به صدا درآمدن زنگ خطر افزایش بیماری آلزایمر در قزوین

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین گفت: با توجه به تغییر سبک زندگی و گرایش به زندگی ماشینی، بیماری آلزایمر نسبت به سال‌های گذشته در حال افزایش بوده که زنگ خطری جدی برای جامعه است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، بیدخام، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین در همایش پیشگیری از آلزایمر  شد گفت : فرهنگ‌سازی و آموزش‌های لازم جهت پیشگیری از بیماری آلزایمر یکی از ضروری‌ترین نیاز‌های جامعه است.

بیدخام خاطرنشان کرد: انجمن نوپا و نوظهور حمایت از بیماری آلزایمر در استان قزوین می‌تواند گامی مفید در راستای آگاهی بخشی برای مراقبت از بیماران آلزایمری و همچنین افزایش سطح کیفیت زندگی بیماران آلزایمری باشد.

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین با اشاره به هزینه‌های اجتماعی ناشی از این بیماری، تصریح کرد: با توجه به اینکه سن جمعیت کشور دارای شیب صعودی به سمت سالمندی است بنابراین پیشگیری از آلزایمر می‌تواند مانع از پدیده و بحران‌های ناشی از این بیماری در سال‌های آینده باشد.

وی افزود: اختلال حافظه، ضعف در انجام کار‌های روزمره، فراموشی‌های کوتاه مدت و جابه جا گذاشتن اجسام از جمله علائم هشدار دهنده‌ای است که باید خانواده‌های دارای سالمند به آن توجه کنند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین با اشاره به نقش و مسئولیت اجتماعی دستگاه‌های اجرایی در امر پیشگیری از این بیماری، خاطرنشان کرد: سازمان‌های مردم نهاد، هلال احمر، دانشگاه علوم پزشکی، مددکاران بهزیستی، متولیان حوزه سالمندی و تمامی مربیان بهداشت نسبت به آگاهی بخشی در خصوص این بیماری مسئولیت اجتماعی دارند و باید برای کاهش سیر نزولی این بیماری تلاش کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار