برگزاری مراسم گرامیداشت روز شعر و ادب پارسی در مشهد

مدیران حوزه فرهنگی و جمعی از شاعران و نویسندگان خراسانی "روز بزرگداشت شعر و ادب پارسی" را همزمان با مراسم یکمین سال درگذشت مرحوم "سیدمهدی شهیدزاده" از شعرای معاصر در قطعه هنرمندان آرامستان بهشت رضای مشهد گرامی داشتند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، یوسف امینی سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: امروز در آستانه دفاع مقدس در آرامستان بهشت رضای مشهد حضور داریم که مدفن شهیدان والامقام انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مدافع حرم است.

او افزود: شاعران، ادیبان، شعر و ادبیات از نخستین گروه‌ها و هنر‌های عجین با انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و پیوند خورده با آن‌ها هستند چنانکه سیاری از شعرا به عنوان رزمنده در جریان دفاع مقدس حضور یافته و در زمره خانواده معظم شهدا قرار گرفتند.

سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: همه ما سروده‌های حماسی ایام دفاع مقدس و هنگامه اعزام رزمندگان اسلام را به جبهه‌های حق علیه باطل به یاد داریم که نقش و برکات بسیاری در انتقال روح حماسی به جامعه داشتند و هم‌اینک نیز به نوعی همان وظیفه بر دوش ما قرار دارد. زیرا موظف به انتقال آن فرهنگ والا و فاخر هستیم.

امینی بیان کرد: رهبر فرزانه انقلاب اسلامی از دفاع مقدس به "گنجینه تمام نشدنی" تعبیر می‌کنند. گنجینه نیاز به استخراج، فرآوری و تبدیل به محصولی ظریف، زیبا و قابل استفاده در جامعه دارد.

او تصریح کرد: امروز همان رسالت دفاع مقدس بر دوش ما قرار دارد لذا برگزاری چنین برنامه‌هایی در جوار مزار شهیدان، حامل همین پیام مهم است که وظیفه انتقال مفاهیم هشت سال دفاع مقدس با توجه به تغییر نسل‌ها همچنان بر عهده ما است.

انتهای پیام//ا.د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.