عابدزاده و شروعی درخشان در اسپانیا/ پیش به سوی لالیگا با بال‌های عقاب

سنگربان ایرانی تیم فوتبال پونفرادینا کمک زیادی به صدرنشینی این تیم در لالیگای ۲ اسپانیا کرده است.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، با جدایی لیونل مسی و کریستیانو رونالدو از تیم‌های فوتبال بارسلونا و رئال مادرید این روز‌ها یک نام بیشتر از سایر نام‌ها در اسپانیا برای ایرانی‌ها جذاب به نظر می‌رسد. امیر عابدزاده سنگربان ایرانی فصل گذشته تیم فوتبال ماریتیمو در فصل نقل و انتقالات در انتقالی عجیب راهی تیم دسته دومی پونفرادینا شد. او طی ۲۹ بازی در فصل گذشته ۱۰۲ سیو انجام داده بود. این عملکرد خوب عابدزاده را بین بهترین سنگربانان لیگ پرتغال نیز قرار داد.

در ابتدا تصور کارشناسان بر این قرار بود که عابدزاده با انتقال به پونفرادینا از رده خارج می‌شود. با این وجود عابدزاده خیلی زود اسم خود را بر سر زبان‌ها انداخت. این سنگربان ملی پوش کشورمان در هفته اول لایگای اسپانیا برای اولین بار به صورت رسمی با لباس پونفرادینا مقابل آلکورکون به میدان رفت و در برد یک بر صفر تیمش موفق به ثبت کلین شیت شد. عابدزاده در این دیدار ۳ بار دروازه پونفرادینا را به صورت جدی نجات داد در اولین مسابقه خودش را به سرمربی تیم تحمیل کند.

عابدزاده و پونفرادینا در هفته دوم به مصاف لاکرونیا رفتند و این بار هم آخر قصه شیرین بود. پونفرادینا باز هم با نتیجه یک بر صفر به پیروزی رسید تا یک کلین شیت دیگر در کارنامه عابدزاده ثبت شود. خیرونا حریف هفته سوم پونفرادینا بود. با وجود اینکه عابدزاده در این مسابقه گل خورد، اما با عملکرد خوب و سیو‌های درخشانی که داشت به تیمش کمک کرد تا این بازی را هم با پیروزی پشت سر بگذارد.


بیشتر بخوانید


پس از ۳ بازی ابتدای فصل لالیگای ۲ اسپانیا نوبت به بازی‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر رسید و عابدزاده در اردوی تیم ملی فوتبال ایران شرکت کرد. علی رغم این مسابقات اسپانیا تعطیل نشد و پونفرادینا در هفته چهارم و بدون عابدزاده با ۲ گل مغلوب تیم تنریف شد تا اولین شکست خود را تجربه کند.  

پس از پایان بازی‌های ملی عابدزاده به ترکیب پونفرادینا بازگشت و دوباره به این تیم کلین شیت هدیه داد. پونفرادینا در هفته پنجم با یک گل مقابل آلمریا به پیروزی رسید و به این ترتیب سومین کلین شیت عابدزاده نیز رقم خورد. سنگربان ملی پوش کشورمان که خیال گل خوردن ندارد، شب گذشته در بازی مقابل مالاگا نیز دروازه خود را بسته نگه داشت تا در پنجمین بازی چهارمین کلین شیت خود را ثبت کند.

درخشش عابدزاده

با نگاهی به آمار فصل گذشته پونفرادینا می‌توان این موضوع رابه راحتی تشخیص داد که عابدزاده کمک زیادی به این تیم اسپانیایی کرده است. دریافت ۵۰ گل در ۴۲ بازی فصل گذشته نشان از ضعف پونفرادینا در خط دروازه و دفاع داشت؛ ضعفی که در ۶ بازی نخست به لطف درخشش امیر عابدزاده تا حد زیادی پوشش داده شده است.

عابدزاده که در تیم‌های متعددی از جمله پرسپولیس و برنتفورد هم حضور داشته یکی از امید‌های اصلی پونفرادینا برای قدرت نمایی محسوب می‌شود. پونفرادینا در حال حاضر با ۱۵ امتیاز صدرنشین لالیگای ۲ اسپانیا است و امید زیادی دارد تا فصل آینده به سطح اول لالیگای اسپانیا صعود کند. این موضوع می‌تواند رویای عابدزاده و پونفرادینا  برای حضور در لالیگای اسپانیا را تحقق بخشد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۲ ۲۹ شهريور ۱۴۰۰
پرچم ایران و ایرانی بالا
آخرین اخبار