تاکید امام جمعه همدان به کارگیری الگوی مدیریتی دفاع مقدس و مدیران جوان

امام جمعه همدان بر الگوی مدیریتی گرفتن از دفاع مقدس و به کارگیری مدیران جوان تاکید کرد و گفت: وزارت کشور بحث شهردار همدان و استاندار را هرچه سریعتر تعیین تکلیف کند چرا که در استان حالت بلاتکلیفی وجود دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، آیت حبیب‌الله شعبانی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته در جمع نمازگزاران با بیان اینکه در هفته دفاع مقدس باید یاد ایثارگری‌ها را گرامی داشت اظهار کرد: امروز جامعه نیازمند به بازگشت به الگوی مدیریت دوران دفاع مقدس است چرا که کشوری تازه انقلاب کرده در مقابل دنیا ایستادگی کرد و توانست از پس تهدید‌ها به خوبی برآید.

او افزود: ۳۲ فرمانده زمان دفاع مقدس بین ۲۰ تا ۲۶ سال سن داشتند و در عمل به خوبی ایفای نقش کردند بنابراین جوانان امروز هم می‌توانند مشکلات کشور را برطرف و به مانند اسلاف خود عمل کنند به شرط آنکه آن‌ها هم شرایط را فراهم کنند و از این فرصت استفاده کنند.

امام جمعه همدان با بیان اینکه مدیریت زمان دفاع مقدس میدانی، اقناعی و همراه با مردم بود تصریح کرد: در زمان دفاع مقدس مدیریت دانایی محور و مجاهدانه بود و مدیریت مجاهدانه یعنی با امکانات کم بیشترین اهداف را محقق کردند.

او با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس امکانات کاملی نداشتیم، اما در مقابل دنیا ایستادیم ادامه داد:، اما امروز بیشترین ظرفیت‌های اقتصادی، چون نفت، گاز و جوان نخبه را داریم، اما مشکلاتی در حوزه اقتصاد و معیشت مردم وجود دارد.

شعبانی با بیان اینکه مدیران باید مرد میدان، چون شهید سلیمانی باشند که توانست در میدان مدیریت کند خاطرنشان کرد: در هشت سال دفاع مقدس ما وابستگی به غرب نداشتیم و به قول امام خمینی (ره) یاد گرفتیم روی پای خود بایستیم.

او با اشاره به اینکه راهکار حل مشکلات اقتصادی رجوع به نوع مدیریت دفاع مقدس و الگو برداری از آن زمان است گفت: باید به جوانان فرصت داد که وارد عرصه مدیریت شوند و آن‌ها هم خلاقانه در این حوزه گام بردارند.

امام جمعه همدان با بیان اینکه عضویت جمهوری اسلامی در سازمان همکاری‌های شانگ‌های نشانه توجه دولت به توسعه روابط به کشور‌های شرق و همسایه است که در دولت گذشته مغفول ماند اظهار کرد: امروز با دنیای بسته و محدودی روبه‌رو نیستیم و یک کشور نمی‌تواند به سادگی دیگران را تحریم کند و قطعا عضویت ایران در سازمان همکاری‌های شانگ‌های مزیت‌های اقتصادی و سیاسی به دنبال خواهد داشت.

او افزود: دولت گذشته عضویت در سازمان همکاری‌های شانگ‌های و وارد کردن واکسن را منوط به پذیرش اف‌ای تی اف می‎دانست و بار‌ها اعلام کردند که بدون پذیرش آن ممکن نیست، اما امروز می‌بینیم که هم واکسن وارد و هم عضویت در سازمان همکاری‌های شانگ‌های محقق شد بنابراین باید پاسخگوی اقدامات خود باشند.

شعبانی با بیان اینکه دولت برای برقراری آموزش حضوری در مدارس تدابیر لازم را بیندیشد تصریح کرد: ورود دانش آموزان به فضای آلوده مجازی خطرناک است و نباید اجازه آلوده شدن این نسل را بدهیم.

او با اشاره به اینکه دانش‌آموزان در بحث آموزش علمی به صورت مجازی آسیب می‌بینند ادامه داد: در کشور‌های دیگر مدارس حداکثر ۲ ماه یا ۱۵ هفته تعطیل بودند، اما در کشور ما ۵۳ هفته است که مدارس تعطیل هستند و پایه علمی آموزش دانش آموزان در حال تضعیف است.

امام جمعه همدان با بیان اینکه دولت تدبیری بیندیشد و اجازه تعطیلی بیشتر را ندهند چرا که آسیب‌های آن در آینده مشخص خواهد شد خاطرنشان کرد:در روستا‌ها خانواده‌ها مشکل تأمین اینترنت و گوشی تلفن همراه دارند بنابراین دولت باید در اسرع وقت در این حوزه برنامه ریزی کند.

او گفت: رئیس جمهور در سخنرانی مجازی در سازمان ملل به خوبی سیاست‌های جمهوری اسلامی را تبیین کردند و مواضع اصولی نظام در عرصه خارجی که مبنی بر عقلانیت بود را بیان کرد و مسأله اقتدار نظام مطرح شد.

شعبانی اظهار کرد: رئیس جمهور در این سخنرانی به خوبی تحریم‌ها را ظالمانه خواند و عنوان کرد که نظام اهل تعامل و مذاکره است.

او تأکید کرد: وزارت کشور بحث شهردار همدان و استاندار را هرچه سریعتر تعیین تکلیف کند چرا که در استان حالت بلاتکلیفی وجود دارد.

منبع فارس

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.