اعتراف آمریکا به کشتار غیرنظامیان در کابل

پنتاگون اعتراف کرده است که در حمله ماه گذشته در کابل ۱۰ غیرنظامی کشته شده اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره و طبق اعلام پنتاگون، فرمانده فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) به کشته شدن غیرنظامیان افغانستانی در حمله کابل که گفته شده است در آن عناصر تروریستی داعش مورد هدف قرار گرفته بودند، اعتراف کرده است.

 فرمانده سنتکام با صدور بیانیه‌ای به کشته شدن غیرنظامیان در حمله ۲۹ اوت اعتراف کرد و گفت: «از این که در حمله ۲۹ اوت در کابل غیرنظامیان کشته شدند، عذرخواهی می‌کنیم و مسئولیت آن را می‌پذیریم.»

او در ادامه مدعی شد: «ما اطلاعاتی در مورد حمله قریب الوقوع به فرودگاه کابل در ۲۹ اوت دریافت کرده بودیم.»

 فرمانده سنتکام همچنین به جزئیات روز حادثه پرداخت و گفت: «ما آن روز یک خودروی مشکوک را مشاهده و مسیر آن را در کابل دنبال کردیم. اطلاعات و گزارشات موجود این موضوع را تایید کرد که خودروی مشکوک توسط یکی از اعضای گروهک تروریستی داعش کنترل می شده است.»

در این حمله که ادعا شده بود چند عضو داعش در آن کشته شدند، ۱۰ غیرنظامی از جمله ۷ کودک کشته شدند.

گفتنی است که همان روز حمله فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) گزارش داده بود که، نیرو‌های نظامی در دفاع از خود علیه یک خودرو در کابل حمله هوایی انجام داده اند و این اقدام منجر به از بین بردن تهدید قریب الوقوع داعش خراسان در فرودگاه کابل شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۷ ۲۷ شهريور ۱۴۰۰
ان روزی که رسانه های مستقل کشتار مردم بی گناه رو در یمن و افغانستان فریاد میزدند رئیس جمهور آمریکا آنها را با کمال وقاهت رد میکرد ، خدا همه شما آدم کشها رو در خون‌ این مردمان بی گناه که به قتل رساندید غرق کنه
آخرین اخبار