درخواست رئیس کانون وکلا برای بررسی دوباره طرح کسب و کار تلقی شدن وکالت

مالکی گفت: از نمایندگان  مجلس درخواست می‌شود با تفکیک مقررات آزمون‌های حرفه‌ای از طرح زمینه را برای انجام کار کارشناسی بیشتر فراهم آورند.

به گزارش خبرنگار حوزه حقوقی – قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، جلیل مالکی رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز در همایش آثار طرح تسهیل برخی مجوزهای کسب و کار بر نظام حقوقی و قضایی کشور اظهار کرد:  نظام حقوقی و قضایی در دو فصل مهم قانون اساسی تبلور یافته و در هیچ‌یک از این دو اصل اجازه داده نشده که آموزه‌های اقتصادی اصل ۴۴ قانون اساسی نظم حقوقی و قضایی کشور را تابع قواعد بازار کسب‌وکار و اقتضائات آن کند. 

وی افزود: تاکنون سابقه نداشته  که در یک طرح یا لایحۀ قضایی به موضوعات اقتصادی پرداخته شود و یا بالعکس در یک طرح و یا لایحۀ اقتصادی به بنیان‌های حقوقی و قضایی کشور پرداخته شود. 

رییس کانون وکلای دادگستری مرکز گقت: متأسفانه برای اولین بار شاهد هستیم که در یک طرح اقتصادی و کمیسیون اقتصادی و بدون توجه به اصول ۷۵ و ۱۱۰ قانون اساسی، اساسی‌ترین مباحث حقوقی در معرض قانونگذاری قرار گرفته است. 

مالکی ادامه داد: تصویب این طرح به کیفیت موجود، باعث تنزل معدل آزمون‌های حرفه‌ای حقوقی به حداقل ممکن و فراهم‌ کردن زمینۀ ظهور پدیده تقلب نسبت به قانون در قالب نصاب شناور است. 

وی ادامه داد: نصاب شناور، باعث خواهد شد که از یک طرف معدل پذیرفته‌شدگان آزمون ورودی به نحو مستقیم به زیر ۱۰ و حتی به معدل ۶ و ۷ و چه‌بسا پایین‌تر تنزل کند. 

رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز تصریح کرد: از نمایندگان  مجلس درخواست می‌شود با تفکیک مقررات آزمون‌های حرفه‌ای از طرح، و ارجاع آن به کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس، زمینه را برای انجام کار کارشناسی بیشتر با محوریت قوۀ محترم قضاییه و کانون‌های وکلای دادگستری فراهم آورند.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار