کشف دستگاه فلزیاب دستی غیرمجاز در حمیدیه

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی حمیدیه از کشف و ضبط یک دستگاه فلزیاب دستی غیرمجاز در این شهرستان و دستگیری یک نفر خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حسن بهداد، رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی حمیدیه گفت: درپی گزارش واصل درخصوص دستگاه فلزیاب دستی مکشوف و پرونده مطروح در دادگاه کیفری شهرستان، موضوع به صورت ویژه از سوی پایگاه حفاظت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان در دستورکار قرار گرفت.

او افزود: این دستگاه فلزیاب دستی با تلاش نیرو‌های حفاظت اطلاعات آجا از فردی در یکی از محوطه‌های تاریخی حمیدیه کشف و ضبط شد و پس از دستگیری و بازداشت فرد خاطی و تشکیل پرونده در مراجع قضایی، دستگاه مذکور به منظور کارشناسی به اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان ارسال شد.

بهداد با بیان این‌که موضوع به منظور دستگیری متهمان احتمالی دیگر در حال رسیدگی است، اظهار داشت: نتیجه نهایی بررسی‌ها در این خصوص به زودی اعلام می‌شود.

شهرستان حمیدیه در ۲۵ کیلومتری اهواز واقع شده و دارای چندین محوطه و تپه‌های مهم تاریخی و باستانی از جمله محوطه باستانی ثبت‌شده است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.