرا اینقدر پیام دادی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۷ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
فرزند کمتر زندگی بهتر !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۵ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
بهترین زندگی ، بدون بچه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۷ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
بچه کمتر زندگی بهتر !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۷ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
با شیطان محشور بشی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۶ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
تو بدترین شرایط زندگی هم ما ازدواج میکنیم شما با زن اگه مشکلی داری با خودت ازدواج کن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۳ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
برو بابا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۶ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
من زن و بچه نمیخوام !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۵ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
آخه کی به تو زن مزده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۶ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
ما زن و بچه نمی خوایم نمی خوایم !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۸ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
به آدم مریضی مثل تو کی زن میده؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۳ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
معلومه که از جایی داری هدایت میشی آخه این همه نظر تکراری فقط از عهده ی یه آدم بیکار و مریض بر میاد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۶ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
ما زن و بچه نمی خوایم !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۵ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
برو‌خارج
Romania
ناشناس
۲۲:۳۵ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
باشه
واقعا هدفت چیه اینقدر این متن رو نوشتی؟
یه بار گفتی بسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۵ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
نه به بچه آوری !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۹ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
حیف اکسیژنی که تو داری مصرف میکنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۸ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
قبلاً نسبت به تو مشکوک بودم ولی الان به یقین رسیدم که از یه عده ای داری ساپورت میشی برای سوار شدن بر فکر و اعتقاد مردم .
اگه هم مشکل روانی داری خودتو به یه روانشناس خوب معرفی کن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۵ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
نه به زن ! نه به بچه !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۵ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
ساکت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۵ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
نه به زن و بچه !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۲ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
چقدر بابت این پیامات بهت پول میدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۷ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
دو تا بچه خوشگل دارم سومی هم تو راهه خدا به همه زن و بچه بده خدا شما رو هم شفا بده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۰ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
تو روانی و بدبخت هستی آدم باید چقدر حقیر باشه که علیه زندگی دیگران اقدام کنه

نه به امثال شما...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۹ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
یک زوج جوان، وقتی از ابتدای زندگی مشترکشان آگاهی و برنامه ریزی برای زمان فرزند دار شدنشان داشته باشند، در زمانی که کیفیت زندگی. شرایط آن‌ها مناسب باشد می‌توانند مسئولیت والد شدن را انجام دهند.

خود کارشناس میگه اینو دیگه / پس الکی تشویق نکنید برای بچه آوردن تو این شرایط تورم ماهانه 45 درصدی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۵ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
خدا گفته اگه به خاطر اینا زن نگیرید و بچه نیارید باید به ایمانتون شک کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۴ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
بچه خیلی خوبه مخصوصا اگه دختر باشه ولی از اونجایی که توی ایران عزیز زندگی میکنیم
وجود و زندگی کردن خودم رو هم زیاد میدونم.

یه قدم به سمت خداوند متعال بریم 10قدم به سمت ما میاد
مسئولین عزیز هم یه قدم بیاید سمت ما تا نیروی کار فرزندانتون رو تامین کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۴ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
پدر مادر ما چه گلی به سرمون زدن که ما ازدواج کنیم و بچه دار بشیم. تنها هنرشون اجبار به رفتن به دانشگاه بود و حالا که با مدرک ارشد بیکاریم ما رو با هم سن و سال های ما که از همون اول وارد بازار و شغل ازاد شدن مقایسه میکنن و بدبختی مارو میکبون تو سرمون و خودشون رو کشیدن کنار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۰ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
دقیقا
راست میگه
ول کنید بذارید جمعیت کم بشه حداقل وضعشون بهتراز ما میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۶ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
ساکت باش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۱ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
من و خانومم خیلی مایلیم، با اینکه وضع مالی خیلی خوب نیست اما حتما اقدام میکنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۰ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
افرین
دست بزنید براشون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۳ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
شما دیوانه هستید !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۶ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
شما باید به روانپزشک مراجعه کنید !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۶ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
اون دوتا جواب دهنده قطعا رای کنسرتی اند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۶ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
بچه بیارید خدا رزق میده فقط اسباب کشی سخته با بچه ی کوچیک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۰ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
من نویسنده و عضو صندوق اعتباری هنرمندان هستم
همه ما هنرمندا ها که سلبریتی نیستیم و در آمد میلیاردی نداریم
که تو رفاه کامل باشیم

سال ۹۲ که با همسرم ازدواج کردم تا ۹۸ اقدام به بچه دار شدن نکردیم و اصلا حتی فکرش را هم نمی کردیم
تا اینکه به لطف خدا حقیقتا ناخواسته بچه دار شدیم
از آن زمان تاکنون باور کنید در تهیه خرج پوشک بچه و شیر خشک و... مانده ام چه برسه به ایجاد یک زندگی آرام و ... برای آنها

با وجود اینکه برای چندین روزنامه و ... متن مینویسم اما درامدم زیر سه میلیون تومان در ماهه
با این هزینه های سرسام آور و این درآمد حداقلی من اگه بتونم همین یه بچه رو خوب بزرگ کنم به نظرم کار بزرگی کردم
اما خودمو جای اون میزارم دلم براش میسوزه چون در آینده برادر و خواهری نداره که ازش مراقبت کنه
خیلی از خانواده ها شرایط مشابه ما رو دارن
دولت باید حمایت کنه
کشورهای دیگه خانه و زمین و... میدن برای فرزند آوری
اون وقت ما برای رفتن به مرکز بهداشت محله باید کلی بدبختی بکشیم
یه روز هست یه هفته نیست
پوشک بچه و شیر خشک و... رایگان را به پدر و مادر ها بدین
شما که آمار افراد رو در هر محله دارید
یه وام بلاعوض حداابل ۵ میلیون تومانی هم برای فرزند آوری برای دهک های یک تا هفت در نظر بگیرید


اما دلمون خوشه ها
اینجا از این خبرا نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۶ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
خدا گفته جور میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۵ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
ما از زن و بچه بیزاریم !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۹ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
چقدر خندیدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۹ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
زن و بچه هم از تو روانی بیزاره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۸ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
یه سری از دوستان به درست علت بچه دار نشدن را مشکلات اقتصادی و مالی ذکر می کنند که من هم قبول دارم به طور کامل، ولی دوستان فراموش نکنید یکم اش هم دست خودمون هست، بزرگ شدن بچه های امروز را با بزرگ شدن خودمون مقایسه می کنم، گاهی خود ما پدر و مادر ها سخت می گیریم، اصلا منظورم نیست بچه های الان هم مثل زمان ما بزرگ بشند ولی واقعا و انصافا خیلی از هزینه ها زائد هست! واقعا متوجه نمیشم اگر مشکل اقتصادی مساله هست، پس هزینه های بی جهت چیه! جشن تعیین جنسیت، سونوگرافی سه بعدی، جشن دندان، جشن تاتی پارتی، جشن گوبای پمپرز.....
حتی اگر به فاصله دو ماه دو تا خواهر یا برادر بچه دار بشند حاضر نیستند لباس اون بچه را که فقط دو ماه پوشیده برای بچه خودشون استفاده کنند! مدارس حتما باید غیر انتفاعی باشه! و ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۱ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
من یه مستاجرم امیر جعفری خخخ
من مستاجرم دو تا بچه با فاصله دو سال خدا بهمون داد از اول زندگی تا امروز هیچ لباسی برای خودم و زنم نتونستم بخرم لباسای بچه اولی شد واسه ی دومی به هزار بدبختی تا الان اینجام واقعا بدبختی کشیدیم ولی خدایا شکرت زندگی بدون بچه و زن از مرگ بدتره واسم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۸ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
من ازدواج کردم تا الان چند صد میلیون بار گفتم غلط کردم ...تو میگی بچه دار بشین..‌اصلا حواست ب خودت نیستا تو این وضعیت...تا میتونین ازدواج نکنین.ادم عاقل یک مشکلرو هزارتا نمیکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۳ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
من یه زنم و همسرم دائم میگه غلط کردم ازدواج کردم حرف بچه که دیگه هیچی
واقعا با این اوضاع میگید افزایش جمعیت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۵ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
ناشناس عزیز نفر اول...خانوم محترم شوهر بدبخت با این دضعیت چجوری پول در بیاره ک هم شما و هم بچه رو تامین کنه..پدشک شده خدا تومن شیر خشک و عیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۶ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
من نه تمایلی به ازدواج کردن دارم نه بچه آوردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۰ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
ازدواج عرضه میخواد که تو نداری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۴ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
حالم از هر چی زن و بچه بهم میخوره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۷ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
اونا هم حاشون از تو و امثال تو به هم میخوره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۱ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
یک عدد بستنی معمولی 5 هزار تومن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۳ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
سواره خبر از پیاده نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۰ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
یک عدد پفک که همش باده 20 هزار تومن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۸ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
بادش هزار تومنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۱ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
احتمالا نون و پفک میخوری که قیمت پفک اینقد برات مهمه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۷ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
ساکت
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۳:۰۹ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
من حدود ۴ سالی هست با همکارم ازدواج کردم، از ابتدا هم تو همون اوایل آشنایی به ایشون گفتم تمایلی به داشتن بچه ندارم و ایشون هم پذیرفتند، حتی یادمه گفتم لطفا این تصمیم از سر احساس نباشه و کاملا روش فکر کنند که ایشان هم گفتند منم بچه نمی خوام، ولی بعد از گذشت حدود ۳ سال از زندگی مدام اصرار به داشتن بچه می کنند و وقتی میگم ما با هم صحبت کردیم میگه نظرم عوض شده، حتی گاهی ناراحتی اش به خاطر بحث های راجع به بچه را به محل کار منتقل میکرد، به نوعی که همه همکارها متوجه ناراحتی ایشان می شدند و به همین خاطر من کارم را عوض کردم و به یک شرکت دیگه رفتم! مشاوره هم رفتیم بی فایده بوده، من واقعا ایشان را دوست دارم و زندگی ام را هم دوست دارم ولی احساس میکنم اگه به داشتن بچه راضی نشم احتمالا درخواست طلاق می کنه، از طرفی هم نمیخوام پدر فرزندی بشم، که به زور من را پدر اون کردند، چون نوشتید تجربیات خود را به اشتراک بگذارید این را نوشتم ممنون میشم دوستان راهنمایی کنند. فقط لطفا در نظر داشته باشید داشتن یا نداشتن بچه تصمیم شخصی هست،
ممنون
Iran (Islamic Republic of)
۱۲۱۲
۱۶:۲۸ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
مگه بچه لولو خرخره هست ازش اینقدر میترسین دلتون نمیگیره وقتی میاین خونه فقط یه نفر منتظرتونه من احساس میکنم شما تحت تاثیر حرف های ماهواره قرار گرفتین واقعا فکر نمیکنین ده سالدیگه از این تنهایی خودتون حالتون به هم بخوره بچه که فقط زحمت و مسئولیت نیست برای آدم شیرینی های خاص خودشو داره یه آدم کوچولو که تو مرد یا زن تمام الگو و دنیاشی هر آموزشی بهش بدی انجام میده یه لبخند میزنه بهت که از روی دوست داشتنه به نظر من بچه کامل کننده آدم هست نه باری بر دوشش که ازش فرار کنی یه موجود که وقتی میترسه فوری میپره تو آغوشت که انگار امن ترین نقطه جهان بغلته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۱ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
بچه لولو خورخوره نیست همه هم بچه دوست دارند اتفاقاچون بچه رو دوست دارندبفکراینده ی نداشته بچشون هستن میترسن بچشون بزرگ بشه بخاطربی پولی بره معتادبشه سرخودشون خراب بشه اونهایی ک میگن من توبدترین وضعیت بچه میاریم اونها یا منطق ندارن ک این حرفو میزنند یا باید چادربزنن توخیابون زندگیشونو بگذرونن بدون نان خالی!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۹ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
من مادر دو دختر ۶ و ۲ ساله هستم گاهی وقت ها که از اذیت هاشون خسته میشم میگم خدایا غلط گردم بچه اوردم ولی همون موقع میگم خدایا غلط کردم این حرفو زدم فقط به عنوان یه خواهر میگم بهتون هیچ حسی بالاتر وشیرین تر از پدر و مادر بودن نیست در دنیا این نعمت بزرگ رو از خودتون نگیرید که بعدا حتما پشیمون میشید .
Iran (Islamic Republic of)
یه بابا
۲۲:۴۹ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
داداش گلم، بچه که بیاد خودت اتوماتیک یه جوری به بچه علاقه مند میشی که خودت تعجب میکنی، پدر 2 تا بچه ام دخترم کلاس هشتمه پسرم کلاس چهارم، مشکلات اقتصادی واقعا کمر شکنه، خیلی وقتها خیلی خیلی اوضاع سخت میشه ، نمیخوام اینجا ناله کنم که همه ی ما گرفتاریم ، هر کس به نوعی
ولی بودن بچه توی زندگی یه چیز دیگه است،
فرق بین مجرد ها با متاهل ها چقدر زیاده، همون فرق هم بین متاهل ها ی بدون بچه و با بچه هست، یعنی از زمین تا آسمون

زندگیتون شیرین میشه ، سخت ممکنه ولی شیرینی عجیبی داره جوری که نمیتونی از بچه هات دل بکنی
بزار اولین بار بهت بگه بابا ، دیووونه میشی ازخوشحالی ، بزار برات خودشو لوس کنه، تازه اون موقع هست که زندگی رو میفهمی
یا حق
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۵ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
نه به بچه دار شدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۲ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
حیف بچه ای که خدا بخواد به تو بده. خدا اون روزو نیاره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۳ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
دیگه ازدواج بی ازدواج
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۸ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
ساکت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۱ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
من تمایلی به ازدواج کردن و بچه دار شدن ندارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۸ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
ساکت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۹ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
ما تمایلی به ازدواج کردن نداریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۳ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
مشکلات جسمیتون رو چگونه پس حل می نمایید؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۸ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
واقعا انگار یسریا توی توهم زندگی میکنن ، الان آدم خرج خودشو به زور در میاره حالا چه برسه بره ازدواج کنه و بچه دار شه ، یسریا یا وضع مالیشون خوبه یا واقعا توی توهمن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۸ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
خدا گفته شماها باید به ایمانتون شک کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۴ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
متاسفانه زوجینی ک ازدواج میکنند بخاطر قسط و وام وشرایط بد اقتصادی نبود کار تورم خانه نداشتن واجاره نشیینی و غیره مجبورمیشن تا پنج شش سال شایدم بیشتر اقدام ب فرزند اوری نکنند شرایط اقتصادی مخصوصا تورم کمر زوجین روبریده حتی اگرهردوطرف بخوان بچه دار هم بشن این دلایل مانع میشود ودولت هم کمکی حاضر نیست به این جور تازه عروس دامادها بکنه تازه مشکل دوم بزرگ کردن بچه واینده بچه وشغل هست ک ان هم باز یک بلا برا خانواده هست هرچ تورم بیشترمیشود وکارکمترمردم بیشترمطمن میشند ک نباید بچه اوری کنند!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۸ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
مردم ایمانشون کمه و البته رای کنسرتی و رای بی رای هستن بیشتر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۱ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
مشکل ناهنجاری در بدن دارم ترس از منتقل شدن آن به نسل بعدی تصمیم به بچه دار شدن نداریم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۶ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
یکی از اشنایان ما هم پدر هم مادر مشکلات ژنتیکی داشتن الان بچه دار شدن شکر خدا بجه ۱سالشه وکاملا سالم. به دکتر متخصص مراجعه کنید و تحت نظر دکتر بجه دار بشید ان شالله که مشکلی پیش نمیاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۰ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
خداییش آینده ای برای بچه نمیبینم چون سطح توقعات و زندگی ها بالا رفته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۹ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
برای بچه های دهه 60 و دهه 70 که حتی روی پاکته پفک نمکی شون هم شعاره (فرزنده کمتر زندگی بهتر) رو نوشتید و این جمله رو در ناخود آگاهشون هک کردید در این وضعیت نا به سامان اقتصادی حرف از فرزند آوری نزنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۹ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
ساکت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۵ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
با عرض سلام تمام مطالبی که گفته شده درسته ولی درد بچه دار شدن ما فراتر از این مشکلات هست من مشکلات نواقصی و عیوب و ناهنجاری در اندام بدن دارم یعنی ارثی هست پدرم من هم همینطوری بود و ما خانواده هفت نفری بودیم که همین ناهنجاری را همه ما داشتیم و برادر بزرگ من که ازدواج کرد و خدا به آنها سه اولاد داد که این ناهنجاری ها در بین این بچه ها منتقل نشد و من هم تصمیم گرفتم که ازدواج کنم و بعداز ازدواج تصمیم به بچه دار شدن کردم ولی همان نواقصی و عیوب و ناهنجاری برای بچه من انتقال پیدا کرد و بعداز آن برای بچه دوم اقدام نکردیم چون اگه قرار این معلولیت و عیوب و ناهنجاری نسل به نسل ادامه پیدا کنه بچه دار شدن معنی نداره ولی ما خیلی دوست داریم بچه زیاد داشته باشیم ولی این مشکل ما رو محدود کرده و نمی دانم که آیا علوم پزشکی راهکاری برای اینجور ناهنجاری های ژنتیکی دارد یا نه..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۵ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
زن های ایرانی اگه بیش از یک بچه بیارند ، میمیرند از بس بدنشون ضعیف شده ، به لطف مسولینی که زندگی رو به جهنم تبدیل کردند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۲ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
با سلام ..خانم بنده برای اوردن بچه دوم تقاضای 2 دانگ خانه کرده ایا این درخواست درسته؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۶ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
با اوردن هر بچه از لحاظ جسمانی ۳ سال از عمر مادر کم میشه ، ۲ دانگ خیلی هم کمه !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۱ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
برای بچه اول چی دادی بهش....فک کنم زندگی سختی داری...واسه جای اوردن یاشام درست کردن چی میخواد ازت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۶ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
پس برای بچه سوم علاوه بر خونه خودت خونه باباتم باید به نامش کنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۶ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
این حرفها الکی هست که میگن با زایمان عمر زنها کم می شود. زنهای قدیم حداقل 8 تا 12 بچه می آوردند. نه سرطان پستان داشتند نه کیست رحم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۹ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
همون بچه اول هم زیادیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۹ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
همون بچه اول هم اضافیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۹ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
همون بچه اول هم اضافی بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۹ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
همون بچه اول هم اضافی بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۰ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
همون بچه اول هم زیادی بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۱ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
بدلیل شرایط اقتصادی بد یک بچه کافی است ، لااقل با ارثی که به یک بچه میرسه میتونه ی مقدار راحتر زندگی کنه تا اینکه ارث بین بچه ها تقسیم بشه ، در ضمن جوانا بیکارن و ازدواج نکردند بعد شما میرید سراغ بچه دار شدن جوانان؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۹ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
ساکت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۷ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
خواهشا قبل از جو سایزی کردن برای بچه دار شدن یادتون بیاد که یه زمانی تبلیغ میکردید واسه بچه دار نشدن پس مردم نباید یک درصد شک کنن که شما فقط سیاست های خودتون واستون مهم نه مردم درضمن هروقت مشکلات جوونای الان اعم از ازدواج شغل مسکن و خیلی چیزایی دیگه رو درست کردید بعد مردم رو تشویق به بچه دار شدن بکنید مال جوونای الان کار ندارید گرونی داره مردم رو فلج میکنه اونوقت افتادید تو فکر فرزند اوری امیدوارم مردم یکم فکر کنن بع به حرف شما عمل کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۰ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
ساکت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۶ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
شما ئی که این گزارش را نوشته ای اول برو و یه گزارش در مورد هزینه نگهداری از فرزند را تهیه بفرمائید خوراک و پوشاک شیرخشک و پوشاک بچه بعد گزارش بنویس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۰ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
ساکت
۱۲