واکسینه شدن بیش از ۵۰ درصد از جمعیت خراسان رضوی / واکسن هراسی بین زنان باردار علمی نیست

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بیش از ۵۰ درصد از جمعیت خراسان رضوی واکسینه شده اند و تزریق واکسن برای زنان باردار نه تنها مشکلی برای جنین و مادر ایجاد نمی‌کند بلکه از خطر مرگ و میر در صورت ابتلاء به کرونا پیشگیری می‌کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مهدی قلیان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به سرعت واکسیناسیون و واکسینه شدن بیش از ۵۰ درصد از جمعیت  در خراسان رضوی گفت: هم اکنون ۵۴ درصد از جمعیت بالای ۱۸سال دوز اول واکسن کرونا را دریافت کرده اند که تا پیش از آبان این رقم به بالاتر از ۷۰درصد خواهد رسید.

او  با بیان اینکه در برخی از شهرستان‌های خراسان رضوی  مانند بردسکن پوشش واکسیناسیون بالا و اکنون تا ۷۰درصد رسیده است، افزود: بهترین واکسن در دسترس‌ترین واکسن است و مردم منتظر واکسنی که هنور وارد نشده و موجود نیست نباشند و بدانند که همه واکسن‌های موجود  ۸۰ درصد ایمنی دارند و از موارد شدید در صورت ابتلاء به کرونا پیشگیری می‌کنند.


بیشتر بخوانید


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه واکسیناسیون مادران باردار نیز از ابتدای شهریور در خراسان رضوی آغاز شده است ادامه داد: کرونا میزان مرگ و میر زنان باردار در خراسان رضوی و کشور را از پارسال تا امسال تا بیش از ۷۰ درصد افزایش داد.

قلیان بیان کرد: واکسن هراسی بین زنان باردار علمی نیست و طبق تحقیقات تزریق واکسن نه تنها هیچ مشکلی برای جنین و مادر ایجاد نمی‌کند بلکه از خطر مرگ و میر در صورت ابتلاء به کرونا پیشگیری می‌کند.

او تصریح کرد: وضع بیماری کرونا در کشور در آبان امسال دچار ابهام است و برای پیشگیری از تلفات جانی و اوج گیری موج بعدی باید پوشش واکسیناسیون بین همه گروه‌های هدف فراگیر شود.

انتهای پیام//س.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.