مدارس روستایی و عشایری اردبیل حضوری دایر می‌شود

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل از برگزاری حضوری مدارس روستایی و عشایری این استان در سال تحصیلی جدید خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، احمد ناصری، مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: در مناطق روستایی و عشایری و برخی هنرستان‌ها که کلاس‌ها در کارگاه‌های عملی برپا می‌شود، کلاس درس با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی بصورت حضوری خواهد بود.

او افزود: پیش‌بینی می‌شود در مدارس پرجمعیت کلاس درس در شبکه شاد برگزار شود، اما از آبان ماه با اتمام واکسیناسیون معلمان و عمده کادر مدارس به تدریج شاهد برگزاری حضوری کلاس‌ها خواهیم بود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل با بیان اینکه تاکنون ۹۰ درصد معلمان دز اول و حدود ۴۰ درصد دز دوم واکسن خود را دریافت کرده‌اند، تصریح کرد: واکسیناسیون سایر عوامل و عناصر دخیل در نظام تعلیم و تربیت از جمله رانندگان سرویس‌های مدارس و اولیا نیز آغاز شده است.

ناصری از ابلاغ دستورالعمل‌های جدید بهداشتی به مدارس خبرداد و گفت: ضدعفونی کلاس‌ها، چیدن صندلی‌ها به فاصله ۱.۵ متری، تهویه مناسب، استفاده از ماسک و رعایت فاصله در سرویس‌های دانش‌آموزی و جلوگیری از تجمع در حیاط مدرسه از جمله این الزامات است.

او به ثبت‌نام ۹۹ درصدی دانش‌آموزان استان در سامانه کتب درسی و حمل کتب به مناطق و نواحی مختلف اشاره کرد و افزود: کتاب‌های درسی در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد.

ناصری از تهیه و توزیع پنج هزار تبلت و گوشی بین دانش‌آموزان فاقد امکانات و تجهیزات حضور در شبکه شاد خبرداد و گفت: یک هزار و ۹۰۰ مدرسه در استان اردبیل به شبکه اینترنتی متصل هستند که این تعداد را یک هزار و ۱۲۰ مدرسه روستایی و ۸۰۰ مدرسه شهری تشکیل می‌دهد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.