همزمان با هفته دفاع مقدس صورت می گیرد؛

تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس در کردستان

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان گفت: در اولین روز از هفته دفاع مقدس ۱۰ هزار نفر از پیشکسوتان این عرصه همزمان با سراسر کشور در همه شهرستان‌های استان مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،سردار ذبیح‌الله ملکی مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان  با اشاره به اینکه در هفته دفاع مقدس از ۱۰ هزار نفر از پیشکسوتان این عرصه در همه شهرستان‌های استان مورد تجلیل قرار می‌گیرند اظهار داشت: به صورت نمادین در آغاز هفته دفاع مقدس از ۴۱ نفر از پیشکسوتان در همایشی تجلیل خواهد شد و مابقی در مقابل منازل این عزیزان تجلیل می‌شوند.

ملکی با بیان اینکه ۱۱ ستاد استانی برای تجلیل تشکیل شده است افزود: تجلیل‌ها از هر کسی و هر قشری که در دفاع مقدس شرکت کرده صورت می‌گیرد.

او یادآور شد: در این هفته بیش از ۷۰۰ برنامه فرهنگی در نظر گرفته شده، اما با توجه به شیوع ویروس کرونا رژه نیرو‌های مسلح و نمایشگاه لغو شده است و برنامه‌های زیادی در فضای مجازی و رسانه‌ها اجرا می‌شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان اضافه کرد: در دفاع مقدس همه ویژگی‌های اسلامی، انقلابی و جهادی دیده می‌شود و جنگ تحمیلی برای ما یک دانشگاه شد که هر کسی در آن حضور داشت از نظر شخصیتی و معنوی ساخته می‌شد.

 ملکی ادامه داد: کشور‌های سلطه‌گر می‌خواستند انقلاب را از بین ببرند، اما چون مردم در کنار نیرو‌های مسلح وارد عمل شدند در این جنگ موفقیتی کسب نکردند.

او تاکید کرد: در تاریخ ایران هر جنگی که به آن تحمیل شده بود بخشی از کشور جدا شد، اما تنها در دفاع مقدس یک وجب از خاک کشور جدا نشد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس افزود: ۹ هزار هکتار از منابع طبیعی برای باغ موزه دریافت شده که کار دیوارکشی شروع شده و کار اجرایی در آینده نزدیک شروع می‌شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.