مقاوم سازی ۴۸ درصد از خانه‌های روستایی استان آذربایجان شرقی

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گفت: ۴۸ درصد از خانه‌های روستایی استان مقاوم سازی شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،حافظ باباپور مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان در بازدید از طرح‌های روستا‌های بخش نظرکهریزی هشترودگفت:عملکرد این استان در زمینه بهسازی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی از متوسط کشوری ۴ درصد بالاتر است.

او از افزایش وام احداث مسکن روستایی به ۱۰۰ میلیون تومان خبر داد و افزود:این تسهیلات با کارمزد ۵ درصد برای بهسازی است که برای نوسازی مسکن روستایی پرداخت می‌شود.

اوافزود: قبلا مدت بازپرداخت این تسهیلات ۱۵ ساله بود که به ۲۰ سال افزایش یافته و اقساط ماهیانه آن به حدود ۷۰۰ هزار تومان می‌رسد.
مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان پرداخت این وام را فرصت مناسبی برای به مقاوم‌سازی واحد‌های مسکونی دانست و افزود:افرادی که در شهر‌های کمتر از ۲۵ هزار نفر دارای خانه فرسوده و آسیب‌پذیر هستند، همچنین کسانی که زمین با کاربری مسکونی در اختیار دارند نیز می‌توانند از این وام استفاده کنند.

باباپوراز اجرا و اتمام ۴۲۰ واحد مسکن محرومان در استان خبر داد و گفت: تاکنون پی کنی هزار و ۴۰۵ واحد، اجرای فونداسیون هزار و ۳۰۰ واحد، اجرای ستون ۷۰۰ واحد و اجرای سقف ۵۵۰ واحد انجام شده است که برای احداث این واحد‌ها ۳۹۰ میلیارد تومان اعتبار در قالب تسهیلات بانکی و کمک بلاعوض تخصیص یافته است.

کرمی مدیرکل امور روستایی و شورا‌های استانداری هم از پرداخت بیش از هزار و۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار به دهیاری‌های استان در سال گذشته خبرداد و گفت: در ۸ سال گذشته این رقم با افزایش قابل توجهی روبه رو بوده است.

اوبا بیان‌اینکه ۲۹۵ طرح هادی در مناطق روستایی استان با حدود ۱۳۰ میلیارد تومان اعتبار در حال اجرا است افزود: این طرح‌ها در ۱۱۲ روستا از محل اعتبار قیر رایگان و نیز ۱۸۴ روستا نیز از محل اعتبارات استانی و ملی اجرا می‌شوند.

امینیان فرماندار هشترود هم از رتبه اول استانی این شهرستان در مطالعه طرح هادی روستایی خبر داد و افزود: از ۱۸۶ روستای دارای سکنه در تمامی روستا‌های بالای ۲۰خانوار شهرستان طرح هادی اجرا شده است.

اوگفت: طی ۵سال اخیر مقدار آسفالت ریزی در روستا‌های شهرستان حدود ۳برابرنیز افزایش یافته است.

اوخواستار افزایش و اختصاص به موقع بودجه برای احداث هرچه زودتر پل‌های تخریب شده ۵ روستا براثر سیل ۵ سال پیش را شد.

در این بازدید مقرر شد مبلغ ۴ میلیارد تومان برای اجرای طرح هادی روستایی، بهسازی و معابر روستای باتمانقلیج اختصاص یافت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.