اتهام شهروند آمریکایی در کمک به کره شمالی در دور زدن تحریم‌ها

پایگاه وزارت خارجه آمریکا از اعتراف یک شهروند این کشور در زمینه کمک به دور زدن تحریم‌های کره شمالی خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه وزارت خارجه آمریکا با انتشار خبری، از اعتراف یک شهروند این کشور به آنچه توطئه برای کمک به دور زدن تحریم‌های کره شمالی خوانده شده است، خبر داد.

«آدری استراوس» دادستان منطقه جنوبی نیویورک امروز اعلام کرد: یک شهروند آمریکایی به نام «ویرجیل گریفیث» به توطئه برای نقض «قانون اختیارات اقتصادی در شرایط اضطراری بین‌المللی» (IEEPA) بوسیله فراهم ساختن خدماتی برای «جمهوری دموکراتیک خلق کره» (کره شمالی) کمک کرده که کار وی شامل مشاوره فنی در استفاده از رمزارز‌ها و نیز فناوری «بلاک چین» در دور زدن تحریم‌ها بوده است.

بنا بر این گزارش، آدری استراوس، دادستان منطقه جنوبی نیویورک مدعی شد: همچنانکه او در در دادگاه اذعان کرد، ویرجیل گریفیث توافق کرده بود تا به یکی از دشمنان خطرناک کشور – یعنی کره شمالی- کمک کند. گریفیث با دیگران به منظور فراهم آوردن خدمت رمزارز برای کره شمالی و کمک به این کشور در دور زدن تحریم‌ها کمک کرد و برای انجام این کارها، به این کشور سفر کرد.

او در ادامه مدعی شد: در این مسیر، گریفیث امنیت ملی آمریکا را با تضعیف تحریم‌های هم کنگره آمریکا و هم رئیس جمهور که به منظور اجرای فشار حداکثری بر تهدیدی که از سوی رژیم کره شمالی شکل گرفته بود، این تحریم‌ها را فعال کرده بودند، به خطر انداخت.

دادستانی آمریکا همچنین مدعی شد که گریفیث تلاش داشته تا سایر شهروندان آمریکایی را برای سفر به کره شمالی و ارائه خدمات مشابه به این کشور استخدام کند.

گفتنی است این اتهامات علیه این شهروند آمریکایی در حالی بیان می‌شود که مقامات آمریکایی به تازگی نیز بر اجرای تحریم‌های پیونگ یانگ تأکید کرده بودند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار