روسیه: آماده همکاری با دولت جدید آلمان هستیم

یک مقام روسی اعلام کرد مسکو آماده همکاری با برلین براساس احترام متقابل است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «سرگئی نچایف» سفیر روسیه در آلمان، به خبرنگاران اسپوتنیک در برلین اعلام کرد که مسکو به اراده برلین احترام می‌گذارد و آماده همکاری براساس احترام متقابل، برابری، و عملگرایی است.

او در بخشی از سخنان خود گفت: «ما آماده همکاری با دولت جدید آلمان بر اساس احترام متقابل و صرف‌نظر از نوع تصمیمات حزبی آن هستیم. امیدواریم در دولت آتی رویکرد سازنده و عملگرا بر روابط روسیه و آلمان غالب باشد.»

نچایف در ادامه با بیان آنکه روسیه به خواست مردم آلمان احترام می‌گذارد و همواره آماده همکاری با همسایه و شریک دیرینه خود است، گفت: «تنها در صورت توازن در منافع و بدون تهدید به تحریم یا تلاش‌های بیهوده از این قبیل همکاری خوبی خواهیم داشت.»

سفیر روسیه در آلمان در ادامه اعلام کرد که مسکو به این مسئله آگاه است که روابط دوجانبه کنونی خوب نیست و نیاز به جهشی رو به جلو حس می‌شود تا آلمان و روسیه در صلح زندگی کنند و هماهنگی در اروپا برقرار باشد.

انتخابات پارلمانی آلمان قرار است در تاریخ ۲۶ سپتامبر (۴ مهر) برگزار شود و قرار است طی آن، جانشین «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان پس از ۱۵ سال مشخص شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار