اعلام برنامه‌های مراسم اربعین در شهرستان بیجار

رییس اداره تبلیغات اسلامی بیجار گفت: بیش از ۲ هزار نفر متولی اجرای برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی در ایام اربعین در این شهرستان شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،حجت الاسلام جلیل مختارنیا رییس اداره تبلیغات اسلامی بیجار اظهارداشت: به مناسبت اربعین حسینی و ماه صفر، ۱۰۰ نفر مُبلغ و ۱۰ نفر مُبلغه به تمامی مساجد شهر و روستای شهرستان اعزام شدند.

او افزود: به همین مناسبت، ۱۰ موکب از ابتدای ماه صفر و اربعین حسینی و پس از آن تا پایان این ماه، در مسیر هر ساله پیاده رویی اربعین حسینی برپا شدند که در این موکب ها، پخش صوت مداحی و مذهبی، پذیرایی‌هایی بسته بندی شده با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و اقامه عزاداری با فاصله اجتماعی و رعایت پروتکل‌های وزارت بهداشت برپا است.

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بیجار تصریح کرد: ۲۰۰هیات مذهبی شهرستان بیجار نیز در مناطق شهری و روستایی در اربعین حسینی و دهه آخر ماه صفر به برگزاری برنامه فرهنگی و مذهبی فعالیت خواهند داشت.

او تاکید کرد: قرائت زیارت اربعین حسینی در ۲۰ نقطه شهری و روستایی برگزار خواهد شد، امّا با توجه به شرایط خواص کرونایی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، بسیاری از برنامه‌های فرهنگی و مذهبی سالیان گذشته برگزار نخواهد شد.

آیین عزاداری در شهر‌های حسن‌آباد، پیرتاج، بابا رشانی و توپ آغاج با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، با فاصله اجتماعی و در مدت محدود برگزار می‌شود، عزاداری حضرت امام حسین (ع) منحصر به ماه محرم و صفر نیست و این مراسم معنوی همواره در میان شیعیان از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.