برای تقویت مغز و پیشگیری از بیماری آلزایمر چه کنیم؟

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: بیماری آلزایمر موجب از دست رفتن ظرفیت مغز و تاثیر بر انجام فعالیت‌های روزانه می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، اورنگ ایلامی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با بیان اینکه بیماری آلزایمر موجب از دست رفتن تدریجی و مداوم ظرفیت مغز شده و می‌تواند بر روی انجام فعالیت‌های روزانه تأثیر بگذارد، اظهار کرد: تشخیص بیماری از سوی پزشک و با بررسی تاریخچه سلامت بیمار و انجام برخی معاینه‌های جسمانی، روانی و آزمایش‌هایی نظیر، سی‌تی اسکن، ام آر آی، نوار مغزی، آزمایش مایع نخاع و یا آزمون‌های روانشناسی انجام می‌شود.

او با بیان اینکه مواردی نظیر فشارخون و قند خون بالا، افزایش چربی خون و مصرف الکل و دخانیات، خطر ابتلا به بیماری آلزایمر را افزایش می‌دهد، تصریح کرد: بیمار مبتلا به آلزایمر، در اثر آسیب حافظه کوتاه مدت، رویداد‌های نزدیک را به خاطر نمی‌آورد.

ایلامی، چاقی را عامل موثر دیگری برای ابتلا به آلزایمر دانست و توصیه کرد: افراد با تغذیه مناسب و فعالیت‌های جسمانی منظم می‌توانند خطر ابتلا به چاقی و بیماری‌هایی از این دست را کاهش دهند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه فعالیت‌های ذهنی مانند مطالعه در پیشگیری از این بیماری کمک کننده است، اضافه کرد: حضور در اجتماع و داشتن فعالیت‌های اجتماعی سبب جلوگیری از ایجاد افسردگی در افراد شده و خطر ابتلا به آلزایمر را کاهش می‌دهد.

او تصریح کرد: در حال حاضر فرآیند‌های درمانی، بیشتر در راستای جلوگیری از پیشرفت بیماری آلزایمر و کنترل علائم و اختلالات روانی و رفتاری ناشی از آن انجام می‌شود.

ایلامی افزود: بیماران مبتلا به آلزایمر می‌توانند با مراجعه به پزشک متخصص مغز و اعصاب برای دریافت درمان دارویی و روانپزشک به منظور کنترل اختلالات رفتاری، خدمات لازم را دریافت کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار