کاهش امید به زندگی در جهان به دلیل همه گیری کرونا

دانشمندان انگلیسی می گویند همه گیری کرونا موجب مرگ‌های زودهنگام و کاهش امید به زندگی به کمترین میزان از جنگ جهانی دوم شده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، در تحقیقاتی که توسط دانشمندان دانشگاه آکسفورد بر روی ۲۲ کشور اروپایی، آمریکا و شیلی انجام شد و بیش از ۶ ماه به طول انجامید نشان داد در بیش از ۹۰ درصد امید به زندگی پس از همه گیری کرونا در این کشورها به شدت کاهش داشته است.

در گزارش دانشگاه آکسفورد عنوان شده بیشترین میزان کاهش امید به زندگی در کشور‌هایی دیده شده که بالاترین میزان مرگ و میر ناشی از همه گیری کووید – ۱۹ را در دو سال گذشته تجربه کرده اند. طبق آمار رسمی سازمان جهانی بهداشت تا به حال بیش از ۵ میلیون نفر در جهان بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده اند.

دکتر ریدی کاشیاب، یکی از محققان آمریکایی که مقاله‌های متعددی در مورد کرونا منتشر کرده، در این باره گفت: اعداد و آمار نشان می‌دهد که همه گیری کرونا برای جهان مانند یک شوک کشنده قوی عمل کرده و تاثیرات مستقیم زیادی بر زندگی مردم داشته است.

این تحقیقات نشان می‌دهد امید به زندگی در مردان بیش از زنان کاهش داشته و در این میان مردان آمریکایی با ۲.۲ سال کاهش بیشترین کاهش امید به زندگی پس از همه گیری کرونا را به ثبت رسانده اند.

در آمریکا پس از گسترش کرونا افزایش میزان مرگ و میر عمدتاً در میان افراد زیر ۶۰ سال به ثبت رسیده در حالی که در کشور‌های اروپایی این مرگ و میر بیشتر در افراد بالای ۶۰ سال دیده شده است.

محققان دانشگاه آکسفورد همچنین اعلام کردند برای تکمیل نتایج این تحقیقات نیازمند دریافت اطلاعات کشور‌های فقیر و کشور‌هایی با درآمد متوسط هستند تا بتوانند نتایج قطعی این پژوهش علمی را با قطعیت منتشر کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار