اپل باز هم مورد شکایت قرار گرفت/ این بار نقض حق مالکیت در طراحی دوربین‌ها

مسئولان شرکت ثبت اختراعات KTI با مطرح کردن ادعای نقض حق مالکیت توسط اپل از این غول فناوری شکایت کردند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از appleinsider، شرکت ثبت اختراعات KT Imaging ادعا می‌کند که شرکت اپل در طراحی دوربین‌های iPhone، iPad و Mac حقوق مالکیت معنوی در زمینه بسته‌ها و طرح‌های سنسور تصویر را نقض کرده است. شکایت KTI روز سه شنبه در دادگاه منطقه‌ای ایالات متحده آمریکا و در ناحیه غربی تگزاس ثبت شده است. مسئولان شرکت KTI معتقدند که این غول فناوری مالکیت پنج حق ثبت اختراع متعلق به Kingpak Technology، تامین کننده بسته بندی IC تایوانی با تخصص در سنسور‌های تصویر CMOS را نادیده گرفته است.

نقض قانون توسط اپل

این اختراعات شامل شماره‌های ۷، ۱۹۶، ۳۲۲، ۷، ۵۱۱، ۲۶۱، ۷، ۵۹۸، ۵۸۰، ۸، ۰۰۴، ۶۰۲ و ۸، ۳۱۴، ۴۸۱ است که هر کدام بین سال‌های ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۸ ثبت شده اند و جزئیات مربوط به ساختار‌های حسگر تصویر و روش‌های تولید قطعات در آن‌ها مطرح شده است. ثبت اختراعات ۳۲۲، ۲۶۱ و ۶۰۲ در سال ۲۰۱۸ به KT Imaging اختصاص یافت و در سال ۲۰۱۹ ثبت شد. این در حالی است که روند ثبت اختراع ۴۸۱ در سال ۲۰۱۹ تغییر کرد همچنین ثبت اختراع ۵۸۰ در سال ۲۰۲۱ مجددا به این برند واگذار شد.

ادعای مطرح شده علیه اپل

شاکیان مدعی نقض فناوری بسته بندی سنسور تصویر هستند که امروزه در دستگاه‌های الکترونیکی مدرن که از دوربین دیجیتال استفاده می‌کنند، متداول است. به طور خاص، ادعا‌ها مربوط به یک بستر دارای سطح فوقانی و سطح زیرین که الکترود‌های دوم روی آن تشکیل می‌شوند و با یک سنسور تصویر در سطح فوقانی نصب شده و به الکترود‌ها متصل شده است، می‌شود. ماژول‌های حسگر تصویر توصیف شده همچنین شامل یک لنز با امکان قرار دادن عناصر آن در راستای تراشه حساس به نور سیستم است.

شکایت جدید

تغییرات مربوط به اختراعات ۳۲۲، ۲۶۱ و ۴۸۱ است که به ترتیب در نسل چهارم iPad، iPhone ۶s و MacBook Air استفاده می‌شود. حق ثبت اختراعات ۵۸۰ و ۶۰۲ به ترتیب در نسل چهارم آیپد مینی و آیفون ۸ پلاس استفاده می‌شود و موضوعات مشابه را پوشش می‌دهد. همچنین تغییرات در سیستم نگهدارنده لنز نیز مشاهده شده است.

شرکت KTI در سال ۲۰۱۹ نیز علیه Kyocera، Lightcomm Technology و Panasonic به دلیل استفاده از کلاچ مشابه Kingpak IP شکایت کرده بود و در گام بعدی اقداماتی را علیه Acer، Asus، Dynabook Foxconn، LG و Samsung در سال ۲۰۲۰ آغاز کرد. اپل، دل، گوگل و مایکروسافت نیز در لیست شلوغ پرونده‌های شکایت این برند قرار دارند. KTI در شکایت خود از اپل به دنبال دریافت خسارت و هزینه دادرسی است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار