مدیر آموزش و پرورش کوهسرخ در خراسان رضوی؛

آموزش حضوری در کوهسرخ مهیاتر از آموزش مجازی است

مدیر آموزش و پرورش کوهسرخ در خراسان رضوی گفت: توان و ظرفیت موجود در کوهسرخ برای ارائه آموزش حضوری به دانش‌آموزان در مدارس مهیاتر از آموزش مجازی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حسین اعمی مدیر آموزش و پرورش کوهسرخ در خراسان رضوی گفت: وجود روستا‌ها در منطقه کوهستانی و سخت‌گذر کوهسرخ سبب فراهم نشدن زیرساخت‌های مناسب برای ارائه آموزش از راه‌دور از طریق فضای مجازی در این مناطق شده است همچنین عدم دسترسی همه دانش‌آموزان به شبکه اینترنت و لوازم مورد نیاز آن مانند تبلت و گوشی تلفن همراه بخاطر ضعف بنیه مالی خانواده آن‌ها از دیگر موانع بکارگیری فضای مجازی برای آموزش غیرحضوری در کوهسرخ است.

او افزود: سال تحصیلی گذشته برخی مشکلات این حوزه با برنامه‌ریزی برای ارائه آموزش حضوری، توزیع درسنامه‌ها و آموزش از طریق برنامه شاد تا حدودی رفع شد، ولی همچنان زیرساخت‌های آموزش مجازی در این شهرستان مطلوب نیست؛ علاوه بر آموزش مجازی در روستا‌ها توزیع درس‌نامه‌ها انجام شد و برخی همکاران نیز با دانش آموزان ارتباط حضوری داشته و سعی شد خلاء نبود اینترنت و تبلت رفع شود.


بیشتر بخوانید


مدیر آموزش و پرورش کوهسرخ در خراسان رضوی به ترک تحصیل یک درصد دانش‌آموزان کوهسرخی ظرف سال تحصیلی گذشته اشاره کرد و ادامه داد: برای حل این مشکل و جبران مافات ناشی از ترک تحصیل با پیگیری صورت گرفته در جهت ارائه پوشش حداکثری دانش‌آموزان در کوهسرخ اقدام شد.

اعمی بیان کرد: ساکنان هشت روستا از مجموع ۲۸ روستای شهرستان کوهسرخ به شبکه اینترنت دسترسی ندارند اما همه روستا‌ها دارای مدرسه هستند؛ جمعیت دانش‌آموزی ۳۰ مدرسه در این شهرستان کمتر از ۵۰ نفر است و پیش‌بینی‌های لازم برای حضوری شدن آموزش در مدارس کوهسرخ انجام شده و در حد توان زیرساخت‌های لازم همچون فضای فیزیکی مناسب، نیروی انسانی و تجهیزات آموزشی در این شهرستان فراهم شده است.

او همچنین به مشارکت خیران کوهسرخی در اجرای چند پروژه آموزشی و عمل آن‌ها به تعهداتشان در این حوزه اشاره و تصریح کرد: با این وجود آموزش و پرورش کوهسرخ همچنان پیگیر تحقق سهم دولت در ساخت مدارس با مشارکت نیکوکاران است، هم‌اینک هشت پروژه نیمه‌تمام آموزشی و همچنین هفت مدرسه با ساختمان تخریبی در کوهسرخ وجود دارد.

مدیر آموزش و پرورش کوهسرخ تاکید کرد: امسال تاکنون ۵۶۵ دانش‌آموز در پایه اول مقطع ابتدایی این شهرستان ثبت‌نام کرده و مراحل سنجش پیش از ورود به مدرسه آن‌ها هم انجام شده است، آموزش و پرورش شهرستان کوهسرخ هم‌اینک در حوزه کادر اداری و آموزشی مدارس نیز با کمبود ۴۸ معلم و فرهنگی مواجه است.

 

منبع: ایرنا

انتهای پیام//ص.ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.