رکاب‌زنی دوچرخه‌سواران زرندی به یاد شهید «لندی» و «علامه حسن زاده آملی»

جمعی از دوچرخه‌سواران زرندی با هدف گرامیداشت یاد و خاطره شهید «لندی» و «علامه حسن زاده آملی» خیابان‌های زرند را رکاب زدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، در اقدامی خودجوش، جمعی از ورزشکاران دوچرخه‌سوار زرندی در حالی که دوچرخه‌های خود را به عکس شهید لندی مزین کرده بودند، با عبور از خیابان‌های سطح شهر یاد و خاطره این شهید فداکار را گرامی داشتند و سپس در سقاخانه ابوالفضل (ع)، واقع در خیابان چمران در مراسم بزرگداشت علامه حسن‌زاده آملی و نوجوان شهید علی لندی حضور یافتند.

 حجت‌الاسلام ابوالقاسم قادری رئیس اداره اوقاف و امور خیریه زرند در این مراسم ضمن تسلیت اربعین حسینی پیرامون ابعاد شخصیتی علامه حسن‌زاده آملی به ایراد سخنانی پرداخت و در ادامه به رشادت‌های نوجوان شهید علی لندی اشاره کرد و گفت: فداکاری این نوجوان موجب شد از سوی مقام معظم رهبری به عنوان شهید محسوب شود.

در ادامه، سید احمد تهامی از مداحان برجسته شهرستان در وصف علامه حسن‌زاده آملی و شهید نوجوان لندی به مرثیه سرایی پرداخت.

علی لندی نوجوان فداکار ایذه‌ای در سن ۱۵ سالگی در حادثه آتش سوزی در منزل همسایه، جان دو زن سالمند را نجات داد و خودش دچار سوختگی درجه سه شد و در شامگاه یکم مهرماه ۱۴۰۰ در بیمارستان جان خود را از دست داد که فداکاری این نوجوان سبب شد مقام معظم رهبری عنوان شهید را به وی اعطا کند.

علامه حسن زاده آملی نیز فیلسوف الهیات، فقیه، عارف،  منجم و مدرس دروس حوزوی صبح سوم مهرماه سال ۱۴۰۰  به علت نارسایی قلبی پیشرفته در بیمارستان امام رضا آمل بستری شد و ساعت ۹ همان شب درگذشت.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.