واکسیناسیون حدود ۶۹ درصد جمعیت هدف در گیلانغرب علیه ویروس کرونا

رییس شبکه بهداشت و درمان گیلانغرب گفت: با شروع واکسیناسیون در این شهرستان تاکنون ۶۸.۹ درصد گروه هدف علیه ویروس کرونا واکسینه شده‌اند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، دکتر فریدون نوری رییس شبکه بهداشت و درمان گیلانغرب گفت: تا امروز با مشارکت فعال سربازان خط مقدم بهداشت، بهورزان سخت کوش خانه های بهداشت و مراقبین سلامت در پایگاه های سلامت و مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی ۳۱ هزار و ۱۳ نفر واکسن نوبت اول را دریافت کرده اند که معادل ۶۸.۹ درصد گروه هدف است.

او اظهار داشت: همچنین ۱۸ هزار و ۷۹۶ نفر نوبت دوم معادل ۴۱.۷ درصد گروه هدف نیز نوبت نوبت واکسن کرونا را دریافت کرده اند و  شهرستان گیلانغرب  همچنان در رتبه نخست واکسیناسیون استان کرمانشاه با بیشترین عملکرد قرار دارد.

رییس شبکه بهداشت و درمان گیلانغرب ادامه داد: از شهروندان درخواست می کنیم که برای واکسیناسیون خود و اعضای خانواده همین امروز اقدام کنند چون ایمن ترین راه در امان ماندن از کرونای مرگبار واکسن است.

دکتر نوری افزود: در تمام مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی که شامل پنج مرکز شهری و پنج مرکز روستایی در دهستان ها است واکسیناسیون نوبت اول و دوم انجام می شود.

او بیان داشت: مشکلی از لحاظ واکسن نداریم و واکسن به اندازه کافی در شهرستان موجود است و در حال حاضر هشت هزار دُز واکسن در اختیار داریم و با این وجود باید مراقب موج جدید کرونا باشیم زدن ماسک بهترین و کم هزینه ترین گزینه پیشگیری از ویروس کرونا است.

رییس شبکه بهداشت و درمان گیلانغرب گفت: برای واکسیناسیون افراد بالای ۱۸ سال بدون محدودیت سنی آمادگی کامل داریم و بر اساس دستور وزیر بهداشت مبنی بر شروع واکسیناسیون دانش‌آموزان، از امروز سامانه نوبت‌دهی واکسیناسیون salamat.gov.ir تنها برای متولدین ۱ مهر ۱۳۸۲ تا ۱ مهر ۱۳۸۳ (سن ورود به سال آخر متوسطه دوم) باز شه و ثبت‌نام در این سامانه صرفا بر اساس گروه سنی خواهد بود.

او گفت: مراکز واکسیناسیون تنها افرادی را خواهند پذیرفت که در سامانه نوبت‌دهی ثبت‌نام کرده‌اند و سایر دانش‌آموزان باید تا باز شدن سامانه منتظر بمانند.

دکتر نوری افزود: برای جلوگیری از ازدحام جمعیت در مرکز واکسیناسیون، معطلی و احتمال انتقال بیماری، ضروری است و افراد در زمان نوبت‌دهی شده به مرکز واکسیناسیون مراجعه فرمایند و از حضور بدون نوبت جدا خودداری فرمایند.

او ادامه داد: برای واکسیناسیون گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال توصیه می شود تنها واکسن سینوفارم تزریق نمایند و از تزریق واکسن آسترازنکا برای این گروه خودداری شود.

دکتر نوری گفت: هم اکنون ۱۵ بیمار مبتلا به کووید ۱۹در بیمارستان الزهرا (س) گیلانغرب و چهار بیمار نیز در سایر مراکز درمانی استان کرمانشاه بستری و تحت مراقبت قرار دارند.

گفتنی است:گیلانغرب در غرب کرمانشاه بیش از ۷۲ هزار نفر جمعیت دارد.

انتهای پیام/ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.