سند دار کردن مکان های مذهبی‌ با هدف صیانت حقوقی

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گچساران گفت: ۲۱ سند مالکیت اماکن مذهبی در این شهرستان از ابتدای امسال تاکنون با همکاری اداره ثبت اسناد اخذ شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، ابراهیم قاسمی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گچساران گفت: بقعه متبرکه امامزاده اسماعیل (ع)، موقوفه زراعی به نام سید الشهدا (ع) در روستای آرو، زمین اهدایی ۳۰۰ متر مربعی برای ساخت حسینیه از جمله مکان های مقدس گچساران هستند که امسال سند آنان اخذ شد.

او بیان کرد:.سند دار کردن مکان های مذهبی‌ با هدف صیانت حقوقی از آنان هر ساله انجام می شود به طوری که  هشت مکان مقدس گچساران در سال ۱۳۹۹ و سه مکان  دیگر  این شهرستان  در ۱۳۹۸ صاحب سند شده بودند.

قاسمی تصریح کرد: رفع معارض، حفظ بیت المال، تحقق نیات واقفان  از مزایای سنددار شدن مکان های مقدس است.

او تاکید کرد: اداره اوقاف و امور خیریه گچساران برای شناسایی، احیا ، ساماندهی موقوفه ها و اماکن مذهبی از شهروندانی که هر گونه اسناد وقفی شامل، وقف‌نامه، حبس‌نامه، وصیت‌نامه و هِبه‌نامه‌ای در اختیار دارند که دال بر وقفیت ملک یا املاکی دارد، دعوت می کند تا با تحویل اسناد مذکور به اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان، در اجر معنوی این کار و صیانت از سنت نبوی وقف شریک شوند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گچساران گفت: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون ۲۰ موقوفه منفعتی در این شهرستان ثبت شده است.

قاسمی اظهار داشت: این موقوفه ها شامل ۹۷ رقبه تجاری و منفعتی هستند که درآمد آنان براساس نیات واقفان هزینه می شود.

شهرستان گچساران در مجموع ۱۲۴ موقوفه دارد که اهدای زمین برای احداث حسینیه و مسجد بیشترین سهم را در این سنت حسنه دارد.

موقوفه های منفعتی گچساران نیز برای اموری مانند کمک به نیازمندان،دانش آموزان بی بضاعت، آبادانی مساجد و امامزادگان اهداء شده اند. 

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار