اجرای عملیات بازسازی و تعمیر پنج دهنه پل در استان اردبیل

رئیس اداره نگهداری ابنیه راه‌های استان اردبیل گفت: ۸۰ میلیارد ریال برای تعمیر و بازسازی پنج دهنه پل در جاده‌های این استان هزینه شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، آیدین هاشمی، رئیس اداره نگهداری ابنیه راههای اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان اردبیل در بازدید از  عملیات اجرای پروژه پل عنبرلوی شهرستان پارس آباد مغان گفت: این پل‌ها شامل  پل  بزرگ جوراب در جاده اردبیل نیر،  سامیان در جاده اردبیل - سه راهی صحرا ، دوشانلو در جاده مشگین شهر-  اهر،  گرده در مسیر کارخانه سیمان شهرستان نمین و پل روستایی کمر به گاو می‌باشد.

او بیان کرد: تعمیرات ابنیه فنی شهرستان گرمی و پل آقچای در جاده  اردبیل - آستارا نیز مرحله مناقصه را سپری می‌کنند.

هاشمی از پیشرفت ۷۵ درصدی پروژه  پل  عنبرلو خبر داد و افزود: این پروژه  مهم در سه‌راهی عنبرلو و در مسیر راه فرعی پارس‌آباد به شهر مغانسر واقع شده که این سه‌راهی ضمن اتصال شهر پارس‌آباد، روستاهای محمودآباد طالقانی، تکله‌کندی و عباس‌آباد را نیز به مغانسر متصل می‌کند.

او گفت: به‌خاطر تصادفات زیاد در این محل از سال ۹۸، تعریض زهکش به‌ طول ۱۰ متر، به ارتفاع ۴ متر و به دهانه پنج  متر و همچنین اصلاح واریانت جدید به طول ۲۰۰ متر، به عمق سه متر و به عرض ۱۲ متر اجرا شده است.

رئیس اداره نگهداری ابنیه راههای اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان اردبیل اجرای شمع‌ها و دیوار برگشتی زهکش این پروژه به طول ۷۰ متر و به ارتفاع پنج متر را یادآور شد و افزود: ادامه عملیات اجرای پل با تیر دال فلزی به عرض ۱۰ متر و به دهانه ۲۴ متر در حال انجام است و تاکنون جهت احداث و تعریض پل عنبرلو و بهسازی آن ۱۲ میلیارد ریال هزینه شده است.

او اجرای پروژه ورودی و تقاطع غیر همسطح جدید شهرستان نمین را از دیگر طرح‌های مهم حوزه ابنیه راه‌های استان اردبیل عنوان کرد و گفت: پروژه ورودی و تقاطع غیر همسطح نمین شامل ۸۲۵ متر راهسازی طرفین پل،  ۲۱ متر پل با دهانه ۱۰ متری،   ۳۰ هزار مترمکعب خاک برداری، مصالح زیرسازی و بتن ریزی است.

هاشمی اظهار داشت:هم اکنون پنج هزارو ۶۰۰ دستگاه پل و ابنیه فنی با تلاش راهداران در استان نگهداری می‌شود.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.