شهردار کابل:

مشکل زمین های غصبی را حل می کنیم

سرپرست شهرداری کابل برنامه های فراگیر برای رسیدگی به چالش های شهر کابل را تشریح کرد.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، سرپرست شهرداری کابل در یک نشست خبری می‌گوید که برنامه‌های فراگیر برای رسیدگی به چالش‌های شهری و ارایه خدمات اثر گذار برای شهروندان در حال عملی شدن است و ابتکار برداشتن موانع و دیوارها بخشی از این برنامه‌ها است.

وی تاکید می‌ورزد که معضل ساخت و ساز بلند منزل‌ها و غضب زمین چالش بزرگی است که در دراز مدت به آن رسیدگی جدی صورت خواهد گرفت.

مولوی حمدالله نعمانی، سرپرست شهرداری کابل، در این باره گفت:” ساخت و سازهای بلند و غضب زمین در گذشته یک فساد و مافیای بسیار قوی بوده که به آن رسیدگی می‌شود و حال این اقدام را بخاطر سوء استفاده فرصت طلبان انجام نمی‌دهیم و با آغاز کار تمامی اداره‌ها که مرتبط به این قضایا هستند بررسی‌ها از قانون شکنی‌ها را آغاز می‌کنیم.

سرپرست شهرداری کابل تاکید می‌ورزد که همزمان با تغییر وضعیت سیاسی، کار روی بیش از صد پروژه توسعه‌ای که از سوی تمویل کنندگان متوقف شده، تلاش‌ها بر این است تا این تمویل کنندگان برای تمویل این پروژه‌های نیم کاره بار دیگر اقدام کنند.

برداشتن موانع از بخش‌های گوناگون شهر و ادامه این روند روی حل چالش‌های شهری اثر گذار بوده و سرپرست شهرداری کابل بر نهایی شدن این اقدام تاکید می ورزد.

نعمانی افزود: ما موانعی که شهر را بد رنگ کرده بود و بیشتر اطراف سکتورهای امنیتی که دیوارهای سمنتی بود دور کردیم و اشخاصی که موانع گذاشته اند برایشان اعلام کرده ایم تا موانع را دور کنند و در غیر آن موانع را ما دور می‌کنیم و مصرف شهرداری را این اشخاص باید بپردازند.

این گفته‌ها درحالی ابراز می‌شوند که پیش از این جلوگیری از قانون شکنی‌ها در بخش ساخت بلند منزل‌ها و غضب زمین‌های دولتی در نظام گذشته همواره انتقاد برانگیز بوده است.

 حال دیده شود که دولت کنونی تا چه اندازه خواهد توانست تا روند کاری شهرداری کابل را به گونه قانونمند و مطابق با نیازمندی‌های مردم به پیش خواهد برد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.