تسهیلات ارائه شده به سربازان تشریح شد

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا به تشریح اقدامات صورت گرفته برای سربازان در سال‌های اخیر پرداخت.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار تقی مهری رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا اظهارکرد: ارتقاء کیفیت خدمت سربازی همواره یکی از دغدغه‌های اساسی مسئولان نیرو‌های مسلح بوده و با تلاش‌های صورت گرفته از سوی مسئولان، اصلاحاتی در این خصوص صورت گرفته است.

وی افزود: مهمترین دغدغه مسئولان حقوق و مزایای خدمت سربازی براساس ماده ۴۹ قانون خدمت وظیفه عمومی بوده که با تلاش‌های صورت گرفته، در سال جاری شاهد افزایش چشمگیری در حقوق سربازان با توجه به تحصیلات و درجه آنان بوده ایم که این امر مشوق خوبی برای خدمت مقدس سربازی است.

رئیس سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی با بیان اینکه در سال‌های اخیر انعطاف چشمگیری در قوانین خدمت سربازی داشته ایم، تصریح کرد: مشمولان متاهل می‌توانند از دوماه کسرخدمت بواسطه تاهل و به ازای هرفرزند نیز ازسه ماه کسرخدمت بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به ارائه تسهیلات بیمه خدمات درمانی به سربازان و افراد تحت تکفل آن‌ها گفت: مشمولان متاهل بعد از طی دوره آموزشی در شهر محل سکونت همسر و سربازان مجرد نیز در صورت امکان تا شعاع ۳۰۰ کیلومتری محل سکونت خود به کارگیری می‌شوند.

سردار مهری بیان کرد: از دیگر اقدامات موثر در تغییر نگرش خدمت سربازی، به کارگیری تخصصی مشمولان درحوزه‌های مختلفی از جمله نخبگان، هیئت علمی، سازمان‌های غیرنظامی، به کارگیری سربازان درتیم‌های ورزشی نیرو‌های مسلح، همچنین مشمولان متخصص گروه‌های پزشکی، پیراپزشکی در مراکز پزشکی، صنعت وشرکت‌های دانش بنیان نیز به کارگیری می‌شوند.

وی افزود: ایجاد و توسعه قرارگاه مهارت آموزی سربازان اقدامی مناسب برای ارتقاء سطح مهارت جوانان در طول دو سال خدمت سربازی بوده است و سربازانی که در طول خدمت موفق به کسب مهارتی خاص شوند و از سوی سازمان فنی و حرفه‌ای کشور گواهینامه دریافت کنند، می‌توانند بعد از اتمام خدمت، از مزایایی مانند اولویت در دریافت مجوز کسب، دریافت وام و ... بهره‌مند شوند.

به گفته رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا فرماندهان در رفتار با سربازان، توجه به شان و منزلت و رعایت عدالت اجتماعی را مدنظرخود قرار می‌دهند.


بیشتر بخوانید

فرآیند واکسیناسیون سربازان ادامه داد


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۸:۲۷ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
بخدا قسم که همه اینا حرفی بیش نیست دو ماه پیش سربازیم رو تموم کردم نا عدالتی و چابلوسی در نیروهای مسلح حرف اول را میزند
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۷:۴۷ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
شما یک گزارش از طرح جایگزین خدمت نخبگان هم تهیه کنید و ببینید چه بلایی داره سرشون میاد. حتما این مورد را از نخبه وظیفه ها پیگیری کنید و مشکلاتشان را بشنوید.
فقط اسمش تسهیلات هست. روند اداری، معرفی به سازمان و تعریف پروژه (در خوش بینانه ترین حالت) فقط به اندازه یک خدمت عادی زمان میبرد. زمان انجام و تایید پروژه هم بهش اضافه کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۷ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
بله چندین ساله از این حرفا گفته‌ میشه اما واقعیت اینه که سربازی ظلمه در حق پسرای جوان،هرکسی معاف بشه نفع کرده ولاغیر.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۴ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
سربازی = تلف کردن عمر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۵ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
واقعا حرفاتون دروغه لعنت به سربازی اجباری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۰ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
مهارت آموزی مهمترین طرح است ، در زمان ما چیزی یاد نمی دادند ، و ما فقط نگهبانی می دادیم ، دو ماه هم آموزش نظامی دیدیم ، ولاغیر ، واقعا در سربازی اگر مهارت آموزی مؤثر آموزش داده شود ، کار بزرگی است ، چون در آن سن انگیزه ها بالاست ، و مغز آمادگی زیادی برای یاد گیری دارد ، حال اگر آن مهارت خوب انتقال داده شده باشد ، امکان اشتغال فرد بعد از سربازی زیاد میشود ، اگر مهارتی آموزش داده شود که خود فرد بتواند کسب و کاری راه اندازی کنند با سرمایه کم بهتر است ، در کل کار خوبی است.
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۱۶:۱۷ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
#نه_به_سربازی_اجباری
Iran (Islamic Republic of)
صادق امیری
۱۶:۱۵ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
دوباره کدوم پدرسوخته ایشون بچه اش این شرایط رو داره که براش گذاشتند....
کسر خدمت متاهل ها و فرزند قانونش از قبل بود... شانس گند من دوره من قانونش رو برداشتند الان دوره ی بچه های خودشونه گذاشتند... چقدر از زندگی عقب افتادم بخاطر این سربازی. بهترین فرصت شغلی رو از دست دادم الان باید حمالی کنم با حقوق اداره کار با مدرک فوق لیسانس.... خدا از سر ظلم نگذره
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۵:۴۹ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
من خدمتم تمومه دیگ چن روز ...اینااااا همشون حرف مفتههههههههه ...هر کاری میکنید که بتونید معاف بشید خدایی ..من جام خوبه اینجوری میگم تازه ...بی سوادترین ادما تو نیروهای مسلح جمع شدن ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۳ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
شماها که دم از حمایت از قشر سرباز میزنیدو این همه به قول خودتون تسهیلات برای سربازی در نظر گرفتید، چرا برای یک حق بیمه سربازان قدیم که نه حقوق درستو حسابی بهشون دادید و نه تسهیلاتی که مشوقشون باشه در اختیارشون گذاشتید، سختگیری میکنیدو دو سال سابقه خدمتو در بیمه ها پولی حساب میکنید، مگر ما در زمان خدمت سربازی از شما پول گرفتیم که مشمول بیمه پولی باشیم، در ضمن کجای دنیا کارگر هم کار بدون دستمزد انجام میده و هم حق بیمشو خودش از جیبش پرداخت میکنه و برای کارفرما کار میکنه ؟!؟!؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۰ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
تا شعاع ۳۰۰ کیلومتری؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
تازه اونم اگه.....
خدایا همین که دو سال از عمرمون رو قراره بریزیم تو جوب کافی نیست، انقدر میخوان دور هم بندازن که کلا به هیچ کاری نتونیم برسیم. من کل زندگیم تو لپ تابه. ماشالله نمیزارین گوشی ببریم چه برسه به لپ تاپ. واقعا برای این وضع و خودم و کشورم متاسفم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۳ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
ماکه ندیدیم
آخرین اخبار