روحانی: امیدوارم وزیر ورزش و جوانان دید ویژه تری به کاراته داشته باشد

مربی تیم ملی کاراته گفت: حضور در مسابقات بین المللی کاراته نیازمند تخصیص بودجه مناسب است.

حسن روحانی، مربی تیم ملی کاراته آقایان کشورمان در گفت و گو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص برگزاری مسابقات انتخابی تیم ملی اظهار کرد: بعد از این که کنفدراسیون کاراته آسیا اعلام کرد مسابقات قهرمانی آسیا در آلماتی قزاقستان برگزار می‌شوند، مسابقات انتخابی در وزن ۵۵ کیلوگرم برگزار شدند. در سایر اوزان نیز نفرات اول و دوم قهرمانی کشور با یکدیگر به مسابقه می‌پردازند و نفرات برتر به مسابقات قهرمانی آسیا اعزام می‌شوند.

او ادامه داد: شرایط تیم ملی خوب است، فقط متاسفانه مدتی کاراته کا‌ها از مسابقات دور بوده اند و امیدوارم نتایج خوبی در مسابقات قهرمانی جهان در امارات و قهرمانی آسیا در قزاقستان کسب کنیم.

او در خصوص حضور نداشتن کاراته کاهای کشورمان در مسابقات کاراته وان قاهره و احتمال شرکت نکردن آن ها در مسابقات کاراته وان مسکو گفت: مسابقات کاراته وان قاهره را به دلیل این که نمی توانستیم به سرعت روادید دریافت کنیم، از دست دادیم؛ اما در خصوص مسابقات کاراته وان مسکو فدراسیون تصمیم داشت کاراته کا‌ها را به این مسابقات اعزام کند، اما به دلیل شرایط مالی فدراسیون و تغییراتی که در سطح وزارت ورزش و جوانان به وجود آمده است، همچنین بوروکراسی اداری، منابع مالی اعزام کاراته کا‌ها به این مسابقات فراهم نشد. به احتمال زیاد فقط ذبیح الله پورشیب برای این که رتبه رنکینگ خودش را نگه دارد به این مسابقات اعزام خواهد شد.

حضور در مسابقات کاراته وان می‌تواند ملاک ارزیابی تیم ملی کاراته باشد

او ادامه داد: تیم ملی باید قبل از حضور در مسابقات جهانی امارات بازی های تدارکاتی داشته باشد؛ چرا که بعضی از کاراته کا‌های ما تا به حال در مسابقات جهانی شرکت نکرده اند و حضور در مسابقات کاراته وان می‌توانست ملاک خوبی برای ارزیابی کاراته کا‌های کشورمان پیش از حضور در مسابقات جهانی باشد. باید تلاش کنیم که کاراته کا‌های تیم ملی را با آمادگی خوبی راهی مسابقات جهانی کنیم.

او در خصوص انتظاراتش از سجادی، وزیر ورزش و جوانان گفت: کاراته در مسابقات بین المللی خودش را نشان داده است. سجاد گنج زاده، کاراته کای کشورمان موفق شد در مسابقات المپیک ۲۰۲۰ توکیو مدال طلا را کسب کند. باید وزیر ورزش وجوانان  با توجه به عملکرد رشته‌ های ورزشی در مسابقات بین المللی به این رشته‌ها بودجه تخصیص دهد. مسابقات جهانی، قهرمانی آسیا و چند مسابقه کاراته وان را در پیش داریم و حضور در این مسابقات نیازمند تخصیص بودجه کافی است. امیدوارم وزیر ورزش وجوانان و معاونان او دید ویژه تری به کاراته داشته باشند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار