سازمان صلح یمن خواستار پایان جنگ علیه این کشور شد

سازمان صلح یمن خواستار بازگشایی همه فرودگاه‌ها و بنادر یمن و پایان جنگ علیه این کشور شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری یونیوز، سازمان صلح یمن خواستار پایان جنگ علیه این کشور شد. این درخواست در چهل و هشتمین دور نشست‌های شورای حقوق بشر سازمان ملل که در ژنو برگزار شده است، مطرح شد.

یکی از فعالان یمنی به عنوان سخنگوی این سازمان گفت: ائتلاف متجاوز حریم هوایی صنعا را از روز نهم اوت ۲۰۱۶ بسته و همه پرواز‌های تجاری را تا امروز لغو کرده است.

او افزود: بر اساس آمار‌های داخلی، طی پنج سال گذشته حدود یکصد هزار غیرنظامی به سبب بسته بودن فرودگاه و ممانعت از سفر آن‌ها به خارج برای درمان جان خود را از دست داده اند و ۴۰۰ هزار یمنی هم با سرنوشت مشابهی روبرو هستند.

او ادامه داد: پرواز‌های دوره‌ای سازمان ملل نیز پس از پرواز اول و پیش از آن که توجه رسانه‌ها به آن از بین برود به پایان رسید. هزاران خانواده از هم پاشیده اند، زیرا کسانی که در خارج از کشور سرگردان شده اند هیچ راهی برای بازگشت امن به کشور ندارند.

سخنگوی سازمان صلح افزود: هزاران دانشجو در خارج از کشور به سبب مشکلات مالی که باعث ناتوانی از پرداخت هزینه‌های تحصیل و اقامت و زندگی شده است گرفتار شده اند و حتی گزینه امنی برای بازگشت به کشور ندارند.

او ادامه داد: کسانی که خطرات موجود در یمن را به جان می‌خرند و تصمیم به بازگشت می‌گیرند دو راه دارند که این دو راه را نیز ائتلاف سعودی به آن‌ها تحمیل کرده است؛ یکی از طریق فرودگاه سیئون و از طریق مأرب و دیگری از طریق فرودگاه عدن. مسافران در آنجا با خطر بازداشت و شکنجه و حتی مرگ روبرو هستند همانگونه که برای عبدالملک السنبانی روی داد. او تصمیم گرفته بود از طریق فرودگاه عدن برای دیدن خانواده اش در صنعا از آمریکا به یمن برگردد که در یکی از پست‌های ایست و بازرسی، وی را متوقف کردند و پس از غارت وسایلش، او را با بی رحمی به قتل رساندند. مدت‌ها از او خبری نبود تا این که خانواده اش از سرنوشت وی مطلع شدند.

او در پایان سخنان خود گفت: از مقامات می‌خواهیم جنایتکاران را بازداشت و همه آن‌ها را که در قتل السنبانی نقش داشتند مجازات کنند و علاوه بر این خواستار بازگشایی همه فرودگاه‌ها و بنادر و پایان فوری جنگ هستیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار