کشف لاشه فک‌های خزری در ساحل کیاشهر + تصاویر

لاشه ۲ قلاده فک خزری که به دلایل نامعلومی در دریا تلف شده بودند، در سواحل بندر کیاشهر کشف شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، رضا زمانی، سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آستانه اشرفیه گفت: با گزارش‌های مردمی مبنی بر مشاهده لاشه ۲ قلاده فک کاسپین (خزری) در سواحل بندر کیاشهر کارشناسان این اداره به منطقه اعزام شدند.

او افزود: کارشناسان حفاظت محیط زیست لاشه فک‌های تلف شده خزری را در ۲ نقطه به فاصله یک کیلومتری یکدیگر شناسایی کردند و در محل کشف لاشه‌ها بایومتری (زیست سنجی) و نمونه برداری انجام دادند.

سرپرست محیط زیست آستانه اشرفیه ادامه داد: گزارش این کار به منظور روشن شدن علت مرگ این گونه‌های منحصر به فرد و در شرف انقراض تهیه و به اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان منعکس شد.

زمانی با بیان اینکه علت مرگ فک‌ها در دست بررسی است، تصریح کرد: هیچ گونه علائمی از ضرب و جرح بر روی لاشه‌ها مشاهده نشده است.

او اداره از مردم به ویژه ماهیگیران منطقه تقاضا کرد: در صورت مشاهده فک زنده و یا لاشه این حیوان مراتب را در اسرع وقت به اداره محیط زیست اطلاع دهند.

فک خزری تنها پستاندار دریای کاسپین است که جمعیت آن در سال‌های اخیر به طرز چشمگیری کاهش پیدا کرده است و در معرض انقراض قرار دارد.

کشف لاشه فک‌های خزری در ساحل کیاشهر + تصاویر

کشف لاشه فک‌های خزری در ساحل کیاشهر + تصاویر

کشف لاشه فک‌های خزری در ساحل کیاشهر + تصاویر

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.