مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی :

۳۵ هزار تن گندم برای ارتقای کیفیت نان خراسان شمالی تامین شد

جلال موسوی گفت: نیمه نخست امسال ۳۵ هزار تن گندم از خارج کشور و سایر استان‌ها برای تامین نیاز به آرد و نان و همچنین ارتقای کیفیت نان وارد خراسان شمالی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  جلال موسوی مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی گفت: امسال ۳۱ هزار تن گندم وارداتی از بندر چابهار و بندر عباس به استان حمل شده و یا در حال حمل است و چهار هزار تن از این محصول هم از استان‌های همجوار تامین شده است.


بیشتر بخوانید 


او افزود: امسال متاثر از خشکسالی و کاهش بارندگی ها، میزان تولید گندم در کشتزار‌های استان بشدت کاهش یافت و البته میزان تحویل این محصول به دولت هم کاهش دارد.

او گفت: برای حمل گندم از بنادر به این استان با مشکل کمبود کامیون روبه رو هستیم، البته این مشکل کشوری است و انتظار می‌رود با تامین به موقع ناوگان حمل بار، به جابه جایی گندم‌ها سرعت داده شود.

موسوی افزود: البته اکنون موجودی گندم در سیلو‌های استان مناسب است و کمبودی در تامین این محصول وجود ندارد، اما رویکرد ما این است که کار حمل گندم وارداتی از بنادر به این استان و ذخیره سازی آن سرعت گیرد.

او با بیان اینکه امسال میزان تحویل گندم به دولت در خراسان شمالی نسبت به پارسال ۸۵ درصد کاهش دارد گفت : میزان خرید گندم امسال تنها ۱۹ هزار و ۲۱۳ هزار تن است که این رقم پارسال ۱۳۱ هزار تن ثبت شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی افزود : اکنون تا آغاز فصل خرید گندم در سال آتی، ۸۰ هزار تن گندم باید در استان تامین و ذخیره سازی شود.

انتهای پیام/ه 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.