مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان:

گواهینامه فنی و حرفه‌ای در برخی موارد منجر به آزادی زندانیان می‌شود

اولیائی گفت: گواهینامه فنی و حرفه‌ای در برخی موارد منجر به آزادی زندانیانی که جرم سبک‌تری دارند می‌شود .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، اولیائی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان در بازدید از کارگاه‌های مهارتی در زندان  گفت: گواهینامه فنی و حرفه‌ای در برخی موارد منجر به آزادی زندانیانی که جرم سبک‌تری دارند می‌شود و تسهیلات و شرایطی در مدارک فنی و حرفه‌ای وجود دارد که برای زندانیان اعمال می‌شود.

وی گفت:  حرفه‌آموزی زندانیان محدود به زندان نیست و تولیدات آن‌ها به بازار عرضه می‌شود که سیستان و بلوچستان در این زمینه پیشرفت خوبی دارد.

وی با اشاره به اینکه نوع حرفه‌آموزی زندانیان به دوران حبس آن‌ها بستگی دارد، گفت: افرادیکه وارد کلاس‌های حرفه‌آموزی زندان‌ها می‌شوند، گواهینامه فنی و حرفه‌ای دریافت کرده و این دقیقا همان امتیازاتی را به زندانیان می‌دهد که افراد خارج از زندان با گذراندن دوره‌های فنی و حرفه‌ای به آن دست می‌یابند.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان افزود: زندانیان در بخش حرفه‌آموزی تئوری، آموزش تئوری را فرا می‌گیرند و با فراگیری آموزش‌های عملی به اشتغال می‌پردازند.

وی بیان کرد: در بخش اشتغال، زندانیان در اتاق‌های خود مشغول می‌شوند و زندان نیز برای بخشی از کار‌های عملی که نیاز به کارگاه دارد، در حد وسع خود فضای مناسب برای کار زندانیان تامین می‌کند.

خسروی مدیرکل زندان‌های سیستان و بلوچستان نیز گفت: اشتغال زندانیان در زندان‌ها تولیداتی را به بازار عرضه می‌کند که بیشتر آن‌ها در زمینه صنایع دستی هستند و این اقلام توسط بنیاد تعاون به بازار وارد می‌شود.

خسروی به امتیازات گواهینامه فنی و حرفه‌ای برای زندانیان اشاره کرد و گفت: زندانیان با گذراندن دوره‌های مهارتی می‌توانند از امتیازات ملاقات، تماس تلفنی و کم شدن احکام برخوردار شوند.

وی مهارت آموزی در زندان را یکی از اساسی‌ترین فعالیت‌های زندان عنوان کرد و گفت: زندانیان بعد از آزادی می‌توانند در جامعه مشغول بکار شوند.

در بازدید مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان با اعطای مجوز مرکز مدیریت و مشاوره شغلی در زندان به مدیرکل سازمان زندانی‌های استان فعالیت مرکز مهارتی در جوار زندان‌ها را یکی از مهمترین فعالیت‌های زندان عنوان کرد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار