در نشست با خبرنگاران آمریکایی:

امیر عبداللهیان: مذاکرات وین به زودی از سر گرفته خواهد شد/ براساس رفتار عملی «بایدن» تصمیم می‌گیریم

رئیس دستگاه دیپلماسی با بیان اینکه ملاک ما مشاهده رفتار عملی سیاستمداران و دولتمردان آمریکایی است، گفت: ما بر اساس رفتار عملی «بایدن» تصمیم خواهیم گرفت.

به گزارش  حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حسین امیر عبداللهیان وزیر خارجه کشورمان در نشست روز جمعه با روزنامه نگاران و خبرنگاران ارشد رسانه‌های آمریکایی، سیاست‌های دولت جدید با تمرکز بر سیاست خارجی را تبیین کرد و گفت: اولویت اصلی دولت جدید پیگیری سیاست خارجی متوازن است. ما برای ارتباط با همه کشور‌های جهان برنامه داریم و تنها کشوری که از نظر ما مشروعیت نداشته و ارتباطی بین ما و آن کشور برقرار نخواهد شد، رژیم جعلی اسرائیل است که آن را به رسمیت نمی‌شناسیم و نسبت به سیاست‌های غیر سازنده و اقدامات تخریب کننده آن در منطقه مواضع روشن و دقیقی داریم.

وی در خصوص آمریکا ادامه داد: ملاک ما مشاهده رفتار عملی سیاستمداران و دولتمردان آمریکایی است. ما بر اساس رفتار عملی بایدن تصمیم خواهیم گرفت.

امیرعبداللهیان در خصوص موضوع «برجام» با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها از یکسو به بازگشت به برجام تاکید می‌کنند و از ایران می‌خواهند که به میز مذاکرات وین برگردد، اما همزمان تحریم‌های جدیدی را علیه ایران اعمال می‌کنند، این نوع رفتار را پارادوکسیکال خواند که حاوی پیام سازنده‌ای نیست.

وزیر امور خارجه با یادآوری این نکته که دولت جدید از زمان شروع به کار، سیاست روشن و صریح خود در قبال برجام مبنی بر به رسمیت شناختن تداوم مذاکرات، فاصله نگرفتن از برجام و پیگیری بازگشت کامل همه طرف‌ها به برجام را اعلام کرده است، تاکید کرد: این پنجره فرصت برای همیشه باز نخواهد بود.

وی سفر گروسی به تهران و دیدار با رئیس جدید سازمان انرژی اتمی و توافق سازنده‌ای که با یکدیگر داشتند را علامت و اقدام مثبت دیگری از سوی ایران برشمرد.

امیرعبداللهیان در بخش دیگری از سخنان خود به دریافت پیام‌های رسانه‌ای و دیپلماتیک متعارض از کاخ سفید اشاره کردو خطاب به اصحاب رسانه در نیویورک، تصریح کرد: دولت جدید ایران دولتی عمل گراست. برای ما بیش از حرف و کلمات، میزان عمل دولتمردان آمریکایی به تعهداتشان اهمیت دارد. این قابل قبول نیست که بایدن از یکسو از مذاکره، توافق و حتی درخواست برای مذاکره دوجانبه با ایران صحبت کند، اما سیاست‌های غلط رئیس جمهور قبلی آمریکا یعنی ترامپ را ادامه دهد.

وی تاکید کرد: این رفتار آمریکا است که نتیجه مذاکرات برجام را مشخص می‌کند. از زمانی که بایدن مسئولیت خود را به عهده گرفته است، هیچ اقدام عملی سازنده به غیر از اظهار نظر‌های متناقض از او مشاهده نشده است.

وزیر خارجه درادامه با اشاره به عدم امکان استفاده ایران از پول‌ها و دارایی‌های خود در بانک‌های ژاپن، کره جنوبی و برخی از کشور‌ها برای خرید دارو‌های مورد نیاز و واکسن، از تحریم‌های آمریکا به عنوان جنایت و تروریسم نام برد.

امیرعبداللهیان اظهار کرد: در حال بررسی پرونده مذاکراتی وین هستیم و به زودی مذاکرات وین از سر گرفته خواهد شد؛ مذاکره‌ای را سازنده می‌دانیم که دارای نتایج ملموس و عملی باشد.

وی در خصوص موضوعات منطقه‌ای نیز با اشاره به اینکه در سیاست خارجی دولت جدید ایران طراحی برخورداری از بهترین مناسبات با کشور‌های همسایه و منطقه دنبال می‌شود، در جریان بودن گفت‌وگو‌ها در خلیج فارس، ابتکارات سازنده برای بازگشت صلح به یمن و سوریه و همچنین تشکیل دولت فراگیر در افغانستان و پیشرفت و توسعه در عراق را به عنوان رئوس اولویت‌های سیاست‌های منطقه‌ای برشمرد.

وزیر امور خارجه در همین راستا اظهار کرد: اولویت دهی به همسایگان و قاره آسیا، به معنی نادیده گرفتن بقیه اولویت‌ها نیست بلکه دنبال کردن سیاست خارجی متوازن و روابط خارجی فعال با همه کشور‌ها و مبتنی بر احترام و منافع متقابل، اصول سیاست خارجی دولت جدید است.

امیرعبداللهیان خطاب به دولتمردان آمریکا، تاکید کرد: ایالات متحده آمریکا نیز می‌تواند با تجدید نظر در سیاست‌های غلط و غیرسازنده خود در قبال جمهوری اسلامی ایران از این فرصت استفاده کند. ملت ایران تاریخ و تمدن بزرگی را با خود به همراه دارد و دولتمردان آمریکا باید بدانند زبان تحریم و تهدید کارآیی نخواهد داشت، کما اینکه در ۴۰ سال گذشته به آن‌ها ثابت شده است.

وی گفت انتظار ما این است که دولتمردان آمریکا واقع بینانه به وین بیایند و به جای حرف‌های زیبا اقدامات عملی، مثبت، سازنده و قابل اندازه گیری داشته باشند و تردید نکنند اگر بخواهند با تداوم ادبیات و رفتار غیرسازنده گذشته صحبت کنند، جمهوری اسلامی ایران، دست بسته نخواهد ماند.

گفتنی است، در ادامه این جلسه، وزیرخارجه به پرسش‌های خبرنگاران پاسخ داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۶ ۰۴ مهر ۱۴۰۰
مهم نظر مردمه که واقعا"از هر لحا ظ طی این 42 سال آسیب دیدند وعده ای بدون اینکه در این کشور مردمی هستند هر کاری بخواهند بدون در نظر گرفتن مردم می کنند که واقعا"شرم آور است !!!
Iran (Islamic Republic of)
محمدی
۱۵:۴۲ ۰۴ مهر ۱۴۰۰
یک آقایی اومده از از حدودا 6:00 صبح دیروز تا 7:20 یعنی 1ساعت و 20 دقیقه پشت سرهم پیام داده.
خسته نباشی برادر.
حالا اگر رئیسی میگفت مذاکره تعطیل و بی اعتمادی به غرب را فریاد میزد یک عده از فضای بسته سیاسی و متحجر بودن انقلابیون میگفتن. کار خدارا ببین.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۳ ۰۴ مهر ۱۴۰۰
آخه چرا فکر میکنید با تصمیم شما ایران میره دنبال برجام یا برجامو بیخیال میشه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۷ ۰۳ مهر ۱۴۰۰
حالا دولت رئیسی اومد خواهش میکنم کاملا منطقی رفتار کنه..


مذاکره بهترین کار هست و خواهش میکنم با خود آمریکا مذاکره کنید این خیلی مسخره هست مشکل ما با آمریکاست با با دیگران مذاکره می‌کنیم و اونها حرف ما رو به آمریکا میگن...

FATF هم اوکی کنید

واکسن فایزر هم که میخواهید بیارید..

منطقه هم که کم رنگ شده....

خوب شد تفکرات روحانی توسط ریسیی داره انجام میشه


مررررسی رئیسی
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۲:۲۷ ۰۳ مهر ۱۴۰۰
واقعیت ان است که ایران دنبال حفظ برجامه حتی دولت جدید ولی این طرف امریکایی نمیخاد دوباره برجام پا بگیره تا ایران تحریم و روز به روز منزویتر کنه امریکاهییها ظاهر و یاطنشون یکی نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۹ ۰۳ مهر ۱۴۰۰
مردم معتقد هستند از آژانس هم باید خارج شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۸ ۰۳ مهر ۱۴۰۰
نظرات رو که خوندم کاملا واضحه خیلی از نظرات توسط یک نفر نوشته شده
چندین نظر نوشته شده ولی با یک مضمون و یک ادبیات
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۷ ۰۳ مهر ۱۴۰۰
دقیقا ... به فاصله چند دقیقه پشت هم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۱ ۰۳ مهر ۱۴۰۰
کاملا موافق هستم....
United States of America
ناشناس
۱۰:۲۵ ۰۳ مهر ۱۴۰۰
هر توافقی با آمریکا فقط و فقط ۳ سال دیگه اعتبار داره.بایدن ۳ سال دیگه نیست.یا مذاکره نکنید یا تضمین بگیرین.مومن از یک سوراخ دوبار گزیده نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۰ ۰۴ مهر ۱۴۰۰
اون ماره نه مومن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۵ ۰۳ مهر ۱۴۰۰
ننگ روحانی (مذاکرات وین) با هیچ چیز پاک نمی شود !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۱ ۰۴ مهر ۱۴۰۰
ننگ روحانی، تصمیم هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۱ ۰۳ مهر ۱۴۰۰
عمرا"فکر نمی کنم دولت مدعی عقل وشعور سیاسی رئیسی خود را وارد لجن زاری بکند که دولت عاری از عقل وشعور سیاسی روحانی کرد ! آری دادا ، فکر نمی کنم !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۷ ۰۳ مهر ۱۴۰۰
مردم ایران درس عبرتی به دولت روحانی بابت مذاکرات دادند که تا ابد آویزه گوش دولت های بعدی خواهد شد تا دیگر دور برجام سینه نزنند !!!
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۰۷:۳۷ ۰۳ مهر ۱۴۰۰
کاسبان تحریم مایل به رفع تحریم ها نیستند.... این کاسبها هم داخلی هستند و هم برخی کشورهای خارجی!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۴ ۰۳ مهر ۱۴۰۰
تمام تحریم ها بلافاصله پس از امضای برجام بالمره لغو شد !!!
به برکت برجام دیگه تحریمی نمونده !!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۸ ۰۳ مهر ۱۴۰۰
غرب فراموش کرده مردم چه درسی به روحانی دادند بخاطر مذاکرات سر تا پا مسخره وین ؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۴ ۰۳ مهر ۱۴۰۰
اگر مذاکرهای در کاز باشد مردم همان بلایی که بر سر روحانی آوردند وباعث بی آبرویی او در نگاه ساده لوحانه به غرب شدند بر سر این دولت هم خواهند آورد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۲ ۰۳ مهر ۱۴۰۰
اعتراضات شدید مردم به دولت روحانی در خصوص مذاکرات بیهوده وین که موجب تمسخر شخص روحانی وبی آبرویی او شد راه را کاملا" بر دولت جدید بسته مگر اینکه رئیسی گوش شنوا وچشم بینا نداشته باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۹ ۰۳ مهر ۱۴۰۰
افتضاح دولت قبلی که باعث خشم مردم شد ادامه مذاکره را غیر ممکن کرده !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۸ ۰۳ مهر ۱۴۰۰
آمار ها نشان می دهند 99% مردم ایران هنوز مخالف مذاکرات هستند وعلت سقوط افتضاح آمیز دولت قبلی همین خشم وتنفر ملت به مذاکرات بود که تا کنون نه تنها از شدت ناراحتی مردم نکاسته بلکه بیشتر هم شده وحتی معتقد هستند از آژانس هم باید خارج شد !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۴ ۰۳ مهر ۱۴۰۰
99درصد مردم ازاضولگرایان ونظام ناراضی هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۸ ۰۳ مهر ۱۴۰۰
در دنیای امروز بر خلاف گذشته هر یک نفر خود یک جریان ویک حزب ویک گروه ویک دسته ویک فرقه ویک برانگیزنده است ودر دنیای واقعی اصول گرا واصلاح طلب وجود نداشته وندارد وبیشتر خوراک سهمخواهان است تا دارای کار کرد سیاسی باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۵ ۰۳ مهر ۱۴۰۰
مردم ایر ان همانگونه که به مذاکرات در دولت قبلی شدیدا"مخالف بودند در این دولت هم مخالفند !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۰ ۰۳ مهر ۱۴۰۰
خشم شدید مردم ایران در دولت قبلی وتظاهرات سراسری آنها علیه آن مذاکرات کذایی راه را بر ادامه مذاکرات دولت جدید کاملا"مسدود کرده !!!و دیگر خبری از آن مذاکرات نخواهید خواند مگر در اوراق تاریخی !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۲ ۰۳ مهر ۱۴۰۰
اعتراض مردم در دوره روحانی فاتحه مذاکرات را خواند ودیگر مذاکره ای نخواهد بود !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۱ ۰۳ مهر ۱۴۰۰
شتر در خواب بیند : خط قرمز ملت با دولت در دولت روحانی ترسیم شده : مردم ایران با ابراز خشم وتنفر خود به دولت قبلی نسبت به قطع کامل مذاکرات نظر خود را داده ودولت جدید هم این خط قرمز را رعایت خواهد کرد وهرگز پای به این میدان جنگ روانی (مذاکرات وین ) نخواهد گذاشت !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۶ ۰۳ مهر ۱۴۰۰
اعتراضات وتظا هرات وخشم شدید مردم ایران در دوره دولت روحانی به این مذاکرات بیهوده حجت را بر دولت جدید رئیسی تمام کرده که به هیچ وجه وارد اینگونه مذاکره مسخره وبیهوده نشود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۲ ۰۳ مهر ۱۴۰۰
بله فریب خنده دشمن را نخورید این جمله ناب اقا خطاب به تیم مذاکره کننده بود که واقعا دولت روحانی با خنده‌های انان فریب خوردند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۷ ۰۳ مهر ۱۴۰۰
دست پاچگی غرب کاملا" مشهود است !!!!!چون تحت فشار صهیونیست ها هستند که به هر ترفندی شده مزخرفات (مذاکرات) وین را بپا کنند !!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۶ ۰۳ مهر ۱۴۰۰
دیپلماسی التماسی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۳ ۰۳ مهر ۱۴۰۰
چرا غربی ها مثل چین وروسیه وترکیه وهند و................. روی به بازار آزاد واقتصاد آزاد نمی آورند واقتصاد را انحصاری و بسته کرده اند این کار در دراز مدت باعث فروپاشی اقتصاد انحصاری غرب خواهد کرد به قضیه فرانسه نگاه کنید که چگونه اقتصاد انحصاریش را امریکا بهم ریخت واگر هر چه زودتر نجنبد ورشکست خواهد شد !!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۷ ۰۳ مهر ۱۴۰۰
امیر عبدالهیان گفته : تظاهرات مردم ایران در مخالفت با مذاکرات بیهوده در ماه های پایانی دولت روحانی مذاکرات وین را به زباله دانی تاریخ فرستاد واین مرده را نمی توان زنده کرد وغرب هم یک بار برای همیشه فاتحه مذاکره را بخواند ودست از این بازی قدیمی ومنسوخ شده بردارد وبه فکر مردمش باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۴ ۰۳ مهر ۱۴۰۰
خدا قوت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۲ ۰۳ مهر ۱۴۰۰
غرب برای پوشاندن آبرو ریزی فرار از افغانستان چاره ای جز خبر سازی ندارد !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۱ ۰۳ مهر ۱۴۰۰
اهرم های فشار غرب برای کشاندن ایران به پای میز مسخره مذاکرات مسخره چیست ؟!جز ترساندن وتهدید وارعاب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۱ ۰۳ مهر ۱۴۰۰
امریکا باید دست از قدری و گردن کلفتی بردارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۱۹ ۰۳ مهر ۱۴۰۰
ظاهرا"کسی خواب دیده !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۱۷ ۰۳ مهر ۱۴۰۰
رئیسی : ما هرگز سرنوشت خود را به مذاکره با غرب گره نمی زنیم !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۵۶ ۰۳ مهر ۱۴۰۰
مگر در وین حلوا خیر می کنند که رسانا ها عجله دارند ؟!؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۵۲ ۰۳ مهر ۱۴۰۰
تیتر خبر خیلی گمراه کننده است . برای کسایی که وقت ندارند و فقط تیتر خبرها رو می خونند فقط گمراهی میاره چرا حداقل ته اون ننوشتید به شرطها و شروطها
Iran (Islamic Republic of)
کاربر
۰۵:۴۸ ۰۳ مهر ۱۴۰۰
آمریکا میخاد باحفظ تحریم ها فعالیت هسته ای ایران رامتوقف کند خیلی هوشمنانه. شماهم در قبال این . سیاست کجدارومریض درپیش بگیرید خیلی هوشمنانه تر درضمن درحکومت استکباری آمریکا بایدن تصمیم گیرنده نیست تصمیم گیرنده کسانی دیگر هستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۴۷ ۰۳ مهر ۱۴۰۰
از غرب شری به ما نرسه توقع خیر نداریم !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۴۶ ۰۳ مهر ۱۴۰۰
عجله خواست غربیهاست !!!!! : اونهایی که عجله کردن خودشون را به غرب نزدیک کنند آخر وعاقبت شومی داشتند !!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۴۸ ۰۳ مهر ۱۴۰۰
غرب تشنه مذاکره بیهوده است !!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۴۷ ۰۳ مهر ۱۴۰۰
لابذمی خواهند راجع به مذاکره ،مذاکره کنند !!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۴۴ ۰۳ مهر ۱۴۰۰
سر چی مذاکره ؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۴۳ ۰۳ مهر ۱۴۰۰
عشق مذاکره دولت قبلی بود که رفت !!!ایشان عشق مذاکره نیست !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۴۱ ۰۳ مهر ۱۴۰۰
کدوم مذاکره ؟!و راجع به چی مذاگره ؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۴۰ ۰۳ مهر ۱۴۰۰
بعد از ده سال مذاکره می خواهند راجع به چه چیزی مذاکره کنند ؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۳۹ ۰۳ مهر ۱۴۰۰
Yjc :ایشان می گوید : در حال بررسی وسر گرم مطالعه مذاکرات گذشته هستیم ، یعنی هیچ عجله ای از طرف ما نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۳۴ ۰۳ مهر ۱۴۰۰
ایشان می گوید :در حال بررسی مذاکرات گذشته هستیم و این بررسی حداقل یک سال طول خواهد کشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۹ ۰۳ مهر ۱۴۰۰
آقا جان. وقت تلف می کنید.اون اصلی که بر مذاکرات حاکم است این است که شما باید تغییر رفتار بدهید. توی مذاکرات هیچ چیز سر جای خودش نیست. ما در حالی می خواهیم به مذاکرات برگردیم که غربی های بدهکار طلبکارند و ما هم مثل همیشه بدهکاریم و باید برویم در دادگاه آنها جواب پس بدهیم. برجام، برنامه ای برای دادن امتیاز به ایران نیست بلکه طرحی است برای محدودسازی و مهار ایران .
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی زمانی
۰۰:۰۱ ۰۳ مهر ۱۴۰۰
مگر سید نگفت *نه*
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۸ ۰۲ مهر ۱۴۰۰
اره عزیز نیم نگاهی به قیمت دلار و قیمتها بنداز بعد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۵۳ ۰۳ مهر ۱۴۰۰
از نظر آدمایی مثل شما کشور باید تعطیل بشه و خم بشیم جلوی اونا که قیمت دلار پایین بیاد . ۸ سال بدبختی کم نبود .
آخرین اخبار