زنگ مهر سوادآموزان در زندان‌های سیستان و بلوچستان نواخته شد

زنگ مهر سوادآموزان زندان‌ها در مراسمی نمادین با حضور مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان نواخته شد.

رخشانی مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: قبل از شروع سال تحصیلی توافق نامه همکاری میان آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان و اداره کل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان در راستای دستیابی به اهداف برنامه سوادآموزی و ریشه کنی بی سوادی در میان مددجویان زندان‌ها منعقد شد.

وی افزود: این توافق نامه آموزش و پرورش استان متعهد به تهیه پکیج آموزشی برای زندانیان و آموزش ۹۵۰ نفر در دوره سوادآموزی، آموزش ۱۴۰ نفر در دوره تحکیم و آموزش ۲۵۰ نفر در دوره انتقال در زندان‌های استان خواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان تصریح کرد: وقتی فکر و روح انسان به زینت سواد مزین شود، نوع نگاه به زندگی نیز تغییر خواهد کرد.

رخشانی ادامه داد: قانون‌مداری یکی از مهمترین نیاز‌های اساسی بشر برای ادامه زندگی اجتماعی است و این مهم در سایه داشتن سواد و آگاهی میسر می‌شود.

وی بی سوادی و کم سوادی را یکی از اصلی‌ترین عوامل بروز ناهنجاری‌های اجتماعی و وقوع جرم در جامعه دانست و افزود: انسان‌های باسواد ارزش و جایگاه قانون را بهتر متوجه می‌شوند و بر همین اساس نسبت به قانون تمکین خواهند کرد.

انتهای پیام/.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار