همزمان با سراسر کشور؛

نخستین اجلاسیه سراسری پیام آوران ایثار در آذربایجان غربی هم برگزار شد

نخستین اجلاسیه سراسری پیام آوران ایثار همزمان با سراسر کشور در آذربایجان غربی هم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه،  نخستین اجلاسیه‌ سراسری پیام آوران ایثار همزمان با سراسر کشور در آذربایجان غربی هم  به صورت وبیناری  برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در اجلاسیه‌ سراسری پیام آوران ایثار با اشاره به اینکه قیام امام حسین (ع) و یارانش الگویی برای شهدای ما بود، الگویی که ایستادگی و مقاومت در برابر ظلم را برای جهانیان به خوبی تبیین کرد گفت:  اگر روایت گری ائمه و حضرت زینب(س) و بازماندگان قیام کربلا نبود امروز این همه شیفتگی و عاشقان امام حسین وجود نداشت و مسلمانی ما و اسلام ناب به شکل امروز نبود.

حجت الاسلام و المسلمین قریشی با بیان اینکه عزت و اقتدار نظام مقدس جمهوری مرهون جانفشانی‌ها و ایثار شهدا، جانبازان و ایثارگران است و ادامه داد: راویان ایثار، وظیفه بزرگی بر عهده دارند تا رشادت‌های آنان را به نسل‌های بعدی منتقل کنند و گرنه مسیر انقلاب از هدف خود خارج می‌شود.

وی خطاب به راویان ایثار گفت: حفظ روحیه‌ انقلابی و تربیت نیرو‌های انقلابی رسالت اصلی شماست و من از شما درخواست می کنم این کار را با جدیت ادامه دهید که جامعه‌ کنونی ما نیازی زیادی به این اقدام جهادی شما دارد و در نزد خداوند نیز دارای ارج و قرب فراوان هستید.

فعال مدیر کل بنیاد شهید و ایثارگران استان هم با بیان اینکه: سه هزار نفر پیام آور ایثار و راویان دفاع مقدس در سطح کشور وجود دارد که در آذربایجان غربی شمار این راویان ۶۰ نفر است.

فعال با بیان اینکه بی‌شک امنیت، آرامش و اقتدار ایران اسلامی مرهون خون شهدا، جانبازان و ایثارگران دوران دفاع مقدس است، افزود: برای ترویج این فرهنگ نیز باید به ابعاد زیادی دقت شود، از جمله انعکاس افکار شهدا در جامعه که موجب ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

در این مراسم از راویان و پیام آوران ایثار استان با اهدا لوح تقدیر تجلیل شد. همچنین تعدادی از این راویان به روایتگری ایثارگری‌های ۸ سال دفاع مقدس پرداختند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.