همزمان با هفته دفاع مقدس صورت گرفت؛

رونمایی از ۱۰ عنوان کتاب حوزه دفاع مقدس

با حضور مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی آئین رونمایی از ۱۰ عنوان کتاب حوزه دفاع مقدس در کتابخانه مرکزی امام خمینی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، آئین رونمایی از ۱۰ عنوان کتاب حوزه دفاع مقدس با حضور مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان و نویسندگان کتاب و جمعی از خانواده‌های معظم شهدا در کتابخانه مرکزی امام خمینی برگزار شد.

 حسینعلی یوسفعلی زاده مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی ضمن تسلیت ایام اربعین و گرامیداشت یاد وخاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس، مدافعان حرم و سلامت، گفت: خوشبختانه حرکت در مسیر آرمان‌های انقلاب لحظه‌ای دچار رکود و سکون نشده است؛ ما پرقدرت‌تر از همیشه در راه شهیدان و آرمان‌های امام راحل (ره) در حال حرکت و خدمت هستیم. دفاع و حرکت در بطن آرمان‌های انقلاب همچنان باقی و جاری است.

او ادبیات را یکی از ظرفیت‌ها و تکنیک‌های اقتدار و اعتدال فرهنگ دانست و افزود: در واقع ادبیات دفاع از یک تفکر، نشر یک آرمان و اهداف یک مکتب است. ادبیات هنر بیان نیت‌ها است، آنچه که به عنوان اعتقادات با تکیه بر فرهنگ، باور‌ها و یافته‌های دینی، انقلابی و ملی در نظر داریم با تکیه بر ادبیات بیان می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی ادامه داد: این بیان هرچه هنرمندانه تر، زیباتر و مزین به آرایه‌های ادبی باشد فراگیرتر و اثرگزاری و تاثیرپذیری بیشتری دارد و در عمق جان مخاطب می‌نشیند. با نگاهی به آثار بزرگان ادبیات فارسی همچون حافظ، فردوسی، نظامی گنجوی، مولوی و ... می‌توان به سادگی دریافت که با استفاده از ذوق و شوق هنری و ادبی به ترویج و بیان احادیث و آیات الهی پرداخت.

یوسفعلی زاده با اشاره به اینکه طبق فرمایش مقام معظم رهبری (مدظله العالی) دفاع مقدس مایه مباهات و فخر دینی و انقلابی در عصر حاضر است، بیان کرد: اگر ما در مکتوب کردن وقایع هشت سال دفاع مقدس کوتاهی کنیم دشمن به جای ما آن را تحریف شده و با هدف دوری از آرمان‌های اسلامی و آموزه‌های دینی به جامعه تزریق می‌کند.

او تصریح کرد: دفاع مقدس جلوه گاه سینه ستبر مردانی است که در برابر موجی از نابرابری‌ها در طول هشت سال جنگ تحمیلی مقاومت کردند. نوجوانان و جوانان آن روزگار این حماسه بی نظیر را خلق کردند و زنده نگاه داشتن یاد و خاطره آنان یکی از وظایف اصلی ما در راستای ادای دین به شهدا است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی با بیان اینکه هنر برای انجام تکلیف و مسئولیت است، تاکید کرد: برگزاری این چنین مراسمی باعث جلوگیری از کم رنگ شدن و فراموشی شهدا و حماسه‌های آن‌ها در این جنگ نابرابر می‌شود. ما اهمیت، ظرافت و عمق کار نویسندگان این حوزه را می‌دانیم و تقاضا داریم که همراه و همگام با هم در این مسیر و برای زنده نگاه داشتن یاد شهدا قدم برداریم چرا که طبق فرمایش رهبر انقلاب اسلامی این امر کمتر از شهادت نیست.

 

انتهای پیام//م.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.