نوروزی: پیش بینی می‌کنیم آن‌هایی که ۲ دوز واکسن خود را زده اند، بتوانند با محدودیت به ورزشگاه‌ها بروند

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی در خصوص طرح اهدای انتقال خون توضیحاتی را بیان کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، غلامرضا نوروزی، رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی در مورد طرح اهدای انتقال خون گفت: ورزشکاران و جامعه پزشکی، همیشه در انجام کار‌های خیر پیش قدم بوده و آمادگی خود را اعلام کرده اند. به دلیل فرا رسیدن اربعین حسینی، با نیت اهدا و نذر خون این کار را انجام دادیم. با مدیریت انتقال خون کشور هماهنگ بودیم تا این موضوع مهم انجام شود. خداراشکر تبلیغات خوبی شد و استقبال مطلوبی در سطح کشور از آن دیدیم. اهدای خون تا ساعت ۳ بعد از ظهر ادامه دارد. ان شاءالله بتوانیم در طول سال هم این کار پسندیده را انجام دهیم.

او در خصوص شرایط فدراسیون پزشکی ورزشی اظهار کرد: هدف اولمان، واکسینه شدن ورزشکاران بود. پیش بینی می‌کنم که بتوانیم هواداران را به ورزشگاه دعوت کنیم، اما همه چیز بستگی به تصمیم ستاد مبارزه با کرونا دارد. به عنوان کسی که مسئولیتی دارد، معتقدم اگر وضعیت همه گیری کرونا از حالت قرمز بیرون بیاید، پیش بینی می‌کنم آن‌هایی که ۲ دوز واکسن خود را زده اند، بتوانند با محدودیت به ورزشگاه‌ها بروند. مسئله اصلی این است آن‌هایی که به ورزشگاه‌ها می‌روند، کماکان شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند. اگر این موضوع رعایت شود، می‌توانیم شاهد حضور بیشتر هواداران در ورزشگاه‌ها باشیم.

او ادامه داد: در بحث فیزیوتراپی ورزشکاران حرف اول را می‌زنیم. وقتی ورزشکاری مصدوم می‌شود، باید با فدراسیون ما هماهنگ باشد و به ما مراجعه کند. ایرادمان این است که احساساتی می‌شویم و فکر می‌کنیم که در ایران امکانات پزشکی خوبی وجود ندارد. در کشورمان هم امکانات مطلوب و هم پزشکان توانمندی داریم. روی این موضوع حساس هستیم. وقتی پزشکان خوبی در کشور داریم، نباید ورزشکاران برای درمان به خارج از ایران بروند. این کار اصلا درست و صحیح نیست. باید جامعه ورزش به پزشکانمان اعتماد کند. بهداد سلیمی در ایران عمل شد و به المپیک رسید.

نوروزی در پایان گفت: برنامه‌های دیگری برای ورزشکاران داریم. تلاش می‌کنیم که یک مرکز توان بخشی و مرکز معاینات حرفه‌ای برای ورزشکاران فراهم کنیم. ان شاءالله بتوانیم در آینده‌ای نزدیک این کار‌ها را انجام دهیم. وزارت ورزش و جوانان به ما قول داد که در این زمینه کمک‌های لازم را انجام دهد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار