قُرُق داروی موثر نجات تالاب هامون

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: برگ برنده برنامه احیای تالاب هامون برنامه قرق برای حفظ دستاورد‌های علمی و عملی در بستر تالاب هامون است.

وحیدپورمردان مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: برنامه‌های متنوع احیای تالاب هامون در قالب برنامه‌ای است که در چندین مرحله و گام به گام برای احیای تالاب هامون برنامه ریزی شده است، از جمله برنامه‌های مؤثر در این خصوص می‌توان به احیای پوشش گیاهی تالاب اشاره کرد.

وی ادامه داد: احیای پوشش گیاهی پس از ده‌ها برنامه لایروبی و انتقال آب به کانون‌های مؤثر و مورد نیاز، ضمن کاهش پدیده گردو غبار در شمال استان موجب نگهداشت بیشتر آب در بستر تالاب هامون شد.

پورمردان تصریح کرد: پس از برنامه‌های عمرانی در احیای تالاب هامون فاز نهالکاری و احیای سریع پوشش گیاهی در بستر تالاب هامون توسط محیط زیست کلید خورد که یکی از بهترین ومؤثرترین برنامه‌های احیای تالاب هامون است.

وی گفت: برنامه مهم و کارساز و نتیجه بخش که تقریبأ خط پایان موفقیت برنامه احیای تالاب هامون است برنامه قُرُق تالاب است تا از محصول پروژه‌های انجام شده که بخشی از آن احیای پوشش گیاهی است، مراقبت ومحافظت کند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان اشاره کرد: برنامه قرق درچندین سطح از جمله انعقاد قرار داد با بخش خصوصی، گشت‌های شبانه روزی یگان حفاظت محیط زیست و... در حال انجام است وتوانسته بعنوان برگ برنده در پروژه احیای تالاب هامون نقش مؤثری در این برنامه ایفا کند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار