پناهنده سوری برای رسیدن به اروپا تبدیل به یک اثر هنری شد

پناهنده سوری برای اینکه بتواند به اروپا راه یابد، پوست بدنش را به یک اثر هنری تبدیل کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از میدل ایست مانیتور، یک پناهنده سوری برای راهیابی به اروپا و دیدار مجدد معشوقه اش راهی عجیب را در پیش گرفت.

شاید عبارت «مردی که پوست خود را فروخت» اندکی عجیب به نظر برسد، اما مصائب و رنج‌های پناهندگان، «عجیب و غیر ممکن» را به «عادی و ممکن» بدل می‌کند. برای درک گوشه‌ای از مصیبت‌های پناهندگان به دنیای سام علی، پناهنده سوری قدم می‌گذاریم و با داستان عاشقانه او همراه می‌شویم.

علی پس از فرار از زادگاه خود در رقه، به هر دری میزند تا به هر راهی که شده خود را از سایه شوم جنگ رهانیده و رهسپار بلژیک شود تا شاید بتواند معشوقه خود را – که او نیز طعم آوارگی را چشیده- دیگربار ببیند. اولین ایستگاه ماجراجویی‌های او لبنان است.
پس از ورود به لبنان و اقامتی چند روزه در بیروت، به صورت کاملا تصادفی به یک هنرمند بلژیکی برمی خورد. همین دیدار کوتاه، علی را وارد چالشی بزرگ می‌کند.

هنرمند سرشناس بلژیکی در پیشنهادی عجیب از علی می‌خواهد که طرحی را بر کمرش خالکوبی کند. گرچه علی در آرزوی رسیدن به بلژیک و معشوقه اش است، اما این پیشنهاد برای او کمی سنگین بنظر می‌رسد. این خالکوبی برای سام علی حکم ویزای شینگن را دارد، ولی در عین حال هویت او را با اشیا و مجسمه‌های باستانی همتراز می‌کند.

هنرمند بلژیکی از علی می‌خواهد که با طرح روی کمرش، ساعت‌ها بی حرکت در میان مجسمه‌های بی جان بنشیند و بازیدکنندگان اروپایی را سرگرم کند!

علی با قبول این پیشنهاد خود را سوژه نگاه‌های سنگین اروپاییان می‌کند. در کنار مصیبت‌های جنگ و آوارگی امروز پناهندگان، شی انگاری و تنزل مقام انسانی شان در دنیای سرمایه داری و مصرف گرای غربی، دردی به درد‌های آن‌ها می‌افزاید که با هیچ مرهمی بهبود نمی‌یابد.

از داستان زندگی سام علی فیلمی ساخته شده که در تلاش است این سوء استفاده ابزاری اروپاییان از وی را مورد توجه و تاکید قرار دهد و درباره قاچاق انسان، تجارتی که در ملل به ظاهر متمدن امروز در جریان است، صحبت کند.

این فیلم در مورد محدودیت آزادی‌های سام علی است. آزادی‌ای که علی برای آن بسیار هزینه کرد. آیا اکنون که سام علی در اروپا به سر می‌برد آزاد است یا فقط در دام افرادی افتاده که می‌خواهند از او سوء استفاده کنند؟

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Canada
ناشناس
۱۹:۴۹ ۰۵ مهر ۱۴۰۰
متاسفانه خیلی ها برای کار خدمت کار خونه به
کشورها اورده میشوند و بعد
سر از تن فروشی در میاورند
حتی در ترکیه و امارات و بقیه کشورهای جهان اول و دوم
Lithuania
ناشناس
۱۴:۱۱ ۰۵ مهر ۱۴۰۰
یا خبرشو پخش نکنید، یا مثل آدم عکسشو بذارید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۳ ۰۵ مهر ۱۴۰۰
غربیا راز موفقیتشون رو که تحمل مشکلات در راه پیشرفت هستش رو به هیشکی نمیگن
آخرین اخبار