گسترش همکاری‌های نظامی سوئد و فرانسه

وزرای دفاع فرانسه و سوئد اعلام کردندبه منظور افزایش توانایی‌های خود برای مقابله با چالش‌های روسیه و چین، همکاری‌های دفاعی خود را افزایش می‌دهند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، فلورنس پارلی، وزیر دفاع فرانسه، و پیتر هولتکویست، وزیر دفاع سوئد، رزمایش‌های زاپاد روسیه را که اخیرا برگزار شد، یک نمایش قدرت و نشان دهنده نفوذ نظامی روزافزون مسکو و از جمله چالش‌های ژئوپلیتیکی توصیف کردند که هدف از افزایش همکاری‌های دفاعی دو کشور مقابله با آن‌ها تعیین شده است.

سوئد و فرانسه امروز (جمعه) اعلامیه‌ای مبنی بر تصمیمشان برای افزایش همکاری‌های دفاعی دو کشور به امضا می‌رسانند. به گفته ارتش‌های این دو کشور، هدف از این کار، ارتقای توانایی دو طرف برای مشارکت در تلاش‌های مشترک درصورت لزوم است.

این همکاری‌ها شامل مدیریت بحران، اجرای اقداماتی به منظور افزایش انعطاف پذیری، ظرفیت سازی و ارتقای مشارکت می‌شود.

فلورنس پارلی و پیتر هولتکویست در مطلبی که در روزنامه سوئدی «داگنز نی‌هتر» به چاپ رسید، به توضیح درباره اصول همکاری‌های آتی و تشریح تهدید‌هایی پرداختند که شامل روسیه و چین هم می‌شود.

در این مطلب رزمایش‌های زاپاد که مسکو اخیرا در غرب روسیه و بلاروس برگزار کرد یک نمایش قدرت خوانده شد که توانایی‌های نظامی گسترده مسکو را به نمایش گذاشت. در مقابل تاکید شد که چین از قدرت اقتصادی خود و افزایش نفوذ نظامی اش در بسیاری از نقاط جهان استفاده می‌کند. علاوه بر آنکه هر دو کشور تهدید‌های جدی در زمینه نشر اطلاعات نادرست و فعالیت‌های ترکیبی که به بخشی از زندگی عادی تبدیل شده اند، خوانده شدند.

در سایر نقاط جهان، به ویژه در ساحل و صحرای آفریقا، افراط گرایی، تروریسم، قاچاق انسان و مواد مخدر مواردی توصیف شدند که امنیت داخلی و خارجی اروپا را در معرض تهدید قرار می‌دهند. این دو وزیر به منظور مقابله با این تهدیدها، خواستار ارتقای امنیت مشترک اروپا و افزایش خودمختاری راهبردی آن شدند.

این درحالی است که وزیر دفاع سوئد مخالف سرسخت ایده تشکیل نیروی متحد اتحادیه اروپا بود، ایده‌ای که در فرانسه و توسط سیاستمداران مختلف اتحادیه اروپا مطرح شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار