تاکید شیخ عیسی قاسم بر شکل گیری پارلمانی آزاد در بحرین

رهبر نهضت اسلامی بحرین در پیامی توئیتری ایجاد پارلمانی برخاسته از اراده آزاد مردم این کشور را خواستار شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان ، آیت الله «عیسی قاسم»، رهبر نهضت اسلامی و شیعیان بحرین امروز چهارشنبه در توئیتر خود به اظهارات «جمال فخرو» یکی از اعضای مجلس شورای بحرین که گفته بود که می‌بایست در زیر سقف پارلمان، گفتگو صورت گیرد، واکنش نشان داد.

وی نوشت: دولتمردان بسیار می‌گویند گفتگو تنها زیر سقف پارلمان ممکن است. اگر منظور پارلمانی دولتی همچون پارلمان فعلی است که به نظر شورای حکومتی وابسته است، پس این عین دیکتاتوری است.

عیسی قاسم افزود: نظر مثبت ما پارلمانی است که برخاسته از اراده آزاد مردم است. در این امر با مردم همراهی کنید.

بحرین که از سال گذشته با رژیم صهیونیستی روابط رو آشکار و عادی سازی کرده است، از برنامه پگاسوس که طراحی شرکت سایبری تهاجمی اسرائیلی «ان اس او» است، در جاسوسی از ۹ فعال حقوق بشر از چند جنبش و سازمان مختلف استفاده کرده است. این جاسوسی بین ژوئن سال ۲۰۲۰ میلادی و فوریه گذشته صورت گرفته است.

رژیم آل خلیفه در سرکوب مخالفان داخلی، بازداشت‌های مستبدانه، شکنجه و حتی صدور حکم اعدام برای آن‌ها سابقه طولانی دارد. سازمان فریدوم هاوس تأیید کرده است که شهروندان در بحرین از آزادی برخوردار نیستند ضمن اینکه روزنامه نگاران و خبرنگاران در آن تعقیب می‌شوند.

۱۴ فوریه سال ۲۰۱۱، انقلاب مردم بحرین علیه حاکمیت این کشور آغاز شد. انقلابی که با سرکوب شدید آل خلیفه و با استمداد از مأموران دولت سعودی مواجه شد و صدها بحرینی از جمله رهبران انقلاب به زندان افتادند. هرچند که این سرکوب‌ها نتوانست به اعتراضات مردم بحرین پایان دهد و هنوز تظاهرات‌ها و اعتراض‌ها در سایه سرکوب شدید علیه سیاست‌های آل‌خلیفه ادامه دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار