فرماندار قم عنوان کرد :

دریافت دُز اول واکسن کرونا توسط ۵۰ درصد مردم قم

حیدری گفت:تاکنون نزدیک به ۵۰ درصد مردم قم حداقل یک دُز واکسن کرونا را دریافت کرده اند که در روز‌های آینده به بالای ۷۰ درصد خواهد رسید.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، حیدری فرماندار قم در جلسه گام‌پنجم بسیج ملی مقابله با کرونا موسوم به طرح سردار شهید حاج قاسم سلیمانی از رویکرد قرارگاه شهید سلیمانی در اقناع مردم برای رعایت هرچه بیشتر شیوه نامه‌های بهداشتی و همچنین ترغیب گروه‌های هدف به تزریق واکسن خبر داد و گفت: برای رسیدن به این هدف یک قرارگاه اطلاع‌رسانی و تولید محتوا تشکیل و آخرین اخبار و اقدامات طرح سردار شهید سلیمانی از طریق صدا و سیما به اطلاع مردم خواهد رسید.

فرماندار قم همچنین از تشکیل کمیته مشورتی با حضور جوانان و فعالان عرصه فضای مجازی برای ترغیب هر چه بیشتر مردم به واکسیناسیون خبر داد و گفت: به زودی با تشکیل کمیته‌های مشورتی از ظرفیت جوانان منتخب و تاثیرگذار استان برای تحت تاثیر قرار دادن فضای مجازی استفاده می‌شود.

حیدری با اشاره به جو سازی و شایعه پراکنی‌ها در خصوص واکسیناسیون در فضای مجازی تصریح کرد: تنها ۱۰ درصد از افراد جامعه مخالف واکسیناسیون هستند و حدود ۲۰ درصد از افراد در مورد زدن یا نزدن واکسن مردد هستند و تمامی نهاد‌ها و دستگاه‌ها باید برای حفظ سلامت جامعه باید برای ترغیب هرچی بیشتر این افراد نسبت به واکسیناسیون تلاش کنند.

او در ادامه با اشاره به واکسیناسیون معلولان و افراد ناتوان در روز‌های اخیر گفت: تا کنون بیش از ۱۶۰۰ معلول توسط کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان بهزیستی و بنیاد آبشار عاطفه‌ها شناسایی و ۵۰۰ نفر از آن‌ها واکسینه شده اند.

حیدری با اشاره به اینکه هزینه حمل و نقل افراد معلول برای تزریق واکسن توسط نهاد‌های حمایتی پرداخت می‌شود گفت: هدایایی هم برای تشویق معلولان به واکسیناسیون در نظر گرفته شده و امیدواریم تا اوایل مهر تمامی مدیران و معلولان استان واکسینه شوند.

رئیس مرکز بهداشت استان نیز در این جلسه با تأکید بر لزوم اطلاع‌رسانی گسترده در خصوص واکسیناسیون گفت: در حال حاضر واکسیناسیون در کشور ما موضوعی اختیاری است و به همین دلیل دلیل باید مردم را نسبت به آن تشویق و ترغیب کرد.

دکتر محبی از همکاری مراکز ۲۸ گانه بهداشتی با طرح واکسیناسیون همگانی خبر داد و گفت: این مراکز با تمامی افراد بالای ۶۰ سال تماس می‌گیرند و آن‌ها را به مراکز واکسیناسیون دعوت می‌کنند.

رئیس مرکز بهداشت استان از لزوم راه‌اندازی یک موج اثرگذار در فضای مجازی برای انجام بیشتر و سریعتر واکسیناسیون خبر داد و گفت: در صورتی که نیاز باشد از خودرو‌های حامل بلندگو و ماذنه مساجد برای تشویق مردم به واکسیناسیون استفاده خواهد شد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.