آغاز انتخابات انجمن‌های اولیا و مربیان مدارس بوشهر/ ۹۹.۵ درصد فرهنگیان یک نوبت واکسن کرونا زدند

انتخابات انجمن‌های اولیا و مربیان مدارس استان بوشهر همزمان با سراسر کشور آغاز شده و در حال اجرا است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، اسد حصیری معاون تربیت و بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان بوشهر در مراسم آغاز انتخابات انجمن‌های اولیا و مربیان مدارس استان بوشهر در دبستان کوثر اهرم، گفت: واکسیناسیون فرهنگیان استان به عنوان اولین گام مهم برای بازگشایی مدارس، با واکسینه شدن ۹۹/۵ درصد از فرهنگیان در مرحله اول و ۷۰ درصد در مرحله دوم به خوبی انجام شده است.

او ادامه داد: هماهنگی با دانشگاه علوم پژشکی برای بهره‌مندی از ظرفیت مراکز جامع سلامت و نشست با استانداری، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها برای استفاده از ظرفیت‌های بومی دومین گام در راه ایمن‌سازی مدارس به شمار می‌رود.

معاون تربیت و بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان بوشهر اقناع‌سازی خانواده‌ها را سومین گام مهم برای بازگشایی مدارس دانست و عنوان کرد: باید خانواده‌ها را در مرحله اول برای واکسینه شدن اولیا و در مرحله دوم فرستادن فرزندانشان به مدرسه در صورت شرایط مساعد و ایمن، تشویق کنیم.

حصیری افزود: با توجه به کاهش سن واکسیناسیون در استان امیدواریم تا اوایل مهر اولیا دانش‌آموزان به ویژه اولیاء دانش‌آموزان ابتدایی واکسینه شوند.

او استفاده از ظرفیت انجمن‌های اولیا و مربیان برای اقناع‌سازی خانواده‌ها را ضروری دانست و گفت: اگر چه این تشکل از سالیان گذشته وجود داشته است، اما تجریه نشان می‌دهد که نتوانسته‌ایم از ظرفیت این نهاد مهم به خوبی استفاده کنیم.


بیشتر بخوانید


رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش استان بوشهر نیز گفت: نزدیک دو سال است که آموزش به صورت مجازی صورت گرفته است و والدین و دانش آموزان از فضای واقعی آموزشگاه به دور بوده‌اند.

بهرام مُغدانی از اصحاب رسانه، نهاد‌ها و مسئولین محلی خواست، آموزش و پرورش را برای آگاهی بخشی، اقناع افکار عمومی و مشارکت خانواده‌ها در بازگشایی مدارس یاری کنند.

او افزود: انتخابات انجمن‌های اولیا و مربیان مدارس استان امسال از ۲۵ شهریور با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی شروع شده است و تا پایان مهر و هفته پیوند اولیا و مربیان ادامه می‌یابد.

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش استان بوشهر ادامه داد: براساس برنامه ریزی صورت گرفته برای سال تحصیلی ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱ باید ۲ هزار انجمن اولیا و مربیان با ۱۷ هزار و ۱۰۰ نفر عضو انتخاب شوند.

مغدانی بیان کرد: هدف از برگزاری انتخابات زود هنگام انجمن‌های اولیا و مربیان مدارس استان، شنیدن صدای والدین از سوی نمایندگان آنان در انجمن اولیا و مربیان مدارس، برای تصمیم‌گیری مناسب مسئولان در زمینه بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید است.

او گفت: صدای مخاطبان در یکی از بخش‌های برنامه فصل فردا متعلق به آموزش‌وپرورش در صدا و سیمای استان از اول مهر فعال می‌شود که اولیا می‌توانند از این طریق با آموزش و پرورش در ارتباط باشند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.