عملکرد ضعیف ستاره‌های فوتبال زیر ذره‌بین

برخی از بازیکنان بزرگ دنیای فوتبال نتوانسته اند در بازی‌های ابتدایی فصل ۲۰۲۲-۲۰۲۱ عملکرد خوبی ارائه کنند.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، پس از پایان رقابت‌های باشگاهی فصل گذشته، بلافاصله مسابقات فوتبال در عرصه ملی برگزار شد. همین موضوع باعث شد تا بازیکنان پیش فصل کوتاهی را در تیم‌های خود تجربه کنند.  

برخی از بازیکنان مانند کریستیانو رونالدو و روملو لوکاکو که در طول تابستان مشغول بازی برای تیم‌های ملی خود بودند و عملکرد خوبی هم داشتند، توانستند به درخشش خود در رقابت‌های باشگاهی فصل جدید ادامه دهند.  

با این حال چند بازیکن بزرگ هنوز نتوانسته اند در این فصل خودشان را نشان دهند. در این گزارش قصد داریم ۴ بازیکن بزرگی را معرفی کنیم که در فصل جدید آمادگی کافی ندارند.  

۱- لیونل مسی

لیونل مسی تابستان امسال احساسات متضادی را تجربه کرد. او در رقابت‌های کوپا آمریکا ۴ گل زد و ۵ پاس گل داد تا تیم ملی کشورش پس از سال‌ها قهرمانی در این رقابت‌ها را تجربه کند.

پس از تعطیلات، مسی به بارسلونا بازگشت، اما متوجه شد که این باشگاه به دلیل قوانین مالی لالیگا قراردادش را تمدید نمی‌کند. پاری سن ژرمن بلافاصله مسی که دوران ۱۷ ساله اش در بارسلونا به پایان رسیده بود را به خدمت گرفت.

با این حال ستاره آرژانتینی که به عنوان یکی از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال شناخته می‌شود، تاکنون نتوانسته در باشگاه جدیدش گلی بزند و تنها ۲ بار تیرک حریفان را به لرزه درآورده است.  

البته فرم نامناسب مسی برای مائوریسیو پوچتینو سرمربی نگران کننده نیست، زیرا تیم پرستاره پاری سن ژرمن در ابتدای فصل با هفت امتیاز در صدر جدول قرار دارد. اگرچه آن‌ها در افتتاحیه لیگ قهرمانان مقابل کلوب بروژ به تساوی رسیدند، اما انتظار می‌رود این تیم در ادامه مسابقات بتواند نتایج خوبی کسب کند.  

مطمئنا مسی به کمی زمان نیاز دارد تا بتواند خودش را بازیابی کند و با همکاری نیمار و کیلیان امباپه مثلث ترسناکی را در خط حمله پاری سن ژرمن تشکیل دهد.  

لیونل مسی از بارسلونا جدا و راهی پاریس شد

۲- هری کین

هری کین فصل گذشته بهترین بازی‌های خود را در رده باشگاهی انجام داد. ۳۳ گل و ۱۷ پاس گل در مسابقات فصل گذشته آمار فوق العاده‌ای بود که ستاره انگلیسی بر جا گذاشت. او در یورو ۲۰۲۰ چهار گل به ثمر رساند و به انگلیس  کمک کرد تا پس از ۵ دهه حضور در فینال یک تورنمنت مهم را تجربه کند.  

کین در انتهای فصل پیش تلاش زیادی کرد تا از تاتنهام هاتسپرز جدا شود، اما انتقال او به منچسترسیتی که مشتری جدی این بازیکن بود انجام نشد. او در ۷ بازی فصل جدید ۳ بار گلزنی کرده است،   اما هیچ یک از این گل‌ها در لیگ برتر به ثمر نرسیده است.

پیش فصل کوتاه باعث شد تا کین نتواند در ابتدای فصل به آمادگی جسمانی لازم برسد. به نظر می‌رسد که او تا یک ماه آینده بتواند به فرم خوبش بازگردد.  

هری کین درخشش در تاتنهام و یورو 2020

۳- یان اوبلاک

یان اوبلاک به عنوان یکی از بهترین دروازه بانان کنونی دنیا شناخته می‌شود.  

دروازه بان اسلوونیایی به اتلتیکو مادرید کمک کرد تا پس از ۷ سال قهرمان لالیگا شود. اوبلاک در ۳۸ بازی فصل قبل تنها ۲۵ گل دریافت کرد تا پنجمین جام زامورای خود را در ۶ سال اخیر به دست آورد، اما او در این فصل نشان چندانی از دروازه بان مطمئن فصل گذشته نداشته و در ۶ بازی ۵ گل دریافت کرده است و تنها ۲ بار موفق شده کلین شیت کند.  

دیگو سیمئونه امیدوار است اوبلاک هر چه زودتر آماده شود، زیرا او می‌داند که اتلتیکو مادرید برای دفاع از عنوان قهرمانی خود باید در خط دفاعی عملکرد مطمئنی داشته باشد.

یان اوبلاک جایزه زامورا


بیشتر بخوانید


۴- آنتوان گریژمان

آنتوان گریژمان یکی از چندین بازیکن بزرگی است که هنوز در این فصل گلزنی نکرده است. این اتفاق تعجب آور است، زیرا او در بازی‌های تیم ملی فرانسه عملکرد خوبی ارائه داشت و جزو ستاره‌های خروس‌ها بود.  

گریژمان یک بار در رقابت‌های یورو ۲۰۲۰ گلزنی کرد و در بازی‌های مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲، ۳ گل به ثمر رساند. با این حال او نتوانسته در رده باشگاهی توانایی هایش را نشان دهد.

انتظار می‌رفت این بازیکن فرانسوی پس از جدایی لیونل مسی، مرد شماره یک خط حمله کاتالان‌ها باشد، اما عملکرد ضعیف او در ۳ بازی ابتدایی لیگ (بدون گل و پاس گل) باعث شد بارسلونا روی او حسابی بازی نکند. گریژمان در ابتدای فصل به اتلتیکو مادرید، باشگاه سابقش منتقل شد.

گریژمان حتی در ۴ دیداری که با پیراهن اتلتیکو مادرید به میدان رفته هم نتوانسته هیچ گلی بزند. اگر گریژمان به روز‌های اوجش برگردد، مطمئنا اتلتیکو مادرید با کمک او می‌تواند فاصله خود با رئال مادرید را کم کند.  

آنتوان گریژمان از بارسلونا به اتلتیکو مادرید رفت

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار