تازه‌های نشر؛

«از دیار حبیب» به چاپ بیستم رسید

کتاب «از دیار حبیب» اثر سید مهدی شجاعی در انتشارات کتاب نیستان به چاپ بیستم رسید.

 

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، کتاب «از دیار حبیب» اثر سید مهدی شجاعی در انتشارات کتاب نیستان به چاپ بیستم رسید.

این اثر رمانی کوتاه است که گوشه‌هایی از زندگی «حبیب بن مظاهر»، یار سالخورده سید الشهدا (ع) را ترسیم می‌کند. قسمت اعظم این اثر به شهادت امام حسین (ع) در کربلا اختصاص دارد. وصف عشق و شیدایی وی به این امام بزرگوار باعث می‌شود داستان از زاویه دید دانای کل روایت و به ده بخش تقسیم شود.


بیشتر بخوانید


داستان از آنجا آغاز می‌شود که حبیب بن مظاهر و میثم تمّار در ملاقاتی، مقابل چشم عده‌ای از مردم، هر یک از عاقبت کار دیگری و چگونگی شهادتش خبر می‌دهند و از هم جدا می‌شوند.

در کتاب می‌خوانیم:

«جان در قفس تن حبیب، بی تابی می‌کند. حبیب، به حال خود نیست. انگار رخت پیری را کنده است، در چشمه‌ی عشق، وضوی ارادت گرفته است و یکباره جوان شده است. جوانی که خویش را به تمامی از یاد برده است و لجام دل به دست عشق سپرده است. هیچ کس حبیب را تا کنون به این حال ندیده است، گاهی آن می‌کشد، گاهی نگاهی به خیام حرم می‌اندازد، گاهی به افق چشم می‌دوزد، گاهی خود را در نگاه معشوق گم می‌کند، گاهی می‌گرید و گاهی می‌خندد.»

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار