آخرین اخبار از مرز شلمچه؛ مرز باز نمی شود/جابجایی زائران با استفاده از ون های برقی/ بررسی ۱۰ نوع بیماری در زائران برگشتی

فرماندار ویژه خرمشهر از فعال سازی ون‌های برقی در مرز شلمچه برای جا به جایی زائران خبر داد.

محمد حیدری، فرماندار ویژه خرمشهر در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،گفت: یکی از نیازهای مهم زائران در برگشت از سفر اربعین جا به جایی آن هاست و به این منظور برای آسان سازی انتقال آن ها برای اولین بار ون برقی در شلمچه فعال و راه اندازی شد تا زائران را از نقطه سفر مرزی به محل استقرار اتوبوس ها منتقل کند.

او از استقرار ۵۰ اتوبوس به منظور انتقال زائران از مرز شلمچه به شهرستان خرمشهر و ۵۰ اتوبوس دیگر نیز برای انتقال آن ها از مرز شلمچه به شهرستان ها و استان های دیگر خبر داد.

بررسی ۱۰ نوع بیماری در زائران برگشتی از عراق

ساسان قربانی، معاون بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی آبادان در گفت و گو با خبرنگار ما، گفت: در پایگاه های بهداشتی مستقر در مرز شلمچه ۱۰ نوع بیماری در بدن زائران در حال برگشت از کشور عراق بررسی می شود و در صورت ابتلا به بیماری با آمبولانس به بیماستان های از پیش تعیین شده برای دریافت روند درمان منتقل می شوند.

او با بیان اینکه تعداد برگشتی های زائران بیش از حد انتظار بوده افزود: به صورت ضربتی تعداد پایگاه های ارزیابی سلامت افزایش یافت و افزون بر تب سنجی زائران حسینی و حضور پزشک از آن ها تست فوری کرونا نیز گرفته می شود.

مرز شلمچه باز نمی شود

فرماندار ویژه خرمشهر افزود: با وجود تمام پیگیری ها دولت عراق مجوز بازگشایی مجدد مرز را برای رفتن زائران به این کشور را نمی دهد بنابراین همه هموطنان از مرز خارج شده و به سوی خانه های خود حرکت کنند.

حیدری با بیان این که در طول چند روزی که زائران خودروهای خود را در شلمچه و خارج از پارکینک پارک کرده بودند هیچ گونه گزارشی از ناامنی و سرقت این خودروها ثبت نشده است ادامه داد: هزینه ای بابت تامین امنیت خودروها از زائران گرفته نمی شود.

او  از روان تر شدن ترافیک در جاده شلمچه به خرمشهر خبر داد.

فرماندار ویژه خرمشهر گفت: زمان برای برنامه ریزی  چگونگی خدمت رسانی به زائران کوتاه  بود اما رضایت آن ها از خدمات در برگشت نتیجه هماهنگی بین دستگاه های اجرایی  وستاد عتبات عالیات بود.

او علت راه اندازی دیرهنگام موکب های اربعینی در مرز شلمچه را دستور ستاد عتبات عالیات کشور دانست که به دلیل این که تنها مرز مهران مجاز برای برگشت زائران بود اجازه برپایی موکب در شلمچه داده نمی شد و تمام خدمات ما با آن ها به صورت سیار بود اما از عصر روز دوشنبه مجوز برپایی مواکب در این مرز صادر شد و در حال حاضر مواکب زیادی در حال خدمات رسانی به زائران حسینی هستند.

حیدری در خصوص بی نظمی ها در رفتن زائران از مرز شلمچه گفت: مسئولین استانی و محلی نمی توانند در باز یا بسته بودن مرز اظهار نظری کنند اما با وجود پیگیری های مقامات کشوری با مقامات عراقی، دولت عراق اجازه ورود به زائران را از مرز زمینی نمی داد .

او ادامه داد: با تاکید رئیس جمهور نهایتا سهمیه ورود زائران ایرانی به خاک عراق از ۳۰ هزار نفر به ۶۰ هزار نفر افزایش یافت.

فرماندار ویژه خرمشهر با بیان این که بخش اعظمی از زائران اربعین از راه هوایی وارد کشور عراق شدند بیان کرد: در طول چند روز چندین هزار نفر به عراق منتقل شدند که در شرکت های هواپیمایی کشور امری بی سابقه بوده است.

انتهای پیام / ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.